Nu een aantal weken de xantia in mijn bezit. Rijdt prettig maar minder prettig was dat de automatische deurvergrendeling haperde. Soms bleven de deuren netjes afgesloten maar soms was t ook gewoon weer open. Zou bijna aan mezelf twijfelen maar ik wist zeker dat ik het afgesloten had. Getest door tijdens t rijden de deuren te vergrendelen en idd….onder t rijden floept t vanzelf en automatisch ( bedoelen ze dat met automatiwsch ) weer open….
na jah
was nog geen ramp ( al ben je niet verzekerd op deze manier tegen diefstal etc)
Maar sinds gistermiddag doet de automatische vergrendeling automatisch helemaal niets en nada noppes meer….......
Hebben jullie tips hoe ik dit op kan lossen zonder gelijk naar een garage te moeten en een dure bon krijg??
alvast merci bekoe en groetjes
charly
opgelost
Totaal aantal Berichten: 3000
- C5 Break 2.0i 16v Exclusive
Da’s mooi: was t duur of ging t ook vanzelf ?
nee niet automatisch
maar wel bijna
een kameraad haalde bijna automatisch de afstandbedienapparaatding uit elkaar om die ff te checken
en…............
idd
het lag aan dat ding
blijft nu zelfs consequent op slot
ik weer blijj
groetjes charly
Totaal aantal Berichten: 1452
- ID/DS DSuper LPG 5bak
- Xantia 1.8 16v Break
Kan ook komen doordat (een van) de knipjes om de portieren op slot te doen te veel omlaag zitten. Als de portieren dan op slot gaan moet de mechaniek de knip omlaag trekken welke weer naar boven gedrukt wordt door het portierpanaal. Als deze “opwaartse kracht” het wint, dan kan het zijn dat de portieren van het slot gaan.
Dus : check van elk portier even of de slot bediningsknipjes niet te laag staan. Dit kan het geval zijn als je eens een portierpaneel hebt verwijderd.
DSuper 1.9 LPG blue d’ Orient 01-1972
Het enige wat ik in een andere auto zie is de reflectie van die van mij.