7 van de 20
« Eerste  < Vorige 5 6 7 8 9 Volgende >  Laatste »
   
BX rijden: duur?
Timo1990
> 9000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 9068
Geregistreerd: 05-04-2007

- Xantia 1.8i SX
- BX 16 TZI
- BX 14
- Xantia 2.0i SX Automatic
Gepost: 10 augustus 2007 12:09 AM
  [ # 91 ]

en de 1600 er tussen in? Laughing

Mijn Citroen foto’s & gespotte Citroen’s & miniaturen etc.        Facebook
____________
Renault Avantime 2.0T 2003 blauw
Renault Espace 2000 TSE 1986 groen
Renault Espace 2000 GTS 1987 grijs
BX 16 TZI 1991 wit
Xantia 2.0i SX Automatic 1993 blauw
Xantia 1.8i SX 1993 blauw

Ex: Verschillende BXen (1.4, 1.6, GTi), Xantia’s (1.8, 2.0), XM 2.0i Ambiance.

“Als je wat met die bollen krijgt, nou, dan weet je het wel.”

Profiel  
 
kreazyv8wuppo
> 12000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 12563
Geregistreerd: 04-06-2009

Gepost: 10 augustus 2007 12:11 AM
  [ # 92 ]
Timo-BX schreef:

en de 1600 er tussen in? Laughing

onze 1600 doet gemiddeld 1 op 12 maar dat is een aut Wink maar eigelijk rijdt dat ding nooit Sad

Profiel  
 
knäckor
> 3000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 3680
Geregistreerd: 24-08-2006

- C5 2.0 16v HDi Break
Gepost: 10 augustus 2007 12:11 AM
  [ # 93 ]
Timo-BX schreef:

en de 1600 er tussen in? Laughing

Ja. Ik meen dat de 16TRi en TZi ongeveer hetzelfde verbruiken, alleen met de TRi heb je een beetje het gevoel in een GTi te zitten. Maar dan met 20 pk minder Very Happy

Eveneens ben ik tevens ook.

Profiel  
 
mkatgert
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 2504
Geregistreerd: 29-10-2006

- C4 (2004-heden) Cactus BlueHDi
- Berlingo 1.6i 16V Multispace Nouvelles Frontières
Gepost: 10 augustus 2007 12:11 AM
  [ # 94 ]
Timo-BX schreef:

en de 1600 er tussen in? Laughing

met mijn 16 automaat haal ik 1 op 12,5. handbak zal iets zuiniger zijn.

Profiel  
 
Mechuccio
> 3000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 3455
Geregistreerd: 19-08-2005

- BX 16 Soupapes
- HY HY camper
- XM 2.0i 16V VSX Break
Gepost: 10 augustus 2007 12:28 AM
  [ # 95 ]
mssl schreef:

Reken voor de 1400 en 1600 motoren ongeveer 1op 14.

nja, dat heb ik eigenlijk nooit echt kunnen halen met mijn 16’s
enne wat doe jij dan in Roermond en mij niet even bellen?

http://www.mechuccio.nl
Mijn auto’s: XM 2.0i 16V break VSX, HY Camper DA-11-30, BX 16Valve MKII 10-GB-RX
Ex: 7 BX, 1 XM, 1 ZX

Profiel  
 
McDean
> 7000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 7072
Geregistreerd: 21-04-2005

- BX Sport MK2
- AX GT chic
Gepost: 10 augustus 2007 12:34 AM
  [ # 96 ]

met een 1900 is best netjes te rijden mijn GT doet over algemeen 1 op 11 a 11,5 maar met de 1400 was 1 op 14 geen probleem Cool

19 TZI moet doorgaans ook maar 1 op 11 ofzo verbruiken Rolling Eyes

Bx, its not just a car! its a lifestyle!!!!

Profiel  
 
MaartenH
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 2953
Geregistreerd: 04-11-2006

- C35 2.0 benzine
Gepost: 10 augustus 2007 12:49 AM
  [ # 97 ]

met de gti zit ik op de 1:11

Profiel  
 
Arjan Verkade
> 25000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 27890
Geregistreerd: 21-09-2004

- CX 25 GTi Turbo 2
- ID/DS 23 IE Pallas Mécanique
- C5 3.0 V6 HDi Exclusive
Gepost: 10 augustus 2007 01:04 AM
  [ # 98 ]

Ik denk dat je het beste naar een BX kan kijken van na 1990.

De 1600 en 1900 motoren kan je er ook vanuit gaan dat je regelmatig een liter olie in moet gooien Wink

Ik geeft je groot gelijk dat je niet voor een kale 1400 kiest.
Jij moet erin rijden, en als dat niet is wat je uiteindelijk wil krijg je er ook weer spijt van.
Ik snap ook niet dat de 1400 hier als “beginners auto” wordt neergezet.
Dat bepaal je toch zelf Rolling Eyes
Ik rij nu nog steeds met mijn eerste auto, en die was pas 3 jaar oud toen ik hem kocht met 43.000 km op de teller. Ik rijdt dan zelf ook een 1.4i, omdat deze zo te koop stond, maar ik had ook echt veel liever een 1.6 16v gehad. ze kunnen roepen wat ze willen, maar ik vind zelf de 1.4 kracht toch wat aan de matige kant (al rijd ik het normale verkeer wel makkelijk zoek als dat nodig is Wink ).
Goed dat blijft een persoonlijk mening en kan iemand anders niet voor jou bepalen.

Eigenlijk is een 1400 niet eens heel erg te vergelijken met een GTi.
De nieuwwaarde van de GTi is bijna het dubbele, van de 16v zelfs ruim het dubbele.
Het waren toen 2 verschillende auto’s met een verschillende doelgroep, eigenlijk is dat nu nog steeds zo Wink

Ik denk dat je met een 1600 TZi een mooie midden keuze heb. De 1900 ziet er exact hetzelfde uit, dus qua looks en luxe zal je niets missen.
Als je voor een 92 a 93er gaat, dan zit er vaak ook nog wel een spoiler op als je daar van houd Smile

Veel succes met je keuze en zoektocht.
Oh en neem ook niet de eerste de beste mee, niet bang zijn om een auto te laten staan Wink

Profiel  
 
McDean
> 7000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 7072
Geregistreerd: 21-04-2005

- BX Sport MK2
- AX GT chic
Gepost: 10 augustus 2007 01:08 AM
  [ # 99 ]

Bx chic is een leuke middenklasser Cool

Bx, its not just a car! its a lifestyle!!!!

Profiel  
 
Arjan Verkade
> 25000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 27890
Geregistreerd: 21-09-2004

- CX 25 GTi Turbo 2
- ID/DS 23 IE Pallas Mécanique
- C5 3.0 V6 HDi Exclusive
Gepost: 10 augustus 2007 01:13 AM
  [ # 100 ]
McDean schreef:

Bx chic is een leuke middenklasser Cool

Ohja, die vergat ik nog te melden Wink

Op basis van de 1600 TZi, met uitzondering van elektrische achter ramen

wel voor terug:
16v stuur
Zwarte GTi stoelen
Zwart dash
Spoiler
etc.

Dezelfde motor dus ook Smile

Profiel  
 
Timo1990
> 9000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 9068
Geregistreerd: 05-04-2007

- Xantia 1.8i SX
- BX 16 TZI
- BX 14
- Xantia 2.0i SX Automatic
Gepost: 10 augustus 2007 01:14 AM
  [ # 101 ]
McDean schreef:

Bx chic is een leuke middenklasser Cool

Jaaaa prachtig!! Je ziet ze alleen steeds minder op MP etc.. er was een tijdje dat er echt 5 opstonden, maar dat is ook alweer voorbij Sad

@ Arjan Verkade,

Regelmatig een liter olie? Wegens lekage? Hoe duur is 1 liter olie eigenlijk? Laughing

Met jou ben ik nou volkomen eens! Een 1400 heeft geel elektriche snufjes die kapot kunnen etc, maar daar moet je ook weer luxe voor inleveren.

De nieuwwaarde was michien wel het dubbele, maar nu op MP etc. is er bijna geen verschil meer in prijzen.. je betaald gewoon bijna even veel, voor een luxe BX, of een kale BX.. Nou, dan is de keuze ook wat mij betreft snel gedaan, Alleen heeft die dan wel weer snufjes die kapot kunenn gaan.. maar dat risico loop je nou eenmaal.

Mijn Citroen foto’s & gespotte Citroen’s & miniaturen etc.        Facebook
____________
Renault Avantime 2.0T 2003 blauw
Renault Espace 2000 TSE 1986 groen
Renault Espace 2000 GTS 1987 grijs
BX 16 TZI 1991 wit
Xantia 2.0i SX Automatic 1993 blauw
Xantia 1.8i SX 1993 blauw

Ex: Verschillende BXen (1.4, 1.6, GTi), Xantia’s (1.8, 2.0), XM 2.0i Ambiance.

“Als je wat met die bollen krijgt, nou, dan weet je het wel.”

Profiel  
 
Arjan Verkade
> 25000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 27890
Geregistreerd: 21-09-2004

- CX 25 GTi Turbo 2
- ID/DS 23 IE Pallas Mécanique
- C5 3.0 V6 HDi Exclusive
Gepost: 10 augustus 2007 01:16 AM
  [ # 102 ]
Timo-BX schreef:
McDean schreef:

Bx chic is een leuke middenklasser Cool

Jaaaa prachtig!! Je ziet ze alleen steeds minder op MP etc.. er was een tijdje dat er echt 5 opstonden, maar dat is ook alweer voorbij Sad

@ Arjan Verkade,

Regelmatig een liter olie? Wegens lekage? Hoe duur is 1 liter olie eigenlijk? Laughing

Met jou ben ik nou volkomen eens! Een 1400 heeft geel elektriche snufjes die kapot kunnen etc, maar daar moet je ook weer luxe voor inleveren.

De nieuwwaarde was michien wel het dubbele, maar nu op MP etc. is er bijna geen verschil meer in prijzen.. je betaald gewoon bijna even veel, voor een luxe BX, of een kale BX.. Nou, dan is de keuze ook wat mij betreft snel gedaan, Alleen heeft die dan wel weer snufjes die kapot kunenn gaan.. maar dat risico loop je nou eenmaal.

Liter olie is zeker 12 euro
Die olie verstoken ze gewoon, meestal door klepseals.
Reken op 1 liter op 1000 tot 5000 km
Reperatie van dit probleem kost zeker 300 euro, bij dealers denk ik het dubbele

Dat prijs verschil vind je nu niet in de aankoop terug, maar in het onderhoud Wink

Profiel  
 
hel1
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 2256
Geregistreerd: 13-06-2005

Gepost: 10 augustus 2007 01:17 AM
  [ # 103 ]

bx duur?
geen afschrijving, youngtimer/oldtimerverzekering, lekker licht dus weinig wegenbelasting, en redelijk zuinig wat betreft benzine/diesel etc.
en onderdelen zijn (nog) volop te vinden.

zo, dus het werkt nog wel, dat valt dan weer mee
dat heb je met franse auto’s nietwaar

Profiel  
 
Arjan Verkade
> 25000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 27890
Geregistreerd: 21-09-2004

- CX 25 GTi Turbo 2
- ID/DS 23 IE Pallas Mécanique
- C5 3.0 V6 HDi Exclusive
Gepost: 10 augustus 2007 01:27 AM
  [ # 104 ]
hel1 schreef:

bx duur?
geen afschrijving, youngtimer/oldtimerverzekering, lekker licht dus weinig wegenbelasting, en redelijk zuinig wat betreft benzine/diesel etc.
en onderdelen zijn (nog) volop te vinden.

Ligt eraan waarmee je het vergelijkt Wink
Auto van 5 jaar of jonger wel.

Als je met een ZX gaat vergelijken dan niet.

@Timo
Heb je een ZX al overwogen?
Heeft veel voordelen die een BX ook heeft, op HP vering na.
Maar heeft ook veel nadelen van de BX niet Wink
Ze zijn erg betrouwbaar en ook erg goedkoop, zowel in gebruik als aanschaf.
Er zijn ook luxe 1.9/2.0 modellen te vinden Smile

Goed je moet er wel wat mee hebben natuurlijk, even in verdiepen kan geen kwaad natuurlijk Smile

Profiel  
 
wendela (verbannen)
> 8000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 8480
Geregistreerd: 19-05-2007

- CX 25 RD break, Jacqueline
- BX 1.9 TURD, de Euro
Gepost: 10 augustus 2007 01:32 AM
  [ # 105 ]
Arjan Verkade schreef:


Liter olie is zeker 12 euro
Die olie verstoken ze gewoon, meestal door klepseals.
Reken op 1 liter op 1000 tot 5000 km
Reperatie van dit probleem kost zeker 300 euro, bij dealers denk ik het dubbele

Dat prijs verschil vind je nu niet in de aankoop terug, maar in het onderhoud Wink

12 euro? dat is dan minstens zes keer over de kop, of zit er bladgoud in?

Profiel  
 
 
7 van de 20
« Eerste  < Vorige 5 6 7 8 9 Volgende >  Laatste »
 
© Citroën-Forum 2003 - 2024 | adverteren
Facebook