8 van de 20
« Eerste  < Vorige 6 7 8 9 10 Volgende >  Laatste »
   
BX rijden: duur?
patje74
> 15000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 15438
Geregistreerd: 17-08-2004

- 2CV Special
- BX 16 TRS
- XM 2.5 TD Pallas
Gepost: 10 augustus 2007 01:36 AM
  [ # 106 ]

Welke nadelen van een BX vind je niet bij een ZX eigenlijk? Ik vind een ZX eigenlijk enkel nadelen hebben t.o.v. een BX.
Ik zie niet in waarom een ZX goedkoper in onderhoud zou moeten zijn.

Maar goed, ik ken de ZX dan ook eigenlijk niet, en ben wellicht blind geworden voor de nadelen van een BX.  Surprisedops:

Profiel  
 
mkatgert
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 2504
Geregistreerd: 29-10-2006

- C4 (2004-heden) Cactus BlueHDi
- Berlingo 1.6i 16V Multispace Nouvelles Frontières
Gepost: 10 augustus 2007 01:41 AM
  [ # 107 ]
patje74 schreef:

Welke nadelen van een BX vind je niet bij een ZX eigenlijk? Ik vind een ZX eigenlijk enkel nadelen hebben t.o.v. een BX.
Ik zie niet in waarom een ZX goedkoper in onderhoud zou moeten zijn.

Maar goed, ik ken de ZX dan ook eigenlijk niet, en ben wellicht blind geworden voor de nadelen van een BX.  Surprisedops:

Tsja, ZX heeft ook gewoon dure kwaaltjes, koppakkingen, aandrijfassen, kachelradiateurs, etc etc. Heb vandaag nog even in mijn oude ZXje gereden. Het rijdt echt heel leuk, maar als ik dan weer in de BX stap, dan weet ik het wel.

Profiel  
 
Timo1990
> 9000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 9068
Geregistreerd: 05-04-2007

- Xantia 1.8i SX
- BX 16 TZI
- BX 14
- Xantia 2.0i SX Automatic
Gepost: 10 augustus 2007 02:09 AM
  [ # 108 ]

Ik vind een ZX HELEMAAL NIKS.

Ze zijn lelijk, geen HP vering (terwijl dat juist Geweldig is!) Het spreekt me gewoon totaaaal niet aan. ze hebben me nooit geintereseerd, en zullen ze nooit doen. Nee, echt niks voor mij! Wink

Mijn Citroen foto’s & gespotte Citroen’s & miniaturen etc.        Facebook
____________
Renault Avantime 2.0T 2003 blauw
Renault Espace 2000 TSE 1986 groen
Renault Espace 2000 GTS 1987 grijs
BX 16 TZI 1991 wit
Xantia 2.0i SX Automatic 1993 blauw
Xantia 1.8i SX 1993 blauw

Ex: Verschillende BXen (1.4, 1.6, GTi), Xantia’s (1.8, 2.0), XM 2.0i Ambiance.

“Als je wat met die bollen krijgt, nou, dan weet je het wel.”

Profiel  
 
karel
> 5000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 5738
Geregistreerd: 25-08-2003

Gepost: 10 augustus 2007 03:36 AM
  [ # 109 ]
Timo-BX schreef:

Ik vind een ZX HELEMAAL NIKS.

Ze zijn lelijk, geen HP vering (terwijl dat juist Geweldig is!) Het spreekt me gewoon totaaaal niet aan. ze hebben me nooit geintereseerd, en zullen ze nooit doen. Nee, echt niks voor mij! Wink

Ik dacht precies hetzelfde, tot ik er een als leenauto meekreeg.

Conclusie: je moet gewoon een keer in een ZX gereden hebben. Al is het alleen maar om na dat K@dett-uiterlijk en interieur jezelf te verbazen over het feit dat ze bij Cit het ontwerp mainstream gemaakt hebben maar de wegligging wél serieus genomen hebben. Het is een afzichtelijke (of je moet op Opels vallen) maar toch wel erg fijn rijdende auto.
Als de veerbollen van je BX halverwege zijn veert die al slechter dan de ZX (proefondervindelijk vastgesteld Surprisedops: ).

Ich bin ein Breaker

Profiel  
 
Erik Janszen
> 500 berichten
RankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 509
Geregistreerd: 23-09-2006

Gepost: 10 augustus 2007 04:16 AM
  [ # 110 ]

Beoordeel een ZX gewoon voor wat ie is…

Ik heb ook Xant gereden (leenauto) erg fijne auto,maar ik heb me daarna niet gestoord om weer in mijn ZX te rijden,ik durf te zeggen dat een ZX karakter heeft,niet in design (hoewel de modellen met meegespoten bumpers n.m.m. best goed uit zien) maar de wegligging en het bochtengedrag is subliem!

Waarom ik Frans rijd?

Waarom niet?

Profiel  
 
patje74
> 15000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 15438
Geregistreerd: 17-08-2004

- 2CV Special
- BX 16 TRS
- XM 2.5 TD Pallas
Gepost: 10 augustus 2007 04:24 AM
  [ # 111 ]

Maar… waardoor zou hij goedkoper in onderhoud zijn t.o.v. een BX, zoals wel vaker wordt geschreven? Ik bedoel, als je die eurotjes aan wat litertjes LHM + wat bollen uit gaat smeren over het aantal kilometers dat ze mee gaan, dan kun je ze niet meer terug vinden.

Profiel  
 
Erik Janszen
> 500 berichten
RankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 509
Geregistreerd: 23-09-2006

Gepost: 10 augustus 2007 04:41 AM
  [ # 112 ]

Mijn ZX kostte mij 1500 knikkers inclusief onderhoud,aangeschaft bij 140dkm, en nu 47.000km mee gereden.

Over een BX kan en zal ik niet oordelen.

(begrijp me niet verkeerd ik heb niks tegen een BX,sterker nog ik vind het mooie auto’s).

Waarom ik Frans rijd?

Waarom niet?

Profiel  
 
hel1
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 2256
Geregistreerd: 13-06-2005

Gepost: 10 augustus 2007 12:47 PM
  [ # 113 ]

tja, allemaal leuk en aardig, maar of een zx nu duurder of goedkoper is dan een bx, dat maakt het rijden in een bx niet duurder of goedkoper. en ik blijf er bij dat het rijden in een bx niet duur is, ook als je het onderhoud uitbesteedt.
en een ax zal ook wel weer goedkoper kunnen zijn, maar de vraag was, is rijden in een bx duur… en volgens mij is dat niet zo
het goedkoopst is een bx te kopen voor een paar honderd (doe maar duur), mèt apk, oprijden, niets aan doen, en dan door naar de volgende.

zo, dus het werkt nog wel, dat valt dan weer mee
dat heb je met franse auto’s nietwaar

Profiel  
 
MaartenH
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 2953
Geregistreerd: 04-11-2006

- C35 2.0 benzine
Gepost: 10 augustus 2007 01:05 PM
  [ # 114 ]

dat is misschien het goedkoopste, maar niet het leukste.
ik vind het leuk om na een dagje prutsen weer fijn in de auto te kunnen stappen, en hij het nog doet ook Laughing

Profiel  
 
stoterstangen90
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 2230
Geregistreerd: 30-06-2005

Gepost: 10 augustus 2007 01:10 PM
  [ # 115 ]
MaartenH schreef:

dat is misschien het goedkoopste, maar niet het leukste.
ik vind het leuk om na een dagje prutsen weer fijn in de auto te kunnen stappen, en hij het nog doet ook Laughing

______________________________
iemand daihatsu kopen?  Razz

volgens mij rijdt die daihatsu nog goedkoper Laughing

<————mag de 130 niet staan…...........
John Blauw, de man met de gouden praatjes.

Profiel  
 
kreazyv8wuppo
> 12000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 12563
Geregistreerd: 04-06-2009

Gepost: 10 augustus 2007 01:32 PM
  [ # 116 ]

BX<> lekslangen cilinderkoppen, koppakkingen,,koppeling,,aandrijfashoezen,,enz enz… of je moet een goed onderhouden BX kopen, maar ze zijn vrij pittig in onderhoud als je het niet zelf kunt repareren.
denk aan veroeste leidingen, en zelfs bij type I doorgerotte subframe’s.

Xantia<> even goed oppassen wat je aanschaft, maar ik heb er al 6 gehad, waarvan 5 ongezien gekocht.
1X de mist in gegaan, de rest allemaal fijne auto’s.

calculeer voor welke auto je ook koopt eerst 500 euro in voor de vloeistoffen ,en een rondje bollen op druk zetten.
de distributie riem moet je beoordelen voor je hem koopt.


als student een BX rijden is leuk, maar ik zet er mn naam onder, je staat er sneller mee met stukken dan een goede Xantia voor weinig.

een ZX kan ook, maar houd er rekeningmee dat het rammelbakken zijn aangaande de wielophanging.
fusee’s ed zijn vrij zwak van dit type.

ja een Xantia is niet je smaak, ja een Xantia is wat duurder in de wegenbelasting, maar dit maakt ie ruimschoots goed in het onderhoud.

tenzij je alles zelf kunt.

en kijk even door het overzicht  
als je dan ff doorleest hoeveel rammels en knakken ed je op het ZX gedeelte tegenkomt.
datzelvde kun je ook met de andere type’s doen.
dit is natuurlijk wat fictief, maar je haald er wel de meest voorkomende storingen per type uit. Wink


mvgr wupke:die voor een leuke Xantia zou gaan.. Wink

Profiel  
 
mpostma
> 9000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 9231
Geregistreerd: 03-01-2004

Gepost: 10 augustus 2007 01:44 PM
  [ # 117 ]

Het probleem met de BX (wat ik altijd hoor) is.

Nou, heb ik een BX gekocht voor X EUR en nou moet Y vervangen worden: dat is ie niet waard, want dat kost meer dan de auto mij gekost heeft.

Als je bijv. een nette chic heb gekocht voor 500 eur en je moet in het eerste jaar het standaard rijtje afwerken:

bollen vullen
adals
octopus
beurtje met wat extra onstekingsdelen

Dan ben je al meer kwijt dan de auto gekost heeft. Je mot maar durven Wink

Mensen zijn om de een of andere reden altijd schijtbenauwd dat ze de investering niet terugkrijgen mochten ze de auto ineens moeten verkopen. T blijft natuurlijk een kwestie van visie of je met bepaalde reparaties de auto weer een tijdje kan rijden.

Een niet al te jonge tweedehands auto kost je al veel meer en schrijft daardoor veel meer af. Meja, een koppeling vervangen (600 EUR) bij een Xantia die 2000 EUR gekost heeft is om de een of andere reden peanuts, terwijl die zelfde reparatie bij een BX van 500 EUR zwaar problematisch wordt gevonden.

Van de week met het vervangen van een HD pomp en wat extra spul op mijn BX toch iets van dik 500 EUR weggetikt. Sommige mensen verklaren je voor gek. Terwijl die zelfde mensen voor een kleine beurt met remblokken bij de dealer meer aftikken.

Bekijk dus het totaalplaatje!

Profiel  
 
kreazyv8wuppo
> 12000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 12563
Geregistreerd: 04-06-2009

Gepost: 10 augustus 2007 01:49 PM
  [ # 118 ]

hee marten, wat zou jij kwijt zijn geweest met je HD pomp ed, als je het had moeten LATEN doen…?

verder klopt je relaas wel, maar ik heb inmiddels aardig wat weggesleutelt aan de diverse type Citroën’s .
en ik kan me niet aan de indruk ontrekken, dat ik de minste problemen heb met de Xantia’s…

en tja, ti’s en blijft mechanisch/electrisch,, net als in de racerij , en daar kan ook wat stuk gaan..

dus je kan idd pech hebben…met elk type..

mvgr wupke: Wink

Profiel  
 
stoterstangen90
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 2230
Geregistreerd: 30-06-2005

Gepost: 10 augustus 2007 01:55 PM
  [ # 119 ]
kreazyV8wuppo schreef:

hee marten, wat zou jij kwijt zijn geweest met je HD pomp ed, als je het had moeten LATEN doen…?

mvgr wupke: Wink

Aan een 21turbod12 Laughing

<————mag de 130 niet staan…...........
John Blauw, de man met de gouden praatjes.

Profiel  
 
kreazyv8wuppo
> 12000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 12563
Geregistreerd: 04-06-2009

Gepost: 10 augustus 2007 01:57 PM
  [ # 120 ]
stoterstangen90 schreef:
kreazyV8wuppo schreef:

hee marten, wat zou jij kwijt zijn geweest met je HD pomp ed, als je het had moeten LATEN doen…?

mvgr wupke: Wink

Aan een 21turbod12 Laughing

dat het een verbouwde schuit is weet ik ook wel.
mn punt gaat hierom, de topicstarter geeft zelf al te kennen , dat hij niet erg bedreven is met sleutelen.
vandaar dus veel uit zal moeten besteden.

miz kan hij daarom beter in een Xantia oid gaan, dan voor een BX..

mvgr wupke Wink

Profiel  
 
 
8 van de 20
« Eerste  < Vorige 6 7 8 9 10 Volgende >  Laatste »
 
© Citroën-Forum 2003 - 2024 | adverteren
Facebook