ventilator (aanjager) C15
I Claudius
> 500 berichten
RankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 548
Geregistreerd: 29-08-2006

Gepost: 09 augustus 2007 09:03 PM

Vandaag kwam ik erachter dat m’n aanjager het niet meer deed.Van onze C15
De zekeringen zijn in orde.
Wanneer de draadjes achter de tuimelschakelaar worden doorverbonden gebeurd er ook niks meer (de gele geeft netjes 12V).
Nu denk ik dat de motor is doorgebrand (heb niets geroken)..??!!
Moet nu de hele middenconsole eruit?? voor een andere ventilator?? wie heeft er een beetje ervaing mee??( ik zit altijd met vele schroefjes te klooien, en dan gebeurd er nog niets,ik krijg dat niet los,zonder er iets te breken… )  groet Claus

5 februari 1878 | rue Lafitte 44 | Paris

2CV6 (1983)
C5 Break (2005)

Profiel  
 
michel-16v
> 1300 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1349
Geregistreerd: 14-02-2005

- BX SPORT
- 2CV Special
Gepost: 09 augustus 2007 09:44 PM
  [ # 1 ]

Je kan proberen als je het contact aan hebt en spanning op de motor hebt, dus als hij normaal moet draaien, een klap op de motor geven, meestal gaat hij dan weer draaien. (koolborsteltjes versleten).

Als je bij de passagierskant dat rekje weghaalt kan de kachelmotor er volgens mij zo uit. Hij zit dus rechts van de middenconsole.

Dagelijks vervoer: Peugeot 308 sw style 2015 rouge rubi
Hobby: 2cv special 1986 bleu celeste, BX sport rouge

Profiel  
 
I Claudius
> 500 berichten
RankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 548
Geregistreerd: 29-08-2006

Gepost: 09 augustus 2007 10:28 PM
  [ # 2 ]

Ik had er al een tik op gegeven,alleen in de buurt van de asbak(niet wetende dat de vent-motor aan de passagierzijde zit)
dus jij denkt dat de motor in die grote trommel zit?? zal ik dat straks eens proberen…. gr C

5 februari 1878 | rue Lafitte 44 | Paris

2CV6 (1983)
C5 Break (2005)

Profiel  
 
I Claudius
> 500 berichten
RankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 548
Geregistreerd: 29-08-2006

Gepost: 09 augustus 2007 11:44 PM
  [ # 3 ]
michel-16v schreef:

Je kan proberen als je het contact aan hebt en spanning op de motor hebt, dus als hij normaal moet draaien, een klap op de motor geven, meestal gaat hij dan weer draaien. (koolborsteltjes versleten).

Als je bij de passagierskant dat rekje weghaalt kan de kachelmotor er volgens mij zo uit. Hij zit dus rechts van de middenconsole.

Hiep Hoi Michel,ik heb er een “beuk"op gegeven,en langzaam ging ie weer aan het lopen….!
Ik weet nu waar ik moet zoeken…bedankt man…ik ben blij.! Gr uut Z Beveland.  C

5 februari 1878 | rue Lafitte 44 | Paris

2CV6 (1983)
C5 Break (2005)

Profiel  
 
michel-16v
> 1300 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1349
Geregistreerd: 14-02-2005

- BX SPORT
- 2CV Special
Gepost: 10 augustus 2007 12:27 AM
  [ # 4 ]

Mooi zo Very Happy .

Waarschijnlijk zal het motortje vaker weigeren maar nu weet je hem te vinden. Vervangen is vrij eenvoudig.

Dagelijks vervoer: Peugeot 308 sw style 2015 rouge rubi
Hobby: 2cv special 1986 bleu celeste, BX sport rouge

Profiel  
 
I Claudius
> 500 berichten
RankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 548
Geregistreerd: 29-08-2006

Gepost: 10 augustus 2007 12:52 AM
  [ # 5 ]

Het is vandaag eigenlijk begonnen,maar de wagen wordt (werd) nogal intensief gebruikt (vakantie e.d.) en dan komen dit soort zaken naar boven,geeft niks het hoort er allemaal bij,in ieder geval bedankt,ik zal het morgen eens losmaken….....Gr C

5 februari 1878 | rue Lafitte 44 | Paris

2CV6 (1983)
C5 Break (2005)

Profiel  
 
I Claudius
> 500 berichten
RankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 548
Geregistreerd: 29-08-2006

Gepost: 10 augustus 2007 04:54 PM
  [ # 6 ]

OK alles klaar….spul eruit gehaald (zeer eenvoudig) schoon gemaakt,en vooral gesmeerd,het spulletje draaid voorlopig wel weer even.Merci….grC

5 februari 1878 | rue Lafitte 44 | Paris

2CV6 (1983)
C5 Break (2005)

Profiel  
 
 
 
© Citroën-Forum 2003 - 2024 | adverteren
Facebook