Na aanleiding van dit: (bx staat er nog steeds voor de liefhebbers)heb ik een Xm 2.1 TD gekocht die er nog heel goed uitziet, bouwjaar is 1991 en km stand 370000. Nu ben ik (tot nu toe) tegen 2 dingen aangelopen namelijk de buitentemperatuur meter is helemaal van het patje hij geeft nu -3 graden aan, wie weet waar die meter zit misschien is het een kwestie van een keer schoon maken. Punt 2 is dat ie af en toe aan geeft dat de parkeer lichten niet werken, meestal als ik gewoon aan het rijden ben.
Foto,s komen nog
Proficiat met de aankoop!!! smt023
Waar de temp.sensor zit weet ik ook niet. Het probleem met de parkeerlichten kan mss een slecht contact zijn. Eerst ns FF de contactjes proper maken en evt met een contactspray inspuiten. Komt het dan nog voor, dan moeten we verder zoeken. wink
Mijn vader heeft ook nog zo’n 2.1 TD gereden. een ‘90er. De wagens van voor ‘92 zeggen ze dat de elketronica niet zo betrouwbaar zou zijn, maar daar hebben wij in elk geval geen problemen mee gehad. Hij had ruim 250.000 gelopen zonder problemen als we hem verkocht hebben. Alleen de airco diende bijgevuld.
Ik wens je nog HEEEEEELLLL VEEEEELLL zweefgenot met deze dame
C5 Tourer 2.0HDi 135 Exclusive ‘14
Voorheen: C5 2.0HDI 110 ‘02
AX 1.0 Tonic ‘95
Totaal aantal Berichten: 4695
- SM 2.7 carb
- C3 1.4 HDI exclusive
Zit die niet onderaan de spiegel van de passagier?? een bolletje
Ik denk dat ie de buitensensor bedoelt. Heb een vermoeden dat die ergens achter de voorbumper moet zitten.
C5 Tourer 2.0HDi 135 Exclusive ‘14
Voorheen: C5 2.0HDI 110 ‘02
AX 1.0 Tonic ‘95
De buitentemperatuursensor zit gewoonlijk onderaan de rechter of linker buitenspiegel, inderdaad een klein zwart bolletje. Die gaan nog wel eens stuk, kun je bij de dealert gewoon nieuw bestellen. Is namelijk hetzelfde als die van een C5, die dus ook stuk gaan.
Totaal aantal Berichten: 4695
- SM 2.7 carb
- C3 1.4 HDI exclusive
Harm schreef:De buitentemperatuursensor zit gewoonlijk onderaan de rechter of linker buitenspiegel, inderdaad een klein zwart bolletje. Die gaan nog wel eens stuk, kun je bij de dealert gewoon nieuw bestellen. Is namelijk hetzelfde als die van een C5, die dus ook stuk gaan.
Dacht ik het nou niet, dat die in de spiegel zat
ik zal eens kijken of ik hem daar kan vinden
Totaal aantal Berichten: 1184
- XM 3.0 V6 Exclusive Aut LPG
- C5 2.0 16v Exclusive LPG G3
Hij zit bij een type 1 in de linker spiegel, spiegelglas eruit, schroefje los en je pakt hem er zo uit. Gaan regelmatig kopot, idd ff bij de dealer halen. En die stadslichten, welke bedoel je? alleen voor? Dan zit het waarschijnlijk en de stekker die voor je accu zit. Een veelpolige stekker zal ik maar zeggen. FF schoonmaken is dan het devies.
Alles wat ontstaat, komt voort uit het denken, het is geboren uit denken, gevormd uit denken.
Om het even duidelijk te maken
Bij een vroege type 1 zit de buitentempsensor ergens achter de voorbumper (waar precies weet ik ook niet), bij een latere in de linker buitenspiegel en bij de type 2 zit ie in de rechter spiegel. Bij type 1 zou het weleens een glanzend bolletje aan de onderkant van de spiegel kunnen zijn.
In ieder geval is het makkelijk checken of de sensor in één van de spiegels zit, even kijken of je een bolletje ziet zitten anders zit ie achter de voorbumper.
Proficiat met je aankoop!
Groetjes Erik!