veerbollen
leo greiner
> 200 berichten
RankRankRank
Totaal aantal Berichten: 264
Geregistreerd: 10-10-2005

Gepost: 08 augustus 2007 08:53 PM

hoeveel soorten veerbollen zijn er eigenlijk?
als je ze in je handen hebt zie ik eigenlijk geen verschil. Ik kan ook geen type aanduidingen vinden.

Profiel  
 
citro-power
> 4000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 4303
Geregistreerd: 13-02-2006

- GS/GSA Cottage Break.
- Berlingo 1.9d
- ID/DS ID19P
Gepost: 08 augustus 2007 10:19 PM
  [ # 1 ]

Er zijn veel verschillende.

De druk verschilt vaak , wel of geen hydractief , comfort bollen enz.

Ik zal de juiste bollen moteren die voor je 2.5 TD aan gegeven worden.

Comfort bollen is leuk maar word erg week met als gevolg dat ie snel door slaat na een vluchtheuvel.

Profiel  
 
Han S
> 4000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 4930
Geregistreerd: 04-06-2006

Gepost: 08 augustus 2007 11:08 PM
  [ # 2 ]

Rijd jij gewoon met je XM over vluchtheuvels? Wegpiraat! Very Happy

Profiel  
 
citro-power
> 4000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 4303
Geregistreerd: 13-02-2006

- GS/GSA Cottage Break.
- Berlingo 1.9d
- ID/DS ID19P
Gepost: 08 augustus 2007 11:14 PM
  [ # 3 ]
Han S schreef:

Rijd jij gewoon met je XM over vluchtheuvels? Wegpiraat! Very Happy

Sory , ik bedoel natuurlijk drempels Wink

Profiel  
 
leo greiner
> 200 berichten
RankRankRank
Totaal aantal Berichten: 264
Geregistreerd: 10-10-2005

Gepost: 09 augustus 2007 10:59 AM
  [ # 4 ]

veerbollen

ik begrijp dus dat er verschillende type bollen zijn.
Hoeveel van welk type moet ik hebben. Ik wil alle bollen vervangen!

Profiel  
 
ieksEmmu
> 3000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 3779
Geregistreerd: 25-05-2004

- XM 3.0 V6 24v
- XM 2.0i 8v
Gepost: 09 augustus 2007 11:46 AM
  [ # 5 ]

voor de 2001 XMs:

ieksEmmu schreef:

Veerbollen NIET-HYDRACTIEVE vering:

Vóór:
Type auto / Merkteken veerbol / Volume (cm3) / Druk (bar) / boring schokdemper (mm)
Berline en Break (behalve 2,1 DT): 96 051 819 / D / 400 /  70(+5;-25) / 1,65
Berline en Break (behalve 2,1 DT): 96 222 864 / M / 450 /  65 / 1,65
Break alle typen (behalve 2,1 TD): 96 069 918 / D / 400 /  70(+5;-25) / 1,4
Break alle typen (behalve 2,1 TD): 96 212 110 / M / 450 /  65 / 1,4
Berline en Break 2,1TD: 96 222 866 / D / 400 / 70(+5;-25) / 1,65
Berline en Break 2,1TD: 96 222 865 / M / 450 / 65 / 1,65

Achter:
Berline alle typen: 96 222 874 / D / 400 / 40(+5;-15) / 1,25
Berline alle typen: 96 222 873 / U / 400 / 40(+5;-15) / 1,25
Break alle typen: 96 120 324 / U / 500 / 40(+5;-15) / 1,5


Veerbollen HYDRACTIEVE vering:

Vóór:
Berline en Break (behalve V6): 96 222 867 / M / 450 /  50(+5;-20) / 0,8
Berline en Break V6: 96 290 048 / M / 450 / 40(+5;-15) / 0,7

Achter:
Berline alle typen (behalve V6): 96 222 871 / D / 400 / 30(+5;-15) / 0,7
Berline alle typen (behalve V6): 96 222 870 / U / 400 / 30(+5;-15) / 0,7
Berline en Break V6: 96 238 950 / U / 400 / 30 (+5;-15) / 0,6
Break alle typen (behalve V6 2,5TD: 96 222 872 / U / 400 / 40(+5;-15) / 0,7


Aldus het zakboekje PERSONENAUTO’S XANTIA-XM-EVSION 2001
De informatie uit dit boekje is uitsluitend bestemd voor autotechnici. In sommige gevallen hebben de gegevens betrekking op de veiligheid van de auto. Het gebruik van deze informatie geschiedt volledig onder eigen verantwoording. Verantwoordelijkheid van de constructeur in deze is uitgesloten.


en dit zijn dus alleen de voor en achterbollen…

Profiel  
 
leo greiner
> 200 berichten
RankRankRank
Totaal aantal Berichten: 264
Geregistreerd: 10-10-2005

Gepost: 09 augustus 2007 11:55 AM
  [ # 6 ]

veerbollen

ik heb een 2.5 turbodiesel uit 1996, een sedan.
Ik wist niet dat er zoveel verschillen zijn. In de garage heb ik zo’n bol bekeken maar kon niet zo gauw een merkteken vinden. Uit het overzicht blijkt dat er dus wel degelijk merktekens moeten zijn. Mijn dank voor de informatie.

Profiel  
 
Blooper1963
> 4000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 4695
Geregistreerd: 26-08-2005

- SM 2.7 carb
- C3 1.4 HDI exclusive
Gepost: 11 augustus 2007 12:30 AM
  [ # 7 ]
jack the stripper schreef:

hebben jouw bollen aan de bovenkant drie deukjes/ putjes?
dan hoef je ze niet te vervangen.
deze gaan niet stuk.
zitten ook op mijn 2.5 en deze kun je niet vullen en raken ook niet leeg.

Tot de membraan kletst,en dan mag je ze weggooien Wink

Profiel  
 
Ries
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 2152
Geregistreerd: 09-05-2005

- C3 1.4 VTi Exclusive
Gepost: 11 augustus 2007 12:56 AM
  [ # 8 ]

Gewoon de mond snoeren alstie begint te kletsen!

Profiel  
 
 
 
© Citroën-Forum 2003 - 2025 | adverteren
Facebook