Draagarmrubbers veroorzaakt dit soort dingen ook wel eens..
Ik had vandaag idd al begrepen dat een rondje uitlijnen helpt.
Ik ga morgen wel even op pad om dat te laten doen.
Weet iemand wat zo’n geintje ongeveer mag gaan kosten?
janneman schreef:Ik had vandaag idd al begrepen dat een rondje uitlijnen helpt.
Ik ga morgen wel even op pad om dat te laten doen.
Weet iemand wat zo’n geintje ongeveer mag gaan kosten?
Hee…die Janneman, tijdje niks meer van je gehoord
Ik hoor weleens bedragen van rond de 40 euro of zo….Kwikfit schijnt dat ook te kunnen doen.
Toch geen slechte koop geweest die TRD-turbo….als je er alweer 35.000 mee hebt gereden.
Hoe staat het trouwens met die brandstofpomp….is dat verder allemaal goed gegaan ?
Op naar de 4 ton zou ik zeggen.
Totaal aantal Berichten: 7072
Geregistreerd: 21-04-2005
- BX Sport MK2
- AX GT chic
uit ballanceren is vaak 10 tot 15 euro per band
rondbellen bespaard je vaak snel het meest… zoek wel beetje bandenspecialisten uit
Bx, its not just a car! its a lifestyle!!!!
mssl schreef:@Bram, ga alsjeblieft nergens voor naar de Kwikshit ! Ik heb me banden laten balanceren bij die gasten….en bij 150km/h trillen ze gewoon een beetje.
Me vader heeft ook zijn banden erop laten leggen en bij hem trillen ze ook iets….loodjes van 1gram waren op . Mijn vaders auto gaat toch naar de dealer en daar wordt het wel even goed gedaan (het moest even snel gebeuren).Die prutsers kunnen echt niks….en veelal behandelen ze je als honden. Ik heb wel begrepen dat er groot verschil zit in vestigingen, maar ik ga daar echt nooit meer heen!
begrijpelijk. Maar als het aankomt op 1 gram is er toch iets niet goed, want dan kan je echt makkelijk afronden
Citroën D Special 1970
We hadden het hier niet over balanceren maar over de wielen uitlijnen.
Overigens heb ik dan zeker mazzel gehad al die tijd…want de laatste auto die ik echt heb moeten laten uitlijnen, was een Renault 16 TS uit 72…...en dat was in of rond 1979.
Die trok naar rechts en banden sleten schuin af…..kosten van toen weet ik nog precies : 45.- Gulden !
janneman schreef:Vandaag was het dan zover… de APK. Ik maar vrezen voor mn voorruit, maar dat was geen enkel probleem. Toch is hij afgekeurd en wel op de volgende punten:
- Stadslicht links kapot (zo gemaakt)
- Voorstoel links vastzetten boutje los (ook zo gepiept)
Retourslang aan veerpoot links gescheurd (vrijdag even langs soesterberg slangetjes zijn hier uitverkocht )
- Linkerrem zit vast (moet maar is ff naa rkijken, iemand tips??????)
- nippel op verdelerblok beetje los. (even aandraaien)Adviespunt was de rechter fuseekogel. weet iemand wat dit kost en of dit goed te doen is voor een niet-techneut
Maar weet iemand hoe ik dat van de rem op ga lossen? Ik ga zodalijk even kijken hoe of wat hij vast zit, maar weet iemand een veel-voorkomend probleem en/of een oplossing?
Binnen 2 weken maar even voor de herkeuring, en dan kan hij weer een goed jaar vooruit
Dat is idd niet al te gek veel werk.
Ik zou die rem die vastzit, de blokken eruit halen, zuiger gangbaar maken en de schuifstuk bussen gangbaar maken. Dan ontluchten en dan is het hopelijk weer opgelost. Let er ook op dat de handremkabel goed vrijloopt en dat de handrem niet te strak staat afgesteld.
Fuseekogel is geen makkelijke DHZ klus. Ik laat dat soort dingen liever doen.
@ bram, Idd tijdje niets meer van me laten horen. Maar zolang de auto het doet, valt er in dit topic weinig bijzonders te melden, en verder heb ik niet zo veel tijd over dat ik mezelf actief kan maken hier
Brandstofpomp heb ik verder nooit meer iets last van gehad, doet het als een tierelier.
En het gaat niet om het uitlijnen van de banden, maar om het uitlijnen van de auto. want met andere velgen is het ook nog niet beter.
En aangezien de stuurkogels laatst zijn vervangen, is daar vermoedelijk iets niet helemaal goed gegaan, het is toen wel bijgesteld, maar niet goed. Dus ik laat het nu met professioneel apparatuur doen, afspraak gemaakt voor dinsdag. Kosten 55 euries.
@ mpostma
Een klein puntje, het lijstje wat jij gequoted hebt, dat is het lijstje met apk p unten van vorig jaar… dit jaar was het minder.
- 2 voorbanden
-knipperlicht RA zat storing in
- ruitensproeier werkt niet (was kapot pompje)
Als het zo de komende jaren doorgaat, dan zal niemand mij horen klagen
Uitlijnen heeft niks met banden/velgen te maken, bedoel je niet balanceren? (wat weer los staat van schuin afslijten) Bevalt me leer je nog goed?
Uitlijnen heeft niks met banden/velgen te maken, bedoel je niet balanceren? (wat weer los staat van schuin afslijten) Bevalt me leer je nog goed? Wink
Oke, dan is het wel het uitlijnen wat moet gebeuren, maar niet het balanceren Al die termen… haha, zemaken het wel lastig hoor…
En het leer bevalt mij nog prima! Zit nog lekker, en de kou viel mij heel erg mee in de winter!
Ik moet alleen nog steeds de achterdeurpanelen erop zetten ops: ops: ops: ik schaam mij diep, want die andere zijn er al vanaf sinds januari.. moet het toch maar is gaan doen, misschien heb ik daar straks nog tijd voor, als ik zo teruglees dat ik dat nog niet gedaan heb, schaam ik mij wel heel diep namelijk..
Ik had nog niet gemeld, maar ik heb ook 2 week geleden de auto even lekker gepoetst, het ziet er al wel een stukje beter uit weer. Maar het kan altijd nog beter…
Weer een kleine update vandaag de dag.
Ik zal beginnen met het grootste nieuws, er zit een nieuwe voorruit in. Sinds de aanschaf in november 2005 zat er al een grote barst in de voorruit, sinds vorig jaar zomer is daar een 2e grote barst in gekomen. Echter allebei nog apk-waardig. Maar het stoort toch op den duur, en mooi is het niet.
Laatst naar de schadehersteller geweest, en gevraagd om een nieuwe voorruit, plus dat ze even zouden kijken naar de hoekjes roest bij de voorruit, een toch bekende kwaal van de bx.
Ze hebben de ruit eruit gehaald, alle roest rondom de ruit weggewerkt (de hoekjes plus onder de voorruit die balk zaten ook stukjes roest, die je niet ziet normaal, maar wat er toch zit) ze hebben alles mooi weggewerkt, en uiteindelijk een nieuwe ruit erin gezet. En het resultaat mag er weer zijn.
Zelf heb ik gelijk maar een nieuwe ruitenwisser eropgezet een flatblade maar isproberen. kijken hoe dat wist.
Voor de zoveelste keer is de uitlaat weer een beetje lek, ik denk dat ik hem nog 1 keer ga lassen, en dan is het tijd voor een nieuwe. Maargoed, het is maar een heel klein brommetje wat je nu erbij hoort, dus het valt nog mee. Eerst komende week maar is op vakantie.
Het uitlijnen is gebeurd, het stuur staat weer recht, en het rijd wel even anders. Zo merk je dat je gewend raakt aan je eigen auto, ook als hij een beetje trekt o.i.d. want na het uitlijnen reed het toch nét ietsjes anders. Iets anders, wat je normaal eigenljk niet opvalt, en waar je na 5 minuten ook alweer volledig aan gewend bent, en niet kan voorstellen dat het anders is geweest.
De deurpanelen zijn Inmiddels gemonteerd:) eindelijk, en de auto is van binnen ook even grondig gepoetst/schoongemaakt/ingevet etc.etc. het ziet er alllemaal weer tiptop uit. Alleen is het dashboard nu kapot, boven de kilometerteller enzo, die kap is gescheurd. moet ik nog een keer een sloper voor ophalen.