het lijkt wel of de duivel ermee speelt maar nu heb ik weer startproblemen met de bx
de startmotor lijkt me in elk geval al niet helemaal fris aangezien de startkrans niet snel genoeg terug gaat als de motor al loopt maar behalve dat lijkt het wel of dat ding gewoon niet benzine krijgt of niet genoeg vonk.
hij slaat namelijk domweg niet aan, pas na heel lang doorstarten en voet op het gas wil ie na 30-40 seconden starten aanslaan
vervangen zijn al: verdelerkap, bougies, bougiekabels.
als de motor eenmaal loopt dan loopt ie ook goed, hoewel de motor op benzine nog wel inhoud als het blok nog koud is. toerental loopt schokkerig en hortend op terwijl dit op lpg prima loopt.
Huidige eigen auto: geen
Huidige auto vriendin: Citroën Xsara 1.6
Gehad: Citroen saxo, 2x citroen xantia, 2x citroen BX GTI, citroen ZX
probleem is hopelijk opgelost, heb het stationairmengselschroefding (hoe noem je zoiets ) wat op de luchtinlaat zit een beetje verder opengeschroefd waardoor de motor wat hoger stationair loopt (nu 1000 toeren ipv 500 waar die eerst op liep te wiebelen)
voorlopig lijkt de auto goed te starten en te lopen erop.
enige probleem wat ik nu heb is dat de motor een irritant piepgeluid voortbrengt en ik heb nog niet kunnen ontdekken wat. het geluid komt van de bestuurderskant en klinkt als metaal wat langs metaal schraapt
nou deed de auto dat ook toen ik hem kreeg maar het was op mysterieuze wijze verdwenen. denk dat het te maken heeft met het stationair mengsel en misschien dat de dealer dat ook heeft veranderd toen ze de koppeling ed vervangen hebben en dat het daardoor weg is geweest…
Huidige eigen auto: geen
Huidige auto vriendin: Citroën Xsara 1.6
Gehad: Citroen saxo, 2x citroen xantia, 2x citroen BX GTI, citroen ZX
Totaal aantal Berichten: 2255
Geregistreerd: 20-04-2004
- BX TZD Turbo
- BX 14 TE
- BX 19 GT
Misschien dat de snaar van je hydraulische pomp slipt? Kan een erg irritant geluid zijn….