Totaal aantal Berichten: 2967
Geregistreerd: 15-01-2007
- ID/DS DSuper LPG 4bak Méchanique
Mijn eendje heeft apk-afkeur op remverschil op de achterremmen.
Volgens de keurmeester vermoedelijk voldoende om gangbaar te maken.
Nu lees ik in de Olyslager dat ik een trekker nodig heb om de trommel los te trekken, kan ik met loskloppen dat ook niet voor elkaar krijgen?
Als ik de voetrem bedien, en even loslaat en gelijk opnieuw induw pakt de rem veel hoger op het pedaal; lucht in de achterremmen als verklaring voor remverschil?
Dan zou ontluchten voldoende kunnen zijn om remverschil te verklaren/op te lossen, toch?
Verder nog: kan ik dezelfde moer gebruiken bij montage of moet ik nieuwe gebruiken om goede borging te krijgen?
Totaal aantal Berichten: 2967
Geregistreerd: 15-01-2007
- ID/DS DSuper LPG 4bak Méchanique
Da’s een snel antwoord, en goede tip ook!
Om je remtrommel/wielnaaf er af te halen kan je, als andere mogelijkeden niet werken ook een lange M10 bout in het vierkante moertje draaien wat gebruikt wordt om een wieldop vast te houden. Echter, dat is niet hetgeen waar het spul op gebouwd is, dus doe het niet te vaak en houd er rekening mee dat dat M10 moertje kapot kan gaan. En je moet natuurlijk zo’n moertje in je velg hebben
Schijt aan originaliteit.
Totaal aantal Berichten: 149
Geregistreerd: 03-01-2007
- GS/GSA conventiseur
- Dyane confort
Wanneer de moer in het midden is verwijderd kan je middels twee stevigge schroevendraaiers achter de trommel en tussen de ankerplaat te steken de zwik naar voren trekken. Let er wel op dat je niet in je remschoenen prikt.
.
Als ik de voetrem bedien, en even loslaat en gelijk opnieuw induw pakt de rem veel hoger op het pedaal; lucht in de achterremmen als verklaring voor remverschil?
Dan zou ontluchten voldoende kunnen zijn om remverschil te verklaren/op te lossen, toch?
neen de remolie die nodig is om het systeem naar buiten te pompen loopt niet snel genoeg terug, jij trapt dan snel weer extra remolie in het systeem en hierdoor komt je rempedaal hoger te zitten. Wanneer je je remschoenen afsteld zal het pedaal waarschijnlijk hoger aangrijpen.
vermoedelijk zit er een remcylinder achter vast of voor de helft vast. Deze kun je verwijderen en nieuw plaatsen of oplappen maar ik zou voor dat geld niet oplappen. Vergeet niet om blauw vet te gebruiken . Het is bij LHM niet echt nodig maar het kan geen enkel kwaad en het verlengt de levensduur van de remcylinders aanzienlijk.
succes,
Feiko
Citroën rijden is roest bestrijden
Totaal aantal Berichten: 2967
Geregistreerd: 15-01-2007
- ID/DS DSuper LPG 4bak Méchanique
Bedankt Feiko, heb al geinformeerd bij plaatselijke onderdelenboer dat een complete cylinder op € 20 komt incl korting en btw. Dan ga je idd niet met cups en stofrubbertjes meer aan de gang.
Alleen opletten dat de remleiding het niet begeeft met losdraaien, is ook 20 jaar oud inmiddels!
Blauw vet ken ik niet, ook niet van de DSsen…
Levensduur remcylinders is ongeveer 15 jaar?
Totaal aantal Berichten: 25594
Geregistreerd: 31-07-2003
- Ami 6
- SM 2.7 i.e.
vlietmansje schreef:Bedankt Feiko, heb al geinformeerd bij plaatselijke onderdelenboer dat een complete cylinder op € 20 komt incl korting en btw. Dan ga je idd niet met cups en stofrubbertjes meer aan de gang.
Alleen opletten dat de remleiding het niet begeeft met losdraaien, is ook 20 jaar oud inmiddels!Blauw vet ken ik niet, ook niet van de DSsen…
Levensduur remcylinders is ongeveer 15 jaar?
Blauw vet hoeft niet bij LHM. Haal je cylinders voor montage uitelkaar, inspecteer en vet ze goed in met LHM. Je zal de eerste niet zijn die nieuwe heeft MET roest erin…
Remcylinders gaan stuk van het stilstaan.
Zelfbenoemd Citroën Specialist!
Main Entry: bo·gart
Pronunciation: ‘bO-“gärt
Function: verb
1 : BULLY, INTIMIDATE.
2 : to use or consume without sharing. <don’t bogart that joint, pass it over>
Totaal aantal Berichten: 2967
Geregistreerd: 15-01-2007
- ID/DS DSuper LPG 4bak Méchanique
Re: achterremmen gangbaar maken
vlietmansje schreef:Mijn eendje heeft apk-afkeur op remverschil op de achterremmen.
Bevriend monteur gaf advies: even warm remmen en testen: ok, dus!
Geeft nieuwe kijk op apk-praktijken van mijn garage.
Tarief is ook wel laag, dus het moet toch ergens anders verdiend worden…
Remmen = veiligheid. En nu wil je je Eend door de APK ‘drukken’ door de rotzooi even warm te remmen ? Het zal wel werken, maar ik vind het een zeer slechte methode. Als mijn Eend afgekeurd werd, dan werd het afkeurpunt gerepareerd. Ook als het afkeurpunt strikt gezien onterecht was ! ! !
Schijt aan originaliteit.