Martijn de Ruijter schreef:kreazyV8wuppo schreef:
daarnaast de koppeling IS NIET TE STELLEN…is zelfstellend..
Onzin.
Gr Martijn
ok leg uit HOE MOET HET
MET FOTO’S AUB
mvgr wupke
Totaal aantal Berichten: 2529
Geregistreerd: 02-08-2007
- C35 Hilton XLS
let op
deze xm staat al een hele tijd te koop
reken maar dat er globaal 1200 tot 1500 euro bij komt
als je de reparatie,s laat doen zelf doen is als je geen knutselruimte hebt geen optie
koppeling set kost al gauw 400 euro
in almere zit wel iemand die je bollen weer op druk brengt ik zoek het adres wel op voor je
abs is een mysterie althans de foutmelding soms helpt ressetten van je computer ook wel.
bijma is een goede autoverkoper dat zegt je hopelijk genoeg.
Citroen c32 Hilton XLS
rondje banden wat reutjes APK ABS, en nogwattus en je bent er 6000 euro lichter,, en ja dan bezit je een ware XM ^V6 die krap an bemeten met zn hakke over de sloot over de APK drempel is geraakt…
trek er dan nog 4 mille voor uit om achterstallig onderhoud te doen, en je MAG genieten van het trek vermogen van een simpele V6
Wat een conclusies voor een auto die je niet kent… Lijkt mij een erg overtrokken doemscenario…
Citroënloos
XMine schreef:rondje banden wat reutjes APK ABS, en nogwattus en je bent er 6000 euro lichter,, en ja dan bezit je een ware XM ^V6 die krap an bemeten met zn hakke over de sloot over de APK drempel is geraakt…
trek er dan nog 4 mille voor uit om achterstallig onderhoud te doen, en je MAG genieten van het trek vermogen van een simpele V6
Wat een conclusies voor een auto die je niet kent… Lijkt mij een erg overtrokken doemscenario…
Eens. Alsof je echt 10.000 euro kwijt bent eraan. Negatief gedoe.
Totaal aantal Berichten: 3779
Geregistreerd: 25-05-2004
- XM 3.0 V6 24v
- XM 2.0i 8v
mn 2.0 uit 94 kost me 1000 euro per jaar, wat zou n V6 uit 90 gaan kosten…....
Totaal aantal Berichten: 2329
Geregistreerd: 13-11-2003
- C5 V6 Exclusive BVM5
kreazyV8wuppo schreef:Martijn de Ruijter schreef:kreazyV8wuppo schreef:
daarnaast de koppeling IS NIET TE STELLEN…is zelfstellend..
Onzin.
Gr Martijn
ok leg uit HOE MOET HET
MET FOTO’S AUBmvgr wupke
Het staat gewoon in de vraagbaak van Olyslager, op het einde van de koppelingskabel zit een moer die je aan kan draaien.
Weer wat eigenzinnigs: Saab 9-5 3.0t uit 2002
Ik ben het deels met Wupke eens, een XM is geen echt goedkope auto als je hem goed wilt houden. De meeste welke te koop worden aangeboden zullen het een en ander mankeren denk ik.
Ik kan het meeste zelf doen, mede dankzij dit forum waar ik heel veel van heb geleerd en als ik kijk wat ik de afgelopen anderhalf jaar aan die auto heb gedaan en ik schat hoeveel dat had gekost als ik het had laten doen, dan kom ik al snel aan zo’n 5000 euro. Daarbij zit dan wel een nieuw voorruit, vier nieuwe Michelins en de distributie.
Als je van plan bent om een XM te kopen moet je je realiseren dat je veel gebreken niet even snel kunt vinden. Die zullen zich dus openbaren in de eerste maanden dat je er mee rijdt. Het is een erg gecompliceerde automobiel waar heel veel aan kan mankeren.
zoals ik al aangaf.
je zult 2 rechterhanden moeten hebben + een redelijk goed uitgeruste werkplaats/plek.
als je alles uit moet spenderen, dan ga je eerst maar even je bankrekening controleren, want leeglopen zal die echt wel.
een XM V6 is een giga leuke bak, maar de reparatie’s + onderhoud kosten een vermogen..
en houtje touwtje goedkoop frot onderhoud wreekt zich dubbel en dwars op je bankrekening.
mvgr wupke:die em gewoon liet staan,, kan mn geld wel beter spenderen,, als ik nou eens 10,000 euro over had??!!! tja dan??!! wie weet
Totaal aantal Berichten: 478
Geregistreerd: 11-01-2006
- XM 2.1 TD
- C5 1.8 16v
- (Grand) C4 Picasso 1.6 HDi Fap
- XM 2.0 TurboCT
Ik zou de XM laten staan. Alleen al op basis van de koppeling (en dat in combinatie met iemand die de XM niet of nauwelijks kent). Verder is die ABS een rot probleem, waar je gewoon geen zin in hebt. Zoals al eerder aangegeven, zoek een XM van na ‘93, want dat scheelt je al een hoop kopzorgen.
Dat je aan deze XM zo 10.000 € kwijt bent vind ik ronduit onzin en overtrokken. Maar je bent zeker niet klaar bij aanschaf, integendeel.
Nu C5 tijger…
Een XM uit 1990 met 2 ton, hmmm… Dan zal de koppeling wel versleten zijn, ongeacht of ie nou stelbaar is of niet. Dit kun je zelf niet fixen zonder brug of ander hef/hijsgereedschap bij een V6. Reken op zo’n 800 euro om te laten vervangen.
ABS-probleem kan meevallen, zoals gezegd, of niet.
Je geeft aan dat je alle euvels genoemd hebt: geloof me, je komt altijd meer tegen. Het kan zomaar zijn dat binnen een maand de uitlaat eronder uitplettert, bij wijze van spreken. Een nieuwe V6-uitlaat loopt ook flink in de papieren.
Wat LHM betreft moet je goed kijken waar het gelekt heeft. Is het een retourleiding, dan valt het wellicht mee. Is het echt een mechanisch onderdeel wat lekt dan is het balen.
Je gaf aan dat de auto een tijd stilgestaan heeft: reken op nieuwe rubbers her en der.
Als er al een kwart waar is van de woekerprijzen die hier genoemd worden zou ik zo’n 2000 euro uittrekken en daarmee een andere XM V6 zoeken die wel z’n onderhoudspunten heeft gehad. Volgens mij zijn voor die prijs best nette XM’s te vinden. Ik zag er al een paar hier op het forum staan, en met een beetje geluk kun je hier op het forum al vinden wat er wel of niet aan onderhouden is.
Nog één ding: als je echt niet handig bent en alles gaat laten doen zou ik helemaal niet beginnen aan zo’n auto tenzij je een flink gevulde portemonnee hebt, maar dan zou ik sparen voor een zo recent mogelijke XM met zeer lage km-stand. Dan maar geen DiRaVi en type-1-genot.
Groetjes Erik!
Wil je per sé een V6? Ik heb een Turbo Comfort en dat rijdt als een speer, heerlijk soepele maar toch snelle motor. Juni 1994 dus veel techniek van de series 2, geen bedrading problemen en behalve onderhoud en normale reparaties heb ik er nooit wat mee.
Ik wil hem eigenlijk niet kwijt maar ik heb nu drie auto’s en de bankrekening vertoont weinig opzienbarende cijfers. Ik wil hem wel ruilen voor een motorbike. Hele nette auto, geen abs dus het kan ook niet kapot.
PM maar als je interesse hebt.
Om eens even ontopic te gaan…
Ik kwam vanavond langs bijma en heb de auto eens bekeken, persoonlijk vind ik deze auto geen 1250 euro waard met 197k op de teller. Het is een kale oude v6 en dan is mijn advies om gewoon even verder te kijken. Je kunt altijd nog je portomonee op de kop gooien…
kreazyV8wuppo schreef:zoals ik al aangaf.
je zult 2 rechterhanden moeten hebben + een redelijk goed uitgeruste werkplaats/plek.
als je alles uit moet spenderen, dan ga je eerst maar even je bankrekening controleren, want leeglopen zal die echt wel.een XM V6 is een giga leuke bak, maar de reparatie’s + onderhoud kosten een vermogen..
en houtje touwtje goedkoop frot onderhoud wreekt zich dubbel en dwars op je bankrekening.mvgr wupke:die em gewoon liet staan,, kan mn geld wel beter spenderen,, als ik nou eens 10,000 euro over had??!!! tja dan??!! wie weet
Heb je die jongen nu nog steeds geen Xantia aangepraat?
<————mag de 130 niet staan…...........
John Blauw, de man met de gouden praatjes.
Gebruiker Matthijs heeft een hele leuke xm te koop staan op marktplaats:
Hele leuke auto die in heel goede staat van onderhoud is. Deze auto heb je voor zover ik weet voorlopig geen kosten aan en ziet er bovendien erg netjes uit. Daarmee valt het argument van de inruil ook gelijk weg. Stel bijma geeft 200 euro meer voor jouw peugeot. Als je dat vergelijkt met de extra kosten die je nog aan die xm gaat kijken, dan valt dat in het niet.
Vergis je niet, een slechte xm is een heeeeeeeel slechte auto om te hebben als je geen geld wil uitgeven aan onderhoud. Ik kan uit ervaring meepraten Ik heb een heel goed onderhouden xm gekocht. En toch vindt je steeds weer dingen die je toch redelijk veel geld gaan kosten… Ik vind het niet erg wat ik ben gek op mn auto. Zou hem ook echt niet kwijt willen… Maar het kan de eerste keer best even schrikken zijn!
Xsara Coupe
Dank je Marco.
Hij is nog te koop dus!!