De 4 bak van mijn DSuper schakelt perfect en heeft ook weinig bijgeluiden.
Het enige wat ik er minder aan vind is dat de bak in meer dan 50% van de gevallen niet in de achteruit wil. Ik moet dan altijd even een andere versnelling inschakelen, de koppeling ietsie op laten komen, vervolgens gaat ie dan wel in de achteruit. De achteruit is niet gesynchroniseert. Weet iemand eventueel hoe je dit kunt verbeteren of verhelpen ?
groetjes, Max
Totaal aantal Berichten: 2259
- CX 2400 GTi
- ID/DS DS 21 Pallas hydraulique
Dit kan het geval zijn als je auto niet zo goed ontkoppelt, zoals ik vroeger had. Dit is te verhelpen door de koppeling beter af te stellen. Als je wegrijd, grijpt de koppeling dan heel snel (onderin) aan, of pas later? In het eerste geval zou het door niet goed ontkoppelen kunnen komen…
Hoi,
Dit probleem had ik ook, bij mij lag het aan ruimte op het hefboompje dat de achteruit schakeld. Dit hefboompje zit vlak bij de bak onder de koellucht tunnel. Toen ik de moer aangedraaid had was het probleem opgelost.
Groeten,
Mathieu
Max, Ik had hetzelfde probleem zonder dat er afstellingsproblemen aan de koppeling waren. Na het vervangen van de versnellingsbakolie heb ik er geen last meer van, raar maar waar. Heel heel af en toe blijft ie nog hangen meestal als de handrem er nog op staat. Er zit nu Castrol Synthrax in. Boogaard gaf die tip in een topic met de naam bakolie maar vreemd genoeg kan ik die nu niet meer vinden.
Totaal aantal Berichten: 1452
- ID/DS DSuper LPG 5bak
- Xantia 1.8 16v Break
Mijn DSuper had dit in het begin (toen nog enige auto). Eigenlijk ging bij mij de schakelbeweging van me af en naar me toe erg zwaar. De Citroengarage waar ik de auto kocht deed het af als dat het normaal was. 3 maanden later had ik het allemaal genoeg geforceerd dat het krak zei. Ik kon toen niet meer de 5 en achterruit schakelen. Aangezien de garage in de vakantieperiode zat met minimale bezetting, hadden ze toen geen tijd voor me. Ik heb dus 3 maanden zo door gereden, en geloof me, met parkeren wordt je erg creatief…...
Nadat het was opgelost en ik later bij Sanders langs was gegaan hebben zij er iets aan gedaan waardoor het acceptabel is nu. Nu schakel ik, toen forceerde ik. Dat een dame zich niet zo laat behandelen is me inmiddels duidelijk.
DSuper 1.9 LPG blue d’ Orient 01-1972
Het enige wat ik in een andere auto zie is de reflectie van die van mij.