winnetou schreef:Gezien de hoeveelheid houderschapsbelasting die je voor LPG moet betalen zal dat met dat dubbeltje wel tegenvallen….
De wegenbelasting is weliswaar duurder, maar LPG is nog altijd een erg goedkope brandstof (39 eurocent per liter). Dat verschil heb ik er binnen 7500 km al uit in vergelijking met benzine.
Verder is LPG natuurlijk een uitstekende brandstof, net voor motoren die een hoog octaangetal dienen te hebben zoals de BX16V.
Totaal aantal Berichten: 2255
Geregistreerd: 20-04-2004
- BX TZD Turbo
- BX 14 TE
- BX 19 GT
sans-pareil schreef:Reken het maar eens na… als je vergelijkt vermoed ik dat het ongeveer even duur is als jouw diesel variant om te rijden…. en dan zit je wel in een 16V.
Ben ik het helemaal mee eens hoor. Maar de opmerking dat LPG rijden zoiets is als voor een dubbeltje op de eerste rang willen zitten vond ik nogal kort door de bocht. LPG heeft als brandstof een aantal grote voordelen, maar helaas genieten die enkele nadelen meer bekendheid bij het publiek. Om opmerkingen als “gas is om op te koken” kan ik hartelijk lachen, vooral als ik weet dat iemand dat niet hatelijk bedoelt ( he Bram )!! Nu ben ik wel erg verknocht geraakt aan mijn turbodieseltje, maar anders was nu achtermekaar naar Metro gegaan om zijn GTI op gas over te nemen, want mijn oude GTI blijft de allerlekkerste auto die ik ooit heb gehad!
Maar in het dagelijks gebruik kan ik de cruiser-kwaliteiten van de turbodiesel toch beter gebruiken, en word ik ook minder snel verleid tot ondeugende activiteiten op de openbare weg…