14 van de 21
« Eerste  < Vorige 12 13 14 15 16 Volgende >  Laatste »

Mijn GS 1220 Club Convertisseur - p20: Ze gaat weg… :P
kreazyv8wuppo
> 12000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 12563

Gepost: 12 augustus 2007 12:26 AM
  [ # 196 ]

goh en ik maar denken dat Bart voorneveldt het zo goe voorhad met de GS,,,

manieheus,,

mvgr wupke Wink

Profiel  

patje74
> 15000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 15438

- 2CV Special
- BX 16 TRS
- XM 2.5 TD Pallas
Gepost: 12 augustus 2007 12:34 AM
  [ # 197 ]
mkatgert schreef:

Er zit trouwens wel een elektrisch dingetje mis, ben er nog niet achter wat het is. Hij wilde zojuist na het starten helemaal niet schakelen. Muurvast zat de pook. Ook geen klikjes van relais.

Het kastje met contactpuntjes achter op de bak is OK?

Profiel  

mkatgert
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 2502

- C4 (2004-heden) Cactus BlueHDi
- Berlingo 1.6i 16V Multispace Nouvelles Frontières
Gepost: 12 augustus 2007 12:51 AM
  [ # 198 ]
patje74 schreef:
mkatgert schreef:

Er zit trouwens wel een elektrisch dingetje mis, ben er nog niet achter wat het is. Hij wilde zojuist na het starten helemaal niet schakelen. Muurvast zat de pook. Ook geen klikjes van relais.

Het kastje met contactpuntjes achter op de bak is OK?

Ja. Alle verbindingen nieuw gesoldeerd en getest. Deed het prima. Ik vermoed meer het relais in het dashboard dat z’n beste tijd gehad heeft.

Profiel  

patje74
> 15000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 15438

- 2CV Special
- BX 16 TRS
- XM 2.5 TD Pallas
Gepost: 12 augustus 2007 03:04 AM
  [ # 199 ]

Dat zou heel goed kunnen. Wellicht helpt het als je de contactjes van het relais even schoonmaakt.

Niet om je bang te maken, maar ten tijde van mijn versleten kleppenhuis kreeg de koppeling ook erg onvoorspelbaar gedrag. Tijden wilde het koppelen prima, maar soms, heel soms, totaal niet. Ook geen hoorbare klik vanuit het dash.
Waarschijnlijk is het toevallig dat ik hier geen last meer van had toen ik een nieuwe kleppenhuis + elektromagneet heb geplaatst. Ik kan het elektrotechnisch namelijk niet verklaren….

Maar ik neem aan dat je een goed/nieuw/gechecked kleppenhuis op je verse bak hebt zitten?

Profiel  

mkatgert
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank

Gepost: 12 augustus 2007 01:56 PM
  [ # 200 ]
patje74 schreef:

Dat zou heel goed kunnen. Wellicht helpt het als je de contactjes van het relais even schoonmaakt.

Niet om je bang te maken, maar ten tijde van mijn versleten kleppenhuis kreeg de koppeling ook erg onvoorspelbaar gedrag. Tijden wilde het koppelen prima, maar soms, heel soms, totaal niet. Ook geen hoorbare klik vanuit het dash.
Waarschijnlijk is het toevallig dat ik hier geen last meer van had toen ik een nieuwe kleppenhuis + elektromagneet heb geplaatst. Ik kan het elektrotechnisch namelijk niet verklaren….

Maar ik neem aan dat je een goed/nieuw/gechecked kleppenhuis op je verse bak hebt zitten?

Elektromagneet is nieuw, kleppenhuis is er pas na goedkeuring opgegaan. Dat zou het dus niet mogen zijn. Het enige wat nog niet vernieuwd is in het systeem is het relais. Dat is natuurlijk ook een soort van “mechanisch” iets dus kan ook gewoon wat slechter gaan werken…

Ik vermoed dat ik de elektra sowieso maar eens na moet kijken, het loshangende stekkertje bijvoorbeeld geeft me al niet veel vertrouwen Wink

Profiel  

kreazyv8wuppo
> 12000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank

Gepost: 12 augustus 2007 01:59 PM
  [ # 201 ]

enigste waar je het moet zoeken zijn die orange relais in je dashbord.

de bak is niet het probleem, nog het stuurventiel erbovenop.
de koppelomvormer is gereviseerd.
en de hele bak is verder in orde.

mvgr wupke: Wink

Profiel  

mkatgert
> 2000 berichten

Gepost: 12 augustus 2007 02:03 PM
  [ # 202 ]
kreazyV8wuppo schreef:

had ik al gezegd dat het heerlijk schakelt? Wink

Profiel  

kreazyv8wuppo
> 12000 berichten

Gepost: 12 augustus 2007 02:08 PM
  [ # 203 ]
mkatgert schreef:
kreazyV8wuppo schreef:

had ik al gezegd dat het heerlijk schakelt? Wink

is nogal een verschil he, van toen je hem hier parkeerde… Laughing

het leek wel of je een balk door zwaar deeg aan het roeren was..

mvgr wupke:best wel happy met zichzelf dattie de C matic zo in mekaar heb kunnen krijgen… was best een puzzel Laughing

Profiel  

citro-power
> 4000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 4303

- GS/GSA Cottage Break.
- Berlingo 1.9d
- ID/DS ID19P
Gepost: 12 augustus 2007 03:47 PM
  [ # 204 ]
kreazyV8wuppo schreef:

goh en ik maar denken dat Bart voorneveldt het zo goe voorhad met de GS,,,

manieheus,,

mvgr wupke Wink

Of een eigenaar ervoor Wink

Profiel  

mkatgert
> 2000 berichten

Gepost: 12 augustus 2007 08:06 PM
  [ # 205 ]

Ik moest vandaag ergens heen. Mooi weer, dus ik pak de GS. Die wilde dus weer niet schakelen, en nu al helemaal niet meer, ook niet na opnieuw starten. Dashboard er dus maar uit.

Dashboard open

Éen knipperlicht-relais, maar half aangesloten Confused

Loshangend kabeltje in het dashboard

Een ander knipperlichtrelais, wel volledig aangesloten.
Op beide kastjes staat namelijk ‘clignoteur’.

Los massakabeltje in het motorruim. Iemand een idee wat daar aanhing? Gaat naar het massapunt achter de accu, tegen het tussenschot. Daar zitten nu 2 aansluitingen op, allebei geel, en eentje hangt dus los in het niets.

Het schakel-relais.

Overzicht   Rolling Eyes

Toen ik alles los had, en even alles snel had aangesloten werkte het schakelen opeens weer. Doet me dus vermoeden dat het om slechte contactjes gaat. Even alles schuren en weer in elkaar, en dan kijken hoe lang dat goed gaat.

Ik heb nu dus meerdere vragen:
- waarom zijn er 2 ‘clignoteur-kastjes’ waarvan slechts 1 volledig aangesloten?
- wat zijn die loshangende kabeltjes in motorruim en dashboard?

- Er zit aan de binnenkant van het dashboard een metaalachtig materiaal. Zie hier , rechts op de foto. Dat trilt bij mij aan een kant van het dash. Wat is het, waar is het voor en hoe krijg ik het stil?

Profiel  

kreazyv8wuppo
> 12000 berichten

Gepost: 12 augustus 2007 08:11 PM
  [ # 206 ]

euh ik ga ff gokken voor wat het clignoteur stekker verhaal..
ik vermoed een eend clignoteur…kan ernaast zitten hoor..
daarnaast is meen ik de cligno met de minste stekkers er 1 die geen ALARMLICHT functie heeft cq kent…

dus mischien vandaar 2 cligno’s….

het schakelrelais is wel vaker de boosdoener van niet schakelende bakken..
kan me uit het grijze verleden een bloedmooie groene GS pallas herinneren,,, ding was ingerolen omdat de bak tot 2 X toe in haar loopbaan een relais had opgesoepeert..

de eigenaar was het beu, en is overgestapt op een BX,, dat was medio 1987….

mvgr wupke:contactspray is dus een must ,en een reserve relais ook.. Wink

Profiel  

mkatgert
> 2000 berichten

Gepost: 12 augustus 2007 08:14 PM
  [ # 207 ]
kreazyV8wuppo schreef:

daarnaast is meen ik de cligno met de minste stekkers er 1 die geen ALARMLICHT functie heeft cq kent…

Tsja, het alarmlichtknopje ziet er uit alsof het er later ingeprutst is (andere kleur, slechte pasvorm, was dit eigenlijk standaard op club-modellen?).

Profiel  

kreazyv8wuppo
> 12000 berichten

Gepost: 12 augustus 2007 08:18 PM
  [ # 208 ]
mkatgert schreef:
kreazyV8wuppo schreef:

Tsja, het alarmlichtknopje ziet er uit alsof het er later ingeprutst is (andere kleur, slechte pasvorm, was dit eigenlijk standaard op club-modellen?).

op de 1e type GS was een alarmlicht instalatie net als op de ID/DS niet aanwezig.
kan er langs lullen, maar ik meen dat ingang GS type 2 (1976)een alarmlichtinstalatie standaard was..

mvgr wupke Wink

Profiel  

toniclight
> 4000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 4569

- Ami 6 Berline Grand Comfort
- (Grand) C4 Picasso 2.0 LPG
- 2CV 6 Special
Gepost: 12 augustus 2007 08:20 PM
  [ # 209 ]

op de 1e type GS was een alarmlicht instalatie net als op de ID/DS niet aanwezig.
kan er langs lullen, maar ik meen dat ingang GS type 2 (1976)een alarmlichtinstalatie standaard was..

Klopt (deels), alleen de Pallas had in de eerste serie ook al alarmlichten.

Jeroen

Profiel  

mkatgert
> 2000 berichten

Gepost: 12 augustus 2007 08:21 PM
  [ # 210 ]
kreazyV8wuppo schreef:
mkatgert schreef:
kreazyV8wuppo schreef:

mvgr wupke Wink

Ok. Op dit plaatje kan je zien dat het knopje er in ieder geval wat aftermarket uitziet (het zwarte knopje wat nog in de afdekplaat hangt).

Maar eens met de multimeter er in gaan hangen Wink

Profiel  

14 van de 21
« Eerste  < Vorige 12 13 14 15 16 Volgende >  Laatste »

© Citroën-Forum 2003 - 2024 | adverteren
Facebook