Totaal aantal Berichten: 27890
Geregistreerd: 21-09-2004
- CX 25 GTi Turbo 2
- ID/DS 23 IE Pallas Mécanique
- C5 3.0 V6 HDi Exclusive
ZX1.4i schreef:Quo schreef:Wat is er dan anders aan een Xsara HDI typ-2 :
Tenminste ik vat de informatie zo op dat de motor er bij een type-2 niet meer uit hoeft, bij een kop wissel etc..Voor een Type-2 HDI weet ik het niet, dat bij type-1 de motor eruit moet las ik tot mijn verbazing in de Haynes.
Wellicht dat iemand met een Haynes voor type-2 kan vertellen of de motor erin kan blijven?Voor type-1 kan ik me wel wat voorstellen, deze kwam in 1997 en de HDI kwam pas in 1999, men heeft er dus geen rekening mee gehouden dat deze motor erin moest . Eigenlijk wel jammer, ik vind type-1 mooier, maar een motor die bij een eventuele lekke kop eruit moet, daar heb ik geen zin in.
Ik ben bang dat bij de HDI 90 in type 2 niet zoveel verschil zit.
Bij type 2 hebben ze natuurlijk ook nog eens een HDI 110 erin weten te proppen, deze heeft natuurlijk als extra een intercooler, denk dat de rest qua ruimte wel aardig overeen komt.
Als jij type 1 mooier vind, is misschien de TD mooiste optie voor jou
Arjan Verkade schreef:Als jij type 1 mooier vind, is misschien de TD mooiste optie voor jou
Maar ja, HDI rijd weer zoveel fijner, wat een Dilemme zeg
Gelukkig kan de Xantia die ik nu heb nog vele kilometers mee
Totaal aantal Berichten: 27890
Geregistreerd: 21-09-2004
- CX 25 GTi Turbo 2
- ID/DS 23 IE Pallas Mécanique
- C5 3.0 V6 HDi Exclusive
ZX1.4i schreef:Arjan Verkade schreef:Als jij type 1 mooier vind, is misschien de TD mooiste optie voor jou
Maar ja, HDI rijd weer zoveel fijner, wat een Dilemme zeg
Gelukkig kan de Xantia die ik nu heb nog vele kilometers mee
Ach, misschien ben jij over een paar jaar wel zo ver dat je aan een HDi sleutellen ook geen probleem vind
Arjan Verkade schreef:Ach, misschien ben jij over een paar jaar wel zo ver dat je aan een HDi sleutellen ook geen probleem vind
Dat is wel de bedoeling, ik ben me al flink aan het inlezen m.b.v. de Haynes die ik van DigiDaan heb gehad
Totaal aantal Berichten: 1656
Geregistreerd: 10-01-2006
- Xantia Ambulance, GiFa
citroenc2 schreef:GoodOldDiesel schreef:In het algemeen ligt het omslagpunt van een benzine rond de 220 240 dkm. Dan komt er behalve vaak een D-riem, waterpomp en spanrollen vaak ook ander onderhoud boven water, zeker in kombi met APK en dan gezien naar de rest waarde, welk vaak lager ligt, dan de reparatie kosten, gaan deze wagens dan ook de deur uit.
Echter als je dan investeerd en je repareert alles, dan kun je er nog jaren plezier van hebben…. Maar dan moet je wel weten dus dat je er een tijd in rijd, aangezien men meer investeerd dan de wagen waard is.
Wat eingenlijk ook schijn is, wat anders investeer je het hele jaar door, maar nu alles vaak in een keer rond het APK moment…
dit lijkt me wel voor elke auto te gelden maar een d riem is gewoon onderhoud en helemaal niet zo erg als men voordoet
net zoals uitlaat banden en remmen gewoon onderhoud is
echt groote problemen kent de xsara niet op de koppaking na
Dat zeg ik ook in laatste regel… Het is schijn omdat het alles in een keer is op zo’n moment….
En ja welk ander onderhoud?? Wat ik zoal tegenkwam; rubbers achteras, fussee kogels, deels of complete uitlaten, aandrijfassen… ed ed En de d-riem, spanrol en waterpomp… (rol vaak niet hoorbaar als motor loopt, maar bij vervangen vaak wel een licht geluid maakt… Waterpomp welk niet op is, maar wel afgeronde schoepen kent)
Vreemd genoeg is dat rond 220 tot 250 dkm…
Doneer elke maand een biertje (of twee)! Rekeningnummer 62.65.26.620 - T.a.v. Stichting citroen-forum.nl - te Heerhugowaard