XM Dashboard vraagjes
JoostXM
< 100 berichten
Rank
Totaal aantal Berichten: 11

- C6 (2005-2012) 2.7 HDI
Gepost: 11 augustus 2007 02:39 PM

Hallo,

De verlichting achter het klokje/temperatuurmeter van mijn XM is uitgegaan. Weet iemand of je deze “simpel” kunt vervangen met een nieuw lampje? Kan dit met hetzelfde soort lampje als bijvoorbeeld de asbak opener? Of moet de gehele klok/temp module worden vervangen?

Heeft iemand nog een tip hoe je de asbak en radio module makkelijk kan verwijderen? Waar zitten de schroeven?

Alvast bedankt.

Joost.

Zwevend in zwarte C6 2.7 HDI (2006)

Profiel  

Blooper1963
> 4000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 4695

- SM 2.7 carb
- C3 1.4 HDI exclusive
Gepost: 11 augustus 2007 04:44 PM
  [ # 1 ]

Ja ,goeie vraag! dit zou ik ook wel eens willen weten!
Zoals de dachbordlampjes en verklikkers lampjes van een serie 1
Ik weet dat je bij de meeste citroën’s het gemakelijkst bij het stuur komt. Very Happy
Maar toch had ik graag geweten hoe de dachbord verlichting te vervangen???

Profiel  

kalmah01
< 100 berichten
Rank
Totaal aantal Berichten: 86

Gepost: 11 augustus 2007 05:12 PM
  [ # 2 ]

Dat is in dit forum veelvuldig beschreven. Even zoeken dus.

Ik snap niet waarom niet iedereen XM rijdt.

Profiel  

JoostXM
< 100 berichten
Rank
Totaal aantal Berichten: 11

- C6 (2005-2012) 2.7 HDI
Gepost: 11 augustus 2007 08:41 PM
  [ # 3 ]

Zojuist het klusje geklaard. Hoe het dashboard open moet staat inderdaad wel op het forum vermeld. Op zich gaat dat redelijk eenvoudig (serie 2) als je het voorzichtig en langzaam doet.

Ik ben erachter gekomen dat er 2 “normale kleine lampjes” in de klok/temp module gedraaid kunnen worden. Het is wel even een gepiel omdat er een zwarte kap nog achter de module zit welke er eerst af moet. Hiervoor heb je een kleinere torx sleutel nodig dan welke je voor het dashboard gebruikt! Je kan het beste een klein spiegeltje gebruiken om de schroef er goed uit te draaien. Bij mij was er een lampje defect en er ontbrak een complete voet met lamp. Deze bij autozaak gekocht. Een defect lampje kan je overigens zo uit het voetje trekken.

De controle lampjes kan je volgens hetzelfde principe vervangen. Is zelfs makkelijker omdat er niet eerst een kapje verwijderd hoeft te worden.

Zwevend in zwarte C6 2.7 HDI (2006)

Profiel  

Blooper1963
> 4000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank

- SM 2.7 carb
- C3 1.4 HDI exclusive
Gepost: 11 augustus 2007 09:22 PM
  [ # 4 ]
JoostXM schreef:

Zojuist het klusje geklaard. Hoe het dashboard open moet staat inderdaad wel op het forum vermeld. Op zich gaat dat redelijk eenvoudig (serie 2) als je het voorzichtig en langzaam doet.

Ik ben erachter gekomen dat er 2 “normale kleine lampjes” in de klok/temp module gedraaid kunnen worden. Het is wel even een gepiel omdat er een zwarte kap nog achter de module zit welke er eerst af moet. Hiervoor heb je een kleinere torx sleutel nodig dan welke je voor het dashboard gebruikt! Je kan het beste een klein spiegeltje gebruiken om de schroef er goed uit te draaien. Bij mij was er een lampje defect en er ontbrak een complete voet met lamp. Deze bij autozaak gekocht. Een defect lampje kan je overigens zo uit het voetje trekken.

De controle lampjes kan je volgens hetzelfde principe vervangen. Is zelfs makkelijker omdat er niet eerst een kapje verwijderd hoeft te worden.

Kan je ook de link geven naar het draadje waar de opening van het dach beschreven staat? Ik vind het maar niet

Profiel  

Han S
> 4000 berichten
Totaal aantal Berichten: 4930

Gepost: 12 augustus 2007 02:49 AM
  [ # 5 ]
Profiel  

TCT tijger
> 400 berichten
RankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 478

- XM 2.1 TD
- C5 1.8 16v
- (Grand) C4 Picasso 1.6 HDi Fap
- XM 2.0 TurboCT
Gepost: 12 augustus 2007 03:22 PM
  [ # 6 ]

Ik zou ook even kijken of alle oude lampjes het hebben overleefd voor je hem weer in elkaar zet. Ik heb altijd dat er 1-2 lampjes stuk zijn of haperen als ik de boel openmaak voor een (ander) lampje. Alles wat hapert ook vervangen, die lampjes zijn zo goed als te geef (ik meen 4€ voor 20).

Nu C5 tijger…

Profiel  

Blooper1963
> 4000 berichten

- SM 2.7 carb
- C3 1.4 HDI exclusive
Gepost: 12 augustus 2007 04:21 PM
  [ # 7 ]

inderdaad! was ook de bedoeling van alles meteen te vervangen,als het openligt! Wink

Profiel  

© Citroën-Forum 2003 - 2025 | adverteren
Facebook