Totaal aantal Berichten: 9068
Geregistreerd: 05-04-2007
- Xantia 1.8i SX
- BX 16 TZI
- BX 14
- Xantia 2.0i SX Automatic
Nou, de reacties worden steeds negatiever..
En idd, ik heb het liefst een hydro veer systeem. Een vriend van mij, word ongeveer gelijk met mij 18, en gaat dan uiteraard ook een auto kopen. een mini.. maar goed dat doet er niet toe. Hij heeft wel heel wat sleutel ervaring. Dus wij hebben al afgesproken dat we sleuteldagen gaan reserveren. Dus voor een beginnende sleutelaar als ik, is er mischien toch nog een beetje toekomst
Ik heb de BX altijd al een mooie auto gevonden, vooral toen mn oma hem had. Ik zei altijd: Als ik later groot ben.. En nu is het bijna zover, en dan WIL ik er eigenlijk ook wel één ops:
Ik ben wel student, maar ik heb net financieel niet echt krab, zit behoorlijk wat speling in. ik werk vaak op zondag, dan verdien ik dubbel loon, en dat tikt aan En omdat ik nu vakantie heb, werk ik ook extra dagen, en dat gaat ook gelijk naar de spaar rekening, dat ik in ieder geval een leuk zakcentje heb voor een mooie BX.
Mijn Citroen foto’s & gespotte Citroen’s & miniaturen etc. Facebook
____________
Renault Avantime 2.0T 2003 blauw
Renault Espace 2000 TSE 1986 groen
Renault Espace 2000 GTS 1987 grijs
BX 16 TZI 1991 wit
Xantia 2.0i SX Automatic 1993 blauw
Xantia 1.8i SX 1993 blauw
Ex: Verschillende BXen (1.4, 1.6, GTi), Xantia’s (1.8, 2.0), XM 2.0i Ambiance.
“Als je wat met die bollen krijgt, nou, dan weet je het wel.”
ik ben zelf ook student, maar van alleen mijn bijbaantje bij de bouwmarkt als bezorger had ik echt geen bx kunnen betalen, nu werk ik nog 1 keer per week en in vakantie’s bij m’n oud stagebedrijf, die sponseren mijn financieel wel wat beter en is een bx goed te onderhouden.
Stuur anders is een berichtje met je email adres, kan je is zien wat er bij mij allemaal bij gekomen is na de aanschaf, ook al doe ik alles zelf.
Gr Maarten.
Totaal aantal Berichten: 4569
Geregistreerd: 09-08-2004
- Ami 6 Berline Grand Comfort
- (Grand) C4 Picasso 2.0 LPG
- 2CV 6 Special
Nou, de reacties worden steeds negatiever..
Niet negatiever, maar reeëler denk ik. De meningen zijn wat verdeeld.
Maar als je als 18 jarige student met een goede bijbaan kennelijk voldoende financiële middelen hebt, wat let je dan nog?
Het maakt natuurlijk ook nog wel uit waarvoor je de auto gebruikt. Is het pure hobby of ga je er dagelijks mee van huis naar school/instelling rijden?
Ik ben/was ook beginner. Met jouw opmerking komt het er op neer dat alle wagens die ik in mijn bezit heb, niets voor mij zijn. En toch bevalt het mij prima! Very Happy
Met een beetje aanleg, een paar boeken, een aardig gevulde gereedschapskist en dit forum kom je een heel eind, maar die aanleg moet je wel hebben. Ik denk dan ook dat je dat wil zeggen toch?
De TS heeft al aangegeven zelf te willen leren sleutelen, en dan vind ik een BX een heel goed begin. Want sleutelen zal je wel moeten met een beperkt budget! Laughing
Het verschil is denk ik, dat jij voldoende middelen ( tijd en euro’s) achter de hand hebt wanneer het niet lukt. Bovendien heb je een heel wagenpark, dus mocht er één het niet meer doen dan pak je een andere.
Maar als je weinig geld ( meeste jonge mensen/student) hebt en dat allemaal gaat investeren in een oude BX. En het blijkt een bodemloze put te zijn, vind ik dat een andere situatie.
Jeroen
Totaal aantal Berichten: 7072
Geregistreerd: 21-04-2005
- BX Sport MK2
- AX GT chic
ik ben nog 4 jaar student en heb nu 2 bxen
mijn financiele voordelen:
- goedkope auto verzekering
- studi betalen me ouders
- ik ga niet meer stappen sins ik auto heb (bijna niet, minder )
- leren sleutelen
ik heb ook altijd auto gereden met het idee: als die een hele dure reparatie nodig heeft laat ik hem staan tot ik het kan betalen. maar naar 2 jaar kan ik al redelijk veel zelf dus dat heb ik nog niet meegemaakt
Bx, its not just a car! its a lifestyle!!!!
ik heb timo gesproken op msn, zijn financiele situatie is redelijk hetzelfde als mijne, als hij een beetje kan sleutelen, is een bx best te betalen.
McDean schreef:
- ik ga niet meer stappen sins ik auto heb (bijna niet, minder )
Dat kan echt niet !!
ik heb 5 auto´s en kan altijd gewoon uitgaan hoor, je moet het gewoon goed regelen haha
Citroën D Special 1970
Totaal aantal Berichten: 7072
Geregistreerd: 21-04-2005
- BX Sport MK2
- AX GT chic
OscarTZDTurbo schreef:McDean schreef:
- ik ga niet meer stappen sins ik auto heb (bijna niet, minder )
Dat kan echt niet !!
ik heb 5 auto´s en kan altijd gewoon uitgaan hoor, je moet het gewoon goed regelen haha
tuurlijk kan het nog wel maar ben wel gaan midneren maar dat heb je zelf in de hand
Bx, its not just a car! its a lifestyle!!!!
Totaal aantal Berichten: 7072
Geregistreerd: 21-04-2005
- BX Sport MK2
- AX GT chic
mssl schreef:
@McDean; jij doet toch ook nog genoeg leuke dingen met je vriendin etc.?
zekers!!
niet gistere maar zaterdag ervoor wezen karten ombeperkt week daarvoor laser questen
Bx, its not just a car! its a lifestyle!!!!
Totaal aantal Berichten: 43272
Geregistreerd: 26-02-2005
- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
- Overig Volvo C70n
patje74 schreef:waterman771 schreef:rb schreef:Ja, maar jij kan sleutelen. Voor iemand die dat niet kan was die AX ook richting eeuwige jachtvelden gegaan.
Als de TS niet kan sleutelen, of beginner is, moet ie zeker geen BX of Gs gaan kopen
Ik ben/was ook beginner. Met jouw opmerking komt het er op neer dat alle wagens die ik in mijn bezit heb, niets voor mij zijn. En toch bevalt het mij prima!
Met een beetje aanleg, een paar boeken, een aardig gevulde gereedschapskist en dit forum kom je een heel eind, maar die aanleg moet je wel hebben. Ik denk dan ook dat je dat wil zeggen toch?
De TS heeft al aangegeven zelf te willen leren sleutelen, en dan vind ik een BX een heel goed begin. Want sleutelen zal je wel moeten met een beperkt budget!
Inderdaad, het gaat om die aanleg. Daar komt bij, jij beschikt over budget én over een mooie sleutelruimte Ook heb jij meerdere auto’s, dus al het eens tegen zit met een klus, pak je andere wagen. De TS heeft het over een TZi of Gti, en dat zijn nou net de auto’s die niet echt sleutelvriendelijk zijn voor een beginner. Dat is wat anders als je een TRS met een simpele carbu, een HY, 2cv of Gs hebt…... daar kun je met een boek en multimeter heel ver komen. Bij een Tzi of Gti liggen de zaken al heel anders…..
Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!
Doneer, zo blijven we draaien!
disclaimer: al mijn adviezen komen voort uit opleidingen en professionele werkervaring. Let op, gebruik van mijn tips, trucs en adviezen geschiedt op eigen risico en autotechnische kennis is een vereiste
Totaal aantal Berichten: 8480
Geregistreerd: 19-05-2007
- CX 25 RD break, Jacqueline
- BX 1.9 TURD, de Euro
als het gaat om een auto waar je makkelijk aan kan sleutelen zou hij een traction moeten nemen. maar dan zit je weer met onderdeling die niet zo makkelijk te krijgen zijn.
garagestmarien schreef:als het gaat om een auto waar je makkelijk aan kan sleutelen zou hij een traction moeten nemen. maar dan zit je weer met onderdeling die niet zo makkelijk te krijgen zijn.
je bedoeld de onderdelen hehe…
tja, ik zou zeggen, koop er 1, en kijk hoe het bevalt.
als het tegenzit kun je hem altijd weer verkopen, en er bv een Xantia voor in de plaats nemen,, dan heb je ook meer ruimte met schroeven, is mijn idee althans ..
tenzij je gaat voor een 16V..
mvgr wupke
laten we de discussie niet moeilijker maken dat het is en gewoon weer bx/xantia houden
citroenc2 schreef:laten we de discussie niet moeilijker maken dat het is en gewoon weer bx/xantia houden
Idd, al denk ik dat iemand die een bx danwel xantia overweegt een traction niet op z’n shortlist heeft staan.
B_iks schreef:citroenc2 schreef:laten we de discussie niet moeilijker maken dat het is en gewoon weer bx/xantia houden
Idd, al denk ik dat iemand die een bx danwel xantia overweegt een traction niet op z’n shortlist heeft staan.
idd een begint rijder koopt geen klassieker om dagelijks in te gaan rijden ze zijn er wel maar niet veel
Totaal aantal Berichten: 9068
Geregistreerd: 05-04-2007
- Xantia 1.8i SX
- BX 16 TZI
- BX 14
- Xantia 2.0i SX Automatic
B_iks schreef:citroenc2 schreef:laten we de discussie niet moeilijker maken dat het is en gewoon weer bx/xantia houden
Idd, al denk ik dat iemand die een bx danwel xantia overweegt een traction niet op z’n shortlist heeft staan.
Hahhahahaha! Nee, dat weet ik wel zeker.
Maar even wat anders, wat is het verschil dan tussen een TRI en een TZI? Alleen de motor?
Mijn Citroen foto’s & gespotte Citroen’s & miniaturen etc. Facebook
____________
Renault Avantime 2.0T 2003 blauw
Renault Espace 2000 TSE 1986 groen
Renault Espace 2000 GTS 1987 grijs
BX 16 TZI 1991 wit
Xantia 2.0i SX Automatic 1993 blauw
Xantia 1.8i SX 1993 blauw
Ex: Verschillende BXen (1.4, 1.6, GTi), Xantia’s (1.8, 2.0), XM 2.0i Ambiance.
“Als je wat met die bollen krijgt, nou, dan weet je het wel.”