mkatgert schreef:kreazyV8wuppo schreef:mkatgert schreef:kreazyV8wuppo schreef:euh ik ga ff gokken voor wat het clignoteur stekker verhaal..
ik vermoed een eend clignoteur…kan ernaast zitten hoor..
daarnaast is meen ik de cligno met de minste stekkers er 1 die geen ALARMLICHT functie heeft cq kent…dus mischien vandaar 2 cligno’s….
Tsja, het alarmlichtknopje ziet er uit alsof het er later ingeprutst is (andere kleur, slechte pasvorm, was dit eigenlijk standaard op club-modellen?).
op de 1e type GS was een alarmlicht instalatie net als op de ID/DS niet aanwezig.
kan er langs lullen, maar ik meen dat ingang GS type 2 (1976)een alarmlichtinstalatie standaard was..mvgr wupke
Ok. Op dit plaatje kan je zien dat het knopje er in ieder geval wat aftermarket uitziet (het zwarte knopje wat nog in de afdekplaat hangt).
Maar eens met de multimeter er in gaan hangen
da’s dus idd een achteraf gemonteerde alarmlicht schakelaar,,
mvgr wupke:verklaard dus ook de 2e clignoteur..
die gele draad ben ik ff Hmmpfff mee, maar kan me ff niks bedenken waar die van moet wezen..
Totaal aantal Berichten: 2504
Geregistreerd: 29-10-2006
- C4 (2004-heden) Cactus BlueHDi
- Berlingo 1.6i 16V Multispace Nouvelles Frontières
kreazyV8wuppo schreef:
da’s dus idd een achteraf gemonteerde alarmlicht schakelaar,,
mvgr wupke:verklaard dus ook de 2e clignoteur..
die gele draad ben ik ff Hmmpfff mee, maar kan me ff niks bedenken waar die van moet wezen..
Misschien dat iemand met een GS daar eens een blik op zou kunnen werpen?
Totaal aantal Berichten: 4303
Geregistreerd: 13-02-2006
- GS/GSA Cottage Break.
- Berlingo 1.9d
- ID/DS ID19P
De GS heeft nooit alarm verlichting standaard gehad in tegenstelling tot de GSA.
Dat gele draadje is waarschijnlijk een massa draadje die achter de bout van de motorkapschanier moet.
citro-power schreef:De GS heeft nooit alarm verlichting standaard gehad in tegenstelling tot de GSA.
Vreemd, mijn GS X3 had wel degelijk een originele alarmverlichting.
Succes Michiel met het oplossing van dit lastige probleem.
Ami 8 Club (1970)
ex: 2CV (‘79) | Dyane (‘81) | GS (‘79) | AX (‘95) | 17 x BX
Totaal aantal Berichten: 15438
Geregistreerd: 17-08-2004
- 2CV Special
- BX 16 TRS
- XM 2.5 TD Pallas
Ook de mijne heeft standaard alarmlichten.
XBXG schreef:citro-power schreef:De GS heeft nooit alarm verlichting standaard gehad in tegenstelling tot de GSA.
Vreemd, mijn GS X3 had wel degelijk een originele alarmverlichting.
Succes Michiel met het oplossing van dit lastige probleem.
de 1e GS bwjr 1972 had geen alarminrichting.
de 2e GS vanaf 1976 (andere achterlichten en ronde klokken dash) had wel alarminrichting.
de GSA had het vanaf 1980 ook standaard.
mvgr wupke
Totaal aantal Berichten: 4569
Geregistreerd: 09-08-2004
- Ami 6 Berline Grand Comfort
- (Grand) C4 Picasso 2.0 LPG
- 2CV 6 Special
kreazyV8wuppo schreef:
de 1e GS bwjr 1972 had geen alarminrichting.
de 2e GS vanaf 1976 (andere achterlichten en ronde klokken dash) had wel alarminrichting.
de GSA had het vanaf 1980 ook standaard.
De X, X2 en de Pallas hadden ook op de eerste serie een alarminrichting!
Jeroen
Totaal aantal Berichten: 2504
Geregistreerd: 29-10-2006
- C4 (2004-heden) Cactus BlueHDi
- Berlingo 1.6i 16V Multispace Nouvelles Frontières
Oke. Toen ik de pootjes van het relais even op ging schuren brak er 1 bijna af, die hangt nu nog aan 1 flinterdun stukje metaal. Tijd voor iets nieuws. Eens kijken waar ik die nog kan vinden
Totaal aantal Berichten: 2504
Geregistreerd: 29-10-2006
- C4 (2004-heden) Cactus BlueHDi
- Berlingo 1.6i 16V Multispace Nouvelles Frontières
Hmmpf. Het relais werkt dus blijkbaar wel, je hoort het klikken als ik het contact inschakel, maar koppelen: ho maar. Ik begin bijna te denken dat het of temperatuurgerelateerd is, of stroomgerelateerd. Ik weet niet hoeveel stroom die elektroklep trekt?
Oftewel, de GS kwam niet van haar plek vanmorgen
Totaal aantal Berichten: 15438
Geregistreerd: 17-08-2004
- 2CV Special
- BX 16 TRS
- XM 2.5 TD Pallas
Heb je ook gemeten of de elektromagneet wel spanning had als het delais gesloten is? Misschien is het heel simpel, en zit het stekkertje er niet goed op?
Succes met deze puzzel!
Totaal aantal Berichten: 2504
Geregistreerd: 29-10-2006
- C4 (2004-heden) Cactus BlueHDi
- Berlingo 1.6i 16V Multispace Nouvelles Frontières
patje74 schreef:Heb je ook gemeten of de elektromagneet wel spanning had als het delais gesloten is? Misschien is het heel simpel, en zit het stekkertje er niet goed op?
Succes met deze puzzel!
Vanmorgen niet, maar gisteravond bijvoorbeeld werkte alles naar behoren. Ik heb beide aansluitingen op de electroklep nagelopen en de aansluiting op de schakelaar op de bak.
Maar de electroklep heeft toch géén spanning als de pook in neutraal staat, de stroomkring verbroken is en de relais dus niet geschakeld?
Oh wacht, er moet dus inderdaad 12 V over de electroklep staan als de boel in neutraal staat… Die wordt verbroken als je schakelt. Weer wat te meten.
En nog een edit: als er geen 12v over de elektroklep zou staan tijdens het starten zou dus de hele bak meedraaien tijdens het starten. Lijkt me niet zo’n goed idee. Ik zal het meten maar verwacht niet dat dat het probleem is. Probleem is dus dat de 12v niet verbroken wordt.
Ik puzzel nog even door! (Jammer dat m’n vakantie voorbij is…)
Totaal aantal Berichten: 2504
Geregistreerd: 29-10-2006
- C4 (2004-heden) Cactus BlueHDi
- Berlingo 1.6i 16V Multispace Nouvelles Frontières
En weer een stukje verder. Relais doet het prima als de motor niet draait, maar zodra de motor draait weigert ie. Komt gewoon omdat ik de pook niet ver genoeg krijg. Als ik een beetje kracht zet op de pook, hoor ik wel het toerental dalen!!. En dat terwijl de bak in neutraal ontkoppeld hoort te zijn. In neutraal staat er 12 v over de elektroklep, in de versnelling 0 v.
Nog maar weer eens de ontluchtschroef opengedraaid, maar daar kwam gewoon helemaal niets uit…! En dat terwijl het niveau van de olie voldoende is…
en als je de klep (solonoide) even met een draadje eigenhandig bekrachtigt…
komt er dan wel of geen olie uit de ontluchtingsnippel?
mvgr wupke
Totaal aantal Berichten: 2504
Geregistreerd: 29-10-2006
- C4 (2004-heden) Cactus BlueHDi
- Berlingo 1.6i 16V Multispace Nouvelles Frontières
kreazyV8wuppo schreef:en als je de klep (solonoide) even met een draadje eigenhandig bekrachtigt…
komt er dan wel of geen olie uit de ontluchtingsnippel?mvgr wupke
eerst niet, nadat ik zojuist de niveauplug uit de bak had gehaald wel. er zat kennelijk teveel olie in de bak, toen het ophield met stromen liep de olie meteen weer uit de ontluchtingsnippel en kon ik weer schakelen. opschakelen gaat nu als een mes door de boter, van 3 naar 2 gaat moeizaam.
heb je hem met lopende motor gepeild?
kweet eigenlijk niet zeker wat in deze de manier is,, ik zou denken met lopende motor, maar kan het mishebben ..
mvgr wupke