Totaal aantal Berichten: 245
Geregistreerd: 06-08-2006
- Xsara 1.6i coupe chrono
Het veerding dat het dashbordklepje omhoog moet houden doet dat vanaf het begin al niet, en ik wil dat nu is vervangen.
Nu was ik begonnen met het demonteren van het kastje en ik was best ver maar kreeg het niet voor mekaar.
Ik had:
- De vier schroefjes onder de klep op de randjes
- Het inleg matje met daaronder de 3 bevestigingschroefjes van het veer pompje
- Onder de 2 plastic rondjes zaten 2 bouten maar die hebben niks met het kastje te maken.
- De slot pennetjes moet je helemaal naar rechts drukken zodat ze achter het bakje vallen.
Maar ik krijg het bakje er nog steeds niet uit!!
Ben aan de onderkant bezig geweest maar kon daar niks vinden dus dat kon weer dicht.
Heb ik weer te maken met de bekende verborgen schroefjes van citroën???
Iemand die me kan vertellen hoe ik dit voor elkaar krijg????
alvast bedankt,
Gr mark
Je hebt hier te maken met venijnige weerhaakjes links en rechts van de bak. Alleen de vier schroefjes op de rand losdraaien en met een plamuurmes oid de zijkanten naar binnen/omhoog frotten. Denk bij het uitnemen aan de stekker van het lampje, dat is wel Citroën-gammel..
groet, Jan
XM 2.0i Ambiance, 1991, dagelijkse auto, afgebrand
2CV6, 1982, restauratie klaar, verkocht!
ID20, 1970, hopelijk eeuwigdurend rijdend project. Dagelijkse auto, wil nooit meer iets anders
Helemaal met Jan eens.
Ik heb het 2 maanden terug ook (dankzij het forum) zo gedaan.
Piece of cake ! (als je 1 maal gedaan hebt)
Succes.
Groet Rob.
Biertje ? .......... Nee, XM !
Totaal aantal Berichten: 245
Geregistreerd: 06-08-2006
- Xsara 1.6i coupe chrono
Oke bedank
Gr mark
Totaal aantal Berichten: 245
Geregistreerd: 06-08-2006
- Xsara 1.6i coupe chrono
Vandaag ff gedaan en er een veerpompie van de sloop ingehangen en hij is weer helemaal goed
Voor 10 euri was ik het mannetje.
Werkt helemaal goed, is een stuk makkelijker dan hem de heletijd open te moeten houden.
Gr mark
Totaal aantal Berichten: 3000
Geregistreerd: 20-07-2007
- C5 Break 2.0i 16v Exclusive
Dan heb je mazzel, elke sloop XM waar ik ooit in geweest ben had hetzelfde euvel.
Totaal aantal Berichten: 4695
Geregistreerd: 26-08-2005
- SM 2.7 carb
- C3 1.4 HDI exclusive
zijn die veerpompjes dan niet te fixen??
Totaal aantal Berichten: 245
Geregistreerd: 06-08-2006
- Xsara 1.6i coupe chrono
Ja misschien al zou ik niet weten hoe!!!
Gr mark
D’r zit een normaal standaard gasveertje in. Voor zover ik weet kun je daar niets aan repareren?
groet, Jan
XM 2.0i Ambiance, 1991, dagelijkse auto, afgebrand
2CV6, 1982, restauratie klaar, verkocht!
ID20, 1970, hopelijk eeuwigdurend rijdend project. Dagelijkse auto, wil nooit meer iets anders