citroenc2 schreef:B_iks schreef:citroenc2 schreef:laten we de discussie niet moeilijker maken dat het is en gewoon weer bx/xantia houden
Idd, al denk ik dat iemand die een bx danwel xantia overweegt een traction niet op z’n shortlist heeft staan.
idd een begint rijder koopt geen klassieker om dagelijks in te gaan rijden ze zijn er wel maar niet veel
Ik zie genoeg mensen met een beginnend klassieker beginnen voor dagelijks gebruik
<————mag de 130 niet staan…...........
John Blauw, de man met de gouden praatjes.
Timo-BX schreef:B_iks schreef:citroenc2 schreef:laten we de discussie niet moeilijker maken dat het is en gewoon weer bx/xantia houden
Idd, al denk ik dat iemand die een bx danwel xantia overweegt een traction niet op z’n shortlist heeft staan.
Hahhahahaha! Nee, dat weet ik wel zeker.
Maar even wat anders, wat is het verschil dan tussen een TRI en een TZI? Alleen de motor?
Ik wat dat bij de 16 TRi er een multipoint in zat en bij een TZi een monopoint maar 19 TRi en 19 TZi weet ik het verschil niet. Volgens mij waren ze allebei volledig aangekleed.
klopt,
en een tzi heeft een gti interieur (meen ik me te herinneren) en een tzi heeft ook een knopje waarmee je het raam in 1 klap omhoog/omlaag kunt laten gaan en dat heeft een tri niet
Citroën D Special 1970
Totaal aantal Berichten: 1986
Geregistreerd: 07-05-2006
- C5 Break 2.0 Hdi Exclusive automaat
Mijn tzi heeft een zwarte gti interieur, kan dit origineel zijn of is dit zeker weten ingebouwd?
en ook geen stuurbekrachtiging, hoeft dus ook niet altijd en ook geen knopje om je raam in 1keer naar beneden te doen..
Citroen C5 Break exclusive 2.0 HDI automaat 2004
Bij mijn weten hadden alle tzi’s een grijs gti-interieur vanaf juni ‘91. Hoe het daarvoor zat: geen idee!
B_iks schreef:Bij mijn weten hadden alle tzi’s een grijs gti-interieur vanaf juni ‘91. Hoe het daarvoor zat: geen idee!
Ik helaas wel. Dat afzichtelijke bruin/grijs gestreepte zitzakken stofspul. Als je dat één keer gezien hebt snap je niet hoe een BX populair heeft kunnen zijn.
Ich bin ein Breaker
Totaal aantal Berichten: 7072
Geregistreerd: 21-04-2005
- BX Sport MK2
- AX GT chic
karel schreef:B_iks schreef:Bij mijn weten hadden alle tzi’s een grijs gti-interieur vanaf juni ‘91. Hoe het daarvoor zat: geen idee!
Ik helaas wel. Dat afzichtelijke bruin/grijs gestreepte zitzakken stofspul. Als je dat één keer gezien hebt snap je niet hoe een BX populair heeft kunnen zijn.
bedenk je zelf in 1988 toen was dat: peace man
Bx, its not just a car! its a lifestyle!!!!
Hehe, maar ik neem toch aan dat destijds een gti-interieur wel optioneel was op een tzi?
Totaal aantal Berichten: 7072
Geregistreerd: 21-04-2005
- BX Sport MK2
- AX GT chic
B_iks schreef:Hehe, maar ik neem toch aan dat destijds een gti-interieur wel optioneel was op een tzi?
nooit gezien orgineel
Bx, its not just a car! its a lifestyle!!!!
B_iks schreef:Hehe, maar ik neem toch aan dat destijds een gti-interieur wel optioneel was op een tzi?
Was het ook. Ik heb hier op de sloop wel eens een vroege TZi zien staan met optioneel fabrieksdak en GTi interieur. In de oudere TRD/i modellen kon je ook als optie een GTi interieur krijgen. Ik heb wel TRD turbo’s gezien met visgraat (en jah, dat was nieuw geleverd).
Huidig dagelijks hok: BMW E61 530D break (of touring in BMW jargon) 2005
PrutsyLJ schreef:B_iks schreef:Hehe, maar ik neem toch aan dat destijds een gti-interieur wel optioneel was op een tzi?
Was het ook. Ik heb hier op de sloop wel eens een vroege TZi zien staan met optioneel fabrieksdak en GTi interieur. In de oudere TRD/i modellen kon je ook als optie een GTi interieur krijgen. Ik heb wel TRD turbo’s gezien met visgraat (en jah, dat was nieuw geleverd).
Ja, op de oudere TRD turbo’s en ook TZD Turbo’s is die grijsbruine zitzakkenrommel óf echt GTI geleverd. GTI alleen in combinatie met getint glas overigens; zitzakkentroep hoort bij TxD turbo’s met blank glas.
Op de allerlaatsten is ook grijs velours geleverd; als je mij vraagt het mooiste en rustigste BX-interieur.
Ich bin ein Breaker
Totaal aantal Berichten: 9068
Geregistreerd: 05-04-2007
- Xantia 1.8i SX
- BX 16 TZI
- BX 14
- Xantia 2.0i SX Automatic
Vinden jullie het trouwens storend dat er maar 1 ruitenwisser op de vooruit zit?
Mijn Citroen foto’s & gespotte Citroen’s & miniaturen etc. Facebook
____________
Renault Avantime 2.0T 2003 blauw
Renault Espace 2000 TSE 1986 groen
Renault Espace 2000 GTS 1987 grijs
BX 16 TZI 1991 wit
Xantia 2.0i SX Automatic 1993 blauw
Xantia 1.8i SX 1993 blauw
Ex: Verschillende BXen (1.4, 1.6, GTi), Xantia’s (1.8, 2.0), XM 2.0i Ambiance.
“Als je wat met die bollen krijgt, nou, dan weet je het wel.”
Timo1990 schreef:Vinden jullie het trouwens storend dat er maar 1 ruitenwisser op de vooruit zit?
Ja, ik heb zelfs al eens met het idee in mijn hoofd gezeten op de een of andere manier Xantia ruitenwissers in te bouwen. Ik heb nu een mooi alternatief, een dubbele ruitenwisserarm van “Morette”.
Huidig dagelijks hok: BMW E61 530D break (of touring in BMW jargon) 2005
ik heb er twee op de voorruit!!!! standaard
Citroen saxo 1.4 vts asics
citroen xsara picasso caractere
Timo1990 schreef:Vinden jullie het trouwens storend dat er maar 1 ruitenwisser op de vooruit zit?
Nee, heerlijk.
En als je dan ook nog eens de ruit met nano-ruitenreiniger schoonmaakt dan heb je de wisser amper nodig.
PrutsyLJ schreef:
Ja, ik heb zelfs al eens met het idee in mijn hoofd gezeten op de een of andere manier Xantia ruitenwissers in te bouwen. Ik heb nu een mooi alternatief, een dubbele ruitenwisserarm van “Morette”.
Dat het beter wist wil ik best van je aannemen, maar dat je dit “mooi” noemt… smaken verschillen?
Ich bin ein Breaker