Totaal aantal Berichten: 591
- Méhari 2 zitter
- XM Type1 V6.24
- XM Type1 V6.24
Heeft er iemand verstand van -of ervaring met- het volgende:
Ik heb op mijn 2.1TD uit ‘91 stalen velgen zitten met winterbanden nog. Nu moet ik momenteel veel meer rijden dan oorspronkelijk gepland, dus heb ik prachtige originele alu velgen (“blokjes velgen”?) van een V6 uit 91 op de kop getikt. Daar hen ik lekkere Michelins op laten leggen. MAAR: natuurlijk passen de bouten die momenteel de stalen velgen vasthouden niet op de Alu’s: ze zijn te kort en bovendien is het profiel van de bout-kop (denk ik) niet goed. Ik heb dus de juiste bouten niet.
Weet er iemand wat vooro bouten ik moet halen? en waar?
Sweef
Groet, Joost, op dit forum als “Sweef”
foto’s rode sweef:
foto’s groene sweef (gesloopt):
foto’s Mehari (verkocht):
Re: velgen, wielbouten
sweef schreef:Heeft er iemand verstand van -of ervaring met- het volgende:
Ik heb op mijn 2.1TD uit ‘91 stalen velgen zitten met winterbanden nog. Nu moet ik momenteel veel meer rijden dan oorspronkelijk gepland, dus heb ik prachtige originele alu velgen (“blokjes velgen”?) van een V6 uit 91 op de kop getikt. Daar hen ik lekkere Michelins op laten leggen. MAAR: natuurlijk passen de bouten die momenteel de stalen velgen vasthouden niet op de Alu’s: ze zijn te kort en bovendien is het profiel van de bout-kop (denk ik) niet goed. Ik heb dus de juiste bouten niet.
Weet er iemand wat vooro bouten ik moet halen? en waar?Sweef
Oei.. je bent niet de eerste die hier tegenaan loopt. Natuurlijk heeft de dealer ze (voor pakweg 6 eur per bout tikt aardig aan met 20 bouten). Of ga naar de sloop en trek ze van een andere citroen met lm velgen af. Ik vermoed met zekere waarschijnlijkheid dat het profiel hetzelfde is. Alleen heb je dan 20 nodig. Dus heb je al 2 sloopauto’s nodig (ervan uitgaande dat de meeste Citroens slechts 4 bouten per velg hebben).
Even contact opnemen met de verkoper van de velgen, misschien heeft hij ze nog liggen?
groet, Jan
XM 2.0i Ambiance, 1991, dagelijkse auto, afgebrand
2CV6, 1982, restauratie klaar, verkocht!
ID20, 1970, hopelijk eeuwigdurend rijdend project. Dagelijkse auto, wil nooit meer iets anders
Passen de bouten van etoiles trouwens wel gewoon op speedlines?
Matthijs2006 schreef:Passen de bouten van etoiles trouwens wel gewoon op speedlines?
ja ,het enige verschil is dat de bouten van standaard stalen velgen korter zijn als lichtmetalen velgen
Groet Roy
Neem ook eens een kijkje op http://www.citroy.nl
Totaal aantal Berichten: 4695
- SM 2.7 carb
- C3 1.4 HDI exclusive
Wat is de steek van een XM velg? en de ET waarde?
Passen er 17"inch velgen onder de XM? het zijn Vijfgats velgen dacht ik?niet?
Blooper1963 schreef:Wat is de steek van een XM velg? en de ET waarde?
Passen er 17"inch velgen onder de XM? het zijn Vijfgats velgen dacht ik?niet?
5x108
Groet Roy
Neem ook eens een kijkje op http://www.citroy.nl
Passen er trouwens banden van 215-breedte op etoiles of speedlines?
Blooper1963 schreef:Passen er 17"inch velgen onder de XM? het zijn Vijfgats velgen dacht ik?niet?
Ja, 17 inch velgen passen, maar de verhalen gaan hier rond dat je inlevert op comfort vanwege de dunnere wang van de band.
ET-waarde is dacht ik elders op het forum te achterhalen.
Groetjes Erik!
Ja, 17 inch velgen passen, maar de verhalen gaan hier rond dat je inlevert op comfort vanwege de dunnere wang van de band
Daarnaast is een XM (net als CX en BX en Xantia) niet een auto die er mooier van wordt als je er aftermarketvelgen onder zet.
Totaal aantal Berichten: 4695
- SM 2.7 carb
- C3 1.4 HDI exclusive
ze geven de wagen een groter klasse alure
Ik vind juist dat grote velgen onder een XM de klasse/allure van de auto naar beneden halen…
Harm schreef:ze geven de wagen een groter klasse alure
Ik vind juist dat grote velgen onder een XM de klasse/allure van de auto naar beneden halen…
Eens.
Lichtmetaal onder een Xm is best wel een lastige klus is mijn indruk inmiddels.
Even daargelaten dat de maten niet direct de meest standaard verkrijgbare zijn.
Mijn persoonlijke idee is dat juist bij een XM de wielen heel erg snel de wagen van chique naar sjiek brengen… Onde rm’n zx doet het meeste LM het prima. Onder m’n XM iets passends vinden is lastig. Het Xm model is zo uitgesproken dat er imo maar weinig passends te vinden is.
en daar gaan we weeeer
hiero ook al !
als jij 17 inch mooier vind moe je dat toch gewoon doen
Rij nooit sneller dan je bescherm-engel kan vliegen
http://www.inkbros.nl
et 35 trouwens, en niet veel ruimte om van de et waarde af te wijken
Rij nooit sneller dan je bescherm-engel kan vliegen
http://www.inkbros.nl