Klaar!
Adviespunt: linker fusee. De keurmeester was verbaasd dat deze bx er nog zo roestvrij uit zag, er zit echt nergens roest op de bodem, en alle leidingen zijn nog superstrak. Dashboard was wel een wauw factor
BMW E38 735i 1998
Citroën C6 2.7HdiF 2007
Acadiane 1984
XM 2.1turboD12 1992
ZX Sport 1.8 1993
Totaal aantal Berichten: 4569
Geregistreerd: 09-08-2004
- Ami 6 Berline Grand Comfort
- (Grand) C4 Picasso 2.0 LPG
- 2CV 6 Special
toniclight schreef:Mooi zo!
Waren de garages zo vroeg al “los”?Jeroen
Ik stond om 8 uur op de stoep, en om 8.45 was hij afgemeld… om 8.30 is de RDW bereikbaar dacht ik…
Even wat anders, weet iemand hoe de luidsprekers in de digit zijn aangesloten? Uit het dashboard komt een stekker met een aantal aansluitingen, waarschijnlijk om de orginele KEH aan te sluiten. Ik heb de andere helft er ook bij, maar snap niet op welke kabels de luidsprekers nou moeten…
Ik heb een tweeter uit het dash gehaald, en even gemeten.
één aansluiting zit op de massa (-) en één aansluiting zit op alle 4 de luidsprekerkabels die bij de radio uitkomen… :
Ik heb 2 voorspeakers, een bassbox, 2 achterspeakers en 2 hoofdtelefoonaansluitingen. (allemaal origneel)
iemand suggesties?
BMW E38 735i 1998
Citroën C6 2.7HdiF 2007
Acadiane 1984
XM 2.1turboD12 1992
ZX Sport 1.8 1993
Helaas geen idee voor wat betreft de geluidsinstallatie, wel leuk dat je dat ook origineel houdt. Gefeliciteerd met de Apk!
GoofBlikscha schreef:Klaar!
Dat zei ik toch.
Gefeliciteerd in ieder geval.
Ami 8 Club (1970)
ex: 2CV (‘79) | Dyane (‘81) | GS (‘79) | AX (‘95) | 17 x BX
Poeh nou de geluidsinstallatie doet het weer. Het heeft me wel zo’n 2 uur gekost… Ik kon echt geen brood maken van hetgeen er nou in ligt aan bekabeling, dus heb ik alles netjes afgekoppeld, en zelf nieuwe luidsprekerkabels gelegd naast de bestaande kabelboom.
Mocht ik dus een KEH vinden, kan ik de boel zo weer inpluggen en werkt alles weer.
Maar nou heb ik dus een DEH met 6 speakers
Tweeters in dashboard, luidsprekers achterin, en in de bassbox een, en onder de stuurkolom een. Deze laatste 2 worden zsm vervangen door een subwoofer zoals het hoort. Maar een geluid nou en nergens opvallende speakers/kabels/versterkers
Zometeen de Digit eens uit de schorsing halen, en verzekering overzetten!
BMW E38 735i 1998
Citroën C6 2.7HdiF 2007
Acadiane 1984
XM 2.1turboD12 1992
ZX Sport 1.8 1993
het resultaat:
Ja er moet weer een stofzuiger door getrokken worden…
BMW E38 735i 1998
Citroën C6 2.7HdiF 2007
Acadiane 1984
XM 2.1turboD12 1992
ZX Sport 1.8 1993
Ik heb zonet de c-stijl interieur beplating er af gehaald, omdat ik de luidsprekers wou controleren. Toen heb ik maar besloten om die beplating zwart te spuiten
Orgineel zijn ze blauwgrijs achtig (plastic met een zeer dun laagje stof) maar door de jaren heen (en met de hulp van Benjamins honden) was het pluizig en goor bruin geworden. Nou is alles strak zwart, ziet er echt 100% beter uit nou.
En ik ben net naar het postkantoor geweest, de Digit is weer road legal
BMW E38 735i 1998
Citroën C6 2.7HdiF 2007
Acadiane 1984
XM 2.1turboD12 1992
ZX Sport 1.8 1993
gefeliciteerd!!! en die bedrading snap ik ook niet helemaal, misschien alex wel. (waarschijnlijk zelfs) ik ga ook parallelle bedrading trekken, betere kwaliteit kabels meteen..
zo, dus het werkt nog wel, dat valt dan weer mee
dat heb je met franse auto’s nietwaar
Zo, de eerste 80km zijn gereden!
Heerlijk, hij rijdt goed. Ik heb wel een aantal probleempjes;
- de km teller werkt niet tussen de 60 en 80, alles wat daar tussen zit, wordt ‘gegokt’.... als ik 70 probeer te rijden, gaat hij 63-80-75-69-71-65-79 enz enz, ik word hier nogal zenuwachtig van. Iemand een idee wat er aan de hand is?
- 1 kilometer op de dagteller, is 300 meter volgens de boordcomputer…
- de voorwielophanging voelt ‘los’ ... het is net alsof de stabilisatorstang slap is of zo, elke bocht kantelt de neus verschrikkelijk… (achter ligt hij nou als een blok op de weg)
Oja, nog een vraagje, ik heb de snelheidsmeter (dat A-D kastje) uit een XM gesloopt, omdat hij verdacht veel op die van een digit lijkt. Is dit pas te maken? of geeft die van een XM een ander signaal af?
BMW E38 735i 1998
Citroën C6 2.7HdiF 2007
Acadiane 1984
XM 2.1turboD12 1992
ZX Sport 1.8 1993
misschien een km-teller kabeltje dat niet helemaal meer lekker is?
Totaal aantal Berichten: 2507
Geregistreerd: 29-10-2006
- C4 (2004-heden) Cactus BlueHDi
- Berlingo 1.6i 16V Multispace Nouvelles Frontières
Hier een fotootje van de aansluiting . Hier een verhaal over de kilometerteller van de Digit van Wouter . Misschien dat dat nog meer info geeft.
Nou dat snelheidsmeterprobleem is opgelost
Het kastje zat tussen de bougie kabels… Dat zal wel storing opgeleverd hebben, want toen ik hem er tussen uit haalde, werkte de teller weer zoals het hoort… en loopt de auto veel beter…
Nou doet alleen ineens de startmotor helemaal niets meer, ik dacht dat dat nog wel op te lossen was met een tik op de juiste plaats, maar hij doet gewoon echt niets meer. Straks maar even een nieuwe er in klussen.
PS. Dat snelheidsmeterkastje van een XM is exact het zelfde…. zelfde vorm, zelfde inhoud, zelfde maker… Alleen heeft een XM een andere aansluiting, maar dat is wel te omzeilen. Ik heb nou mooi zo’n ding op voorraad liggen
BMW E38 735i 1998
Citroën C6 2.7HdiF 2007
Acadiane 1984
XM 2.1turboD12 1992
ZX Sport 1.8 1993
Zo, even de startmotor vervangen. Hij start ook veel beter zo! hij heeft veel meer ‘power’.
Ook gelijk maar even de koppeling aangepakt, even een hefboom van een serie 3 BX er op gezet, omdat de orginele wat verbogen was. De boel weer netjes afgesteld, en klaar.
BMW E38 735i 1998
Citroën C6 2.7HdiF 2007
Acadiane 1984
XM 2.1turboD12 1992
ZX Sport 1.8 1993
die snelheidsafnemer is dezelfde als die in een GT met boordcomputer zit, in CX-en met compu, evenals in een aantal peugeots met dezelfde boordcomputer, ze zijn volgens wouter XBXG zelfs nog nieuw te krijgen bij de peugeot.
zo, dus het werkt nog wel, dat valt dan weer mee
dat heb je met franse auto’s nietwaar