Totaal aantal Berichten: 3455
- BX 16 Soupapes
- HY HY camper
- XM 2.0i 16V VSX Break
PrutsyLJ schreef:
Ja, ik heb zelfs al eens met het idee in mijn hoofd gezeten op de een of andere manier Xantia ruitenwissers in te bouwen. Ik heb nu een mooi alternatief, een dubbele ruitenwisserarm van “Morette”.
Hey, die heb ik ook
Ik dacht dat die het boven de 200 kilometer ook deed, heb het alleen nog niet uitgeprobeert
http://www.mechuccio.nl
Mijn auto’s: XM 2.0i 16V break VSX, HY Camper DA-11-30, BX 16Valve MKII 10-GB-RX
Ex: 7 BX, 1 XM, 1 ZX
Totaal aantal Berichten: 15438
- 2CV Special
- BX 16 TRS
- XM 2.5 TD Pallas
Na diverse nieuwewetste wagens te hebben bereden van diverse merken en klasses, heb ik de enkelarmige wisser van de BX nog nooit als vervelend ervaren. Daarnaast vind ik het een van de mooie BX-element welke het plaatje met het mooie dash (type 1 dus), spaakstuur, enz afmaakt.
karel schreef:PrutsyLJ schreef:
Ja, ik heb zelfs al eens met het idee in mijn hoofd gezeten op de een of andere manier Xantia ruitenwissers in te bouwen. Ik heb nu een mooi alternatief, een dubbele ruitenwisserarm van “Morette”.
Dat het beter wist wil ik best van je aannemen, maar dat je dit “mooi” noemt… smaken verschillen?
Mooi had idd beter “goed” kunnen zijn want de schoonheidsprijs wint tie niet. Maar op zich valt het nog niet eens zo erg op hoor. Het ding moet trouwens toch eerst in de ontroester want zo weiger ik hem op mijn auto te prikken.
Huidig dagelijks hok: BMW E61 530D break (of touring in BMW jargon) 2005
Totaal aantal Berichten: 9068
- Xantia 1.8i SX
- BX 16 TZI
- BX 14
- Xantia 2.0i SX Automatic
Okee! En ik kan me nog de oude panda van mn tante herinneren, die ook 1 ruiten wisser had. Maar dat ding ging loeie hard heen en weer. en Dat vond ik storend. is dat bij de bx ook zo?
Mijn Citroen foto’s & gespotte Citroen’s & miniaturen etc. Facebook
BX 16 TZI 1991 wit
Xantia 2.0i SX Automatic 1993 blauw
Xantia 1.8i SX 1993 blauw
Ex: Verschillende BXen (1.4, 1.6, GTi), Xantia’s (1.8, 2.0), XM 2.0i Ambiance.
“Als je wat met die bollen krijgt, nou, dan weet je het wel.”
Ik heb nooit een hekel aan de enkele wisser gehad… Als ik in de xantia stap heb ik wel zo iets van oja, ook wel lekker…
Maar ik kan prima overweg met een wisser, mits de bladen vaak vervangen worden. Ik heb het idee dat ze op een BX meer te lijden hebben dan op een xantia…
En de wissnelheid valt ook wel mee… Er is wel een ‘turbo’ stand
BMW E38 735i 1998
Citroën C6 2.7HdiF 2007
Acadiane 1984
XM 2.1turboD12 1992
ZX Sport 1.8 1993
Totaal aantal Berichten: 27894
- CX 25 GTi Turbo 2
- ID/DS 23 IE Pallas Mécanique
- C5 3.0 V6 HDi Exclusive
Ach 1 wisser is volgens mij een Citroen uitvinding
Voor het eerst op de CX (of heeft de GS het ook??)
Mercedes heeft overgenomen
Totaal aantal Berichten: 1986
- C5 Break 2.0 Hdi Exclusive automaat
ik vind het juist wel wat hebben 1 wisser…
Citroen C5 Break exclusive 2.0 HDI automaat 2004
Daan88 schreef:ik vind het juist wel wat hebben 1 wisser…
Ik zeker ook, maar helaas erger ik me er wel aan .
Totaal aantal Berichten: 9068
- Xantia 1.8i SX
- BX 16 TZI
- BX 14
- Xantia 2.0i SX Automatic
als die gewoon op normale snelheid gaat, erger ik me er ook niet aan.. maar die turbo stand (waar ik dus bang voor was) erger ik me er wel aan.. maar valt mee dus! en miss in de weg, als die stil staat? want hij zit best hoog in de hoek van de vooruit
Mijn Citroen foto’s & gespotte Citroen’s & miniaturen etc. Facebook
BX 16 TZI 1991 wit
Xantia 2.0i SX Automatic 1993 blauw
Xantia 1.8i SX 1993 blauw
Ex: Verschillende BXen (1.4, 1.6, GTi), Xantia’s (1.8, 2.0), XM 2.0i Ambiance.
“Als je wat met die bollen krijgt, nou, dan weet je het wel.”
Totaal aantal Berichten: 15438
- 2CV Special
- BX 16 TRS
- XM 2.5 TD Pallas
In de weg zit hij zeker niet. Een BX is erg overzichtelijk, en al helemaal in vergelijking tot nieuwerwetste wagens. Kijk eens naar de voorstijlen van een willekeurige nieuwerwetse wagen! Die zijn doorgaans zeer dik en zitten echt in de weg. Tsja…. veiligheid kent zijn prijs, alleen jammer dat die veiligheid weer ten koste gaat van… jawel… veiligheid!
Tenslotte is een goed zicht erg belangrijk.
Totaal aantal Berichten: 1986
- C5 Break 2.0 Hdi Exclusive automaat
ach dat stoort zoiezo niet, en gewoon een beetje door de regen heen kijken.. al wist hij eigenlijk gewoon perfect
Citroen C5 Break exclusive 2.0 HDI automaat 2004
Totaal aantal Berichten: 27894
- CX 25 GTi Turbo 2
- ID/DS 23 IE Pallas Mécanique
- C5 3.0 V6 HDi Exclusive
patje74 schreef:In de weg zit hij zeker niet. Een BX is erg overzichtelijk, en al helemaal in vergelijking tot nieuwerwetste wagens. Kijk eens naar de voorstijlen van een willekeurige nieuwerwetse wagen! Die zijn doorgaans zeer dik en zitten echt in de weg. Tsja…. veiligheid kent zijn prijs, alleen jammer dat die veiligheid weer ten koste gaat van… jawel… veiligheid!
Tenslotte is een goed zicht erg belangrijk.
Als je een Xsara gewent ben dan is het in een BX heel erg licht als je achteruit kijkt
Ach alles went, leer je ook weer van achteruit rijden.
Busjes die achterop helemaal dicht zijn icm het missen van dode hoek spiegels zijn een veel grotere uitdaging
Ach, Mercedes heeft ook een tijd maar 1 ruitenwisser op de voorruit gehad, dus het idee zal echt zo slecht niet zijn.
Morgen komt er bij mijn BX weer een nieuwe voorruit in, dus het zicht zal dan ook weer wat beter zijn.
De vorige ruit zat er toch al weer ruim 1 jaar in!!!!
11x BX/ 1x 2CV6/ 3x Xantia/ 3x ZX en nog heel veel andere merken.
Nu Xsara Break Phase 2 1.6 16V “Comfort” en Honda VF1000 Interceptor 1985.
macnail schreef:Ach, Mercedes heeft ook een tijd maar 1 ruitenwisser op de voorruit gehad, dus het idee zal echt zo slecht niet zijn.
Morgen komt er bij mijn BX weer een nieuwe voorruit in, dus het zicht zal dan ook weer wat beter zijn.
De vorige ruit zat er toch al weer ruim 1 jaar in!!!!
En hij was al bijna vuil zeker; sja, dan maar beter een nieuwe
Ich bin ein Breaker
Volgens mij zitten we wel heel erg offtopic?! Of maakt die ene ruitenwisser het bx-rijden nu zo veel duurder?