Totaal aantal Berichten: 2039
- BX 14E
- C1 C1 Selection
Mijn uitllaat inclusief kat heeft z’n langste tijd gehad. Nu kreeg ik de tip van mijn garage om te kijken of er een roetfilter beschikbaar is voor de picasso. Dan zou de kat vervanger worden door een roetfilter met subsidie waardoor het al met al niet te duur werd om het hele uitlaat systeem te vervangen. Klopt dit? Een roetfilter voor de pic is leverbaar.
Nissan X-Trail ‘17
C1 Selection pack look 5d, ‘16 (Wit…)
BX 14E ‘86 (Blanc Cremant)
Ex: BX 16RS, BX 14TE, Saxo, Xantia Break TD, Xsara Picasso HDi Excl, C1 Sed, 2CV6 Club, C5 break HDi, C1 Ambiance, C5 Tourer, C4GP Excl
volgens mij zijn het toch 2 verschillende dingen een kat en een roetfilter?
En is Citroen NL er al overuit of de filters zonder problemen geplaatst kunnen worden?(zie eerdere topics),want ik zit nog steeds te wachten op bericht van mijn dealer of het toegestaan is om hem zonder problemen te plaatsen(ik ben nl zeeer mileu bewust in mijn portemenee P )
En als het mogelijk is om de een voor de ander te vervangen is het helemaal mooi,aangezien mijn kat ook zijn beste tijd heeft gehad roll
Citroen C1 Exclusive
- BX 14E
- C1 C1 Selection
Ben er nu achter dat de roetfilter niet de kat vervangt al zijn er wel oxi-kats te koop die zowel kat als roetfilter zijn maar voornamelijk allleen nog maar voor de duitse merken. Een roetfilter wordt tussen de kat en de tussen demper geplaatst dus komt er extra bij. Bij mij is de tussendemper en einddemper lek dus ik had nog de hoop dat de kat op de plaats van de tussendemper komt maar helaas, als ik een roetfilter wil moet er zowel een roetfilter, als tussen demper en eind demper geplaats worden. Totaal nog zo’n 490 euro bij de dealer en dan is de 500 euro subsidie er al af. Ik laat dus wel alleen een tussen demper en eind demper monteren, wordt me anders veel te duur
Nissan X-Trail ‘17
Ex: BX 16RS, BX 14TE, Saxo, Xantia Break TD, Xsara Picasso HDi Excl, C1 Sed, 2CV6 Club, C5 break HDi, C1 Ambiance, C5 Tourer, C4GP Excl
mogen ze nu van Citroen nl al een roetfilter plaatsen op een xs picasso,is lange tijd onduidelijk over geweest(ivm.garantie),ben in afwachting op een reactie v/d dealer die zou het een en ander uitzoeken roll
Citroen C1 Exclusive
oke,zullen morgen even contact opnemen met de dealer P
Citroen C1 Exclusive
Menno. schreef:Suc6
Gek dat alleen de Picasso erbij staat. Ik dacht dat Xsara/Xantia/C5/Berlingo dezelfde 2.0 HDI motoren hadden.
- BX 14E
- C1 C1 Selection
Roetfilter alleen is tegen de 500 euro excl montage en je krijgt 500 euro subsidie, montage betaal je dus nog steeds zelf.
Nissan X-Trail ‘17
ben benieuwd wat de montage gaat kosten,iemand ervaring roll
Citroen C1 Exclusive
- BX 14E
- C1 C1 Selection
Zeker rond de 100 euro. Ik zou 490 moeten betalen voor roetfilter, tussendemper en eind demper en zonder roetfilter zo’n 350 euro.
Nissan X-Trail ‘17
@ts waarom zou je zo apperaat willen plaatsen wat niet standart op jou auto zit want zoiets kan ook weer kapot en heeft niet het eeuwige leven
- BX 14E
- C1 C1 Selection
Mijn eigen garage vond het ook niet nodig voor franse diesels, die waren al heel erg schoon. Bij duitsers was het wel nodig
Ik had meer de hoop dat bv de roetfilter op de plaats van de tussendemper of kat zou komen en dat het dan zou schelen in de kosten door de subsidie. Niet dus, het kost alleen geld en dan ben ik niet overtuigd over de levensduur en het nut.
Nissan X-Trail ‘17
zou het ook niet bij evt.inruil/verkoop iets uitmaken?,nu is er een subside bedacht(scheelt toch 500euro) en stel dat ze er over 2jr minder inruil geven omdat het dan inmiddels verplicht is?
je ziet ik ben zeer mileubewust in mijn portemenee P
Citroen C1 Exclusive
- BX 14E
- C1 C1 Selection
ik hoorde ook al verhalen dat die dingen na 50 dkm weer vervangen moeten worden dus daar schiet je ook niet veel mee op. denk dat de restwaarde bij inruil minimaal is.
Nissan X-Trail ‘17
- BX 14E
- C1 C1 Selection
Einddemper en tussendemper zijn vervangen, wat heerlijk, hij rammelt niet meer met starten, hij start nu zo lekker rustig
Nissan X-Trail ‘17
vandaag ff geinformeerd bij dealer kost 697 incl plaatsen minus 500 subsidie blijft over 197 euro zelf te betalen.dus ik zaler nog even over nadenken!! roll
Citroen C1 Exclusive
- BX 14E
- C1 C1 Selection
Menno. schreef:Hij mag nog blijven dus , of kijk je nog steeds naar een Berlingo Multispace
Hij mag idd nog blijven, rijdt weer super Multispace ben ik nog niet over uit, misschien toch maar een C4 pic of C5 op den duur
Nissan X-Trail ‘17