3 van de 5
 < Vorige 1 2 3 4 5 Volgende > 
   
Stuurbekrachtiging Mysterie?????
lopezdijkstra
> 400 berichten
RankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 430
Geregistreerd: 09-04-2006

Gepost: 13 augustus 2007 01:23 AM
  [ # 31 ]

Ik heb vanmiddag een stukje kunnen rijden dus dat is weer winst! Zoals vele weten na een lange tijd! Ik heb jammer genoeg niet kunnen toeren maar dat is gekomen omdat ik de afstelling niet in orde krijg. Het stationair toerental is perfect, maar het moment dat ik de halfautomaat in zijn één zet is het alsof ze los gaat en hou haar dan ook maar net in bedwang met de remmen. Ze stuift dan ook vooruit. Ik heb aan het boutje lopen draaien van de centrifugaal regelaar, deze staat inmiddels zo ver ingedraait dat ze amper aangrijpt. Beetje het princiepe alles of niets. Nu heb ik een vander laan cx pomp in de auto gemonteerd. Hiervan is de opbrengst hoger zou dat misschien ook van invlioed zijn op de andere hydrolische componenten en dat ze daarom zo slecht staat afgesteld?
Jullie horen het al ik ben weer overgeleverd aan jullie wijsheid en suggesties Surprisedops:

Maar het is voor een goed doel moet je maar denken! Het tegen gaan van landschapsvervuiling, zoals bij gespot.

Profiel  
 
bogaard77
> 25000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 25571
Geregistreerd: 31-07-2003

- Ami 6
- SM 2.7 i.e.
Gepost: 13 augustus 2007 11:57 AM
  [ # 32 ]

Die hogere opbrengst heeft er niks mee te maken. Het verhoogd stationair bij inschakelen stel je op de carbu of de injectie. niet op de centri regelaar.

Zelfbenoemd Citroën Specialist!
Main Entry: bo·gart
Pronunciation: ‘bO-“gärt
Function: verb
1 : BULLY, INTIMIDATE.
2 : to use or consume without sharing. <don’t bogart that joint, pass it over>

Profiel  
 
Blooper1963
> 4000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 4695
Geregistreerd: 26-08-2005

- SM 2.7 carb
- C3 1.4 HDI exclusive
Gepost: 13 augustus 2007 01:19 PM
  [ # 33 ]
bogaard77 schreef:

Die hogere opbrengst heeft er niks mee te maken. Het verhoogd stationair bij inschakelen stel je op de carbu of de injectie. niet op de centri regelaar.

CHEK! had ik ook voor,verleden jaar,tijdens mijn tocht naar Eurocitro,toen ik ginder aan kwam, sloeg mijn motor steeds af bij het aangrijpen van de koppeling!! Ik heb toen op het gasklephuis, de stationairschroef 2 a 3 mm verder gedraaid,waarbij de motor op een 1200 toeren draaide,maar na enkele km’s verder te zijn gereden draaide ze weer op +/- 1000 rpm en motor sloeg niet meer af bij het aangrijpen van de koppeling Wink

Profiel  
 
lopezdijkstra
> 400 berichten
RankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 430
Geregistreerd: 09-04-2006

Gepost: 13 augustus 2007 04:49 PM
  [ # 34 ]
bogaard77 schreef:

Die hogere opbrengst heeft er niks mee te maken. Het verhoogd stationair bij inschakelen stel je op de carbu of de injectie. niet op de centri regelaar.

Het gaat inderdaad om een verhoogd toerental bij het inschakelen. Waar en hoe kun je dit instellen?  Razz

Profiel  
 
bogaard77
> 25000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 25571
Geregistreerd: 31-07-2003

- Ami 6
- SM 2.7 i.e.
Gepost: 13 augustus 2007 05:16 PM
  [ # 35 ]

Niet op lpg toch?

Zelfbenoemd Citroën Specialist!
Main Entry: bo·gart
Pronunciation: ‘bO-“gärt
Function: verb
1 : BULLY, INTIMIDATE.
2 : to use or consume without sharing. <don’t bogart that joint, pass it over>

Profiel  
 
lopezdijkstra
> 400 berichten
RankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 430
Geregistreerd: 09-04-2006

Gepost: 13 augustus 2007 05:20 PM
  [ # 36 ]
bogaard77 schreef:

Niet op lpg toch?

Nee hoor daar kook ik alleen op! (lekker flauw)

Profiel  
 
bogaard77
> 25000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 25571
Geregistreerd: 31-07-2003

- Ami 6
- SM 2.7 i.e.
Gepost: 13 augustus 2007 08:03 PM
  [ # 37 ]
lopezdijkstra schreef:
bogaard77 schreef:

Die hogere opbrengst heeft er niks mee te maken. Het verhoogd stationair bij inschakelen stel je op de carbu of de injectie. niet op de centri regelaar.

Het gaat inderdaad om een verhoogd toerental bij het inschakelen. Waar en hoe kun je dit instellen?  Razz

Ergens waar remdruk en inlaat lucht bij elkaar komen. Een groen hydraulisch blokje met een remleiding eraan en een slang naar je inlaatspruitstuk.

Zelfbenoemd Citroën Specialist!
Main Entry: bo·gart
Pronunciation: ‘bO-“gärt
Function: verb
1 : BULLY, INTIMIDATE.
2 : to use or consume without sharing. <don’t bogart that joint, pass it over>

Profiel  
 
waterman
> 40000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 43265
Geregistreerd: 26-02-2005

- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
- Overig Volvo C70n
Gepost: 13 augustus 2007 08:27 PM
  [ # 38 ]
bogaard77 schreef:
lopezdijkstra schreef:
bogaard77 schreef:

Die hogere opbrengst heeft er niks mee te maken. Het verhoogd stationair bij inschakelen stel je op de carbu of de injectie. niet op de centri regelaar.

Het gaat inderdaad om een verhoogd toerental bij het inschakelen. Waar en hoe kun je dit instellen?  Razz

Ergens waar remdruk en inlaat lucht bij elkaar komen. Een groen hydraulisch blokje met een remleiding eraan en een slang naar je inlaatspruitstuk.

Het is te vinden onder het inlaatspruitstuk, net boven de oliekoeler. Het gaat om een grote, koperkleurige, schroef. Uitdraaien is sneller lopen, indraaien is langzamer lopen, wanneer je de rem intrapt.

Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!

Doneer, zo blijven we draaien!

disclaimer: al mijn adviezen komen voort uit opleidingen en professionele werkervaring. Let op, gebruik van mijn tips, trucs en adviezen geschiedt op eigen risico en autotechnische kennis is een vereiste

Profiel  
 
Blooper1963
> 4000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 4695
Geregistreerd: 26-08-2005

- SM 2.7 carb
- C3 1.4 HDI exclusive
Gepost: 13 augustus 2007 11:17 PM
  [ # 39 ]
waterman771 schreef:
bogaard77 schreef:
lopezdijkstra schreef:
bogaard77 schreef:

Die hogere opbrengst heeft er niks mee te maken. Het verhoogd stationair bij inschakelen stel je op de carbu of de injectie. niet op de centri regelaar.

Het gaat inderdaad om een verhoogd toerental bij het inschakelen. Waar en hoe kun je dit instellen?  Razz

Ergens waar remdruk en inlaat lucht bij elkaar komen. Een groen hydraulisch blokje met een remleiding eraan en een slang naar je inlaatspruitstuk.

Het is te vinden onder het inlaatspruitstuk, net boven de oliekoeler. Het gaat om een grote, koperkleurige, schroef. Uitdraaien is sneller lopen, indraaien is langzamer lopen, wanneer je de rem intrapt.

@waterman: is dat die fameuze schroef bij een injectie,waar ge die ellen lange schroevendraaier nodig voor hebt?

Profiel  
 
waterman
> 40000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 43265
Geregistreerd: 26-02-2005

- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
- Overig Volvo C70n
Gepost: 13 augustus 2007 11:26 PM
  [ # 40 ]

@Blooper: Ja, dat is die schroef! Hij zit ergens in de diepte, aan de bestuurderskant van het motorblok!

Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!

Doneer, zo blijven we draaien!

disclaimer: al mijn adviezen komen voort uit opleidingen en professionele werkervaring. Let op, gebruik van mijn tips, trucs en adviezen geschiedt op eigen risico en autotechnische kennis is een vereiste

Profiel  
 
waterman
> 40000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 43265
Geregistreerd: 26-02-2005

- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
- Overig Volvo C70n
Gepost: 13 augustus 2007 11:30 PM
  [ # 41 ]

De afsteltruc: Motor starten en warm laten draaien, nu de genoemde dikke schroef die in de diepte naast het blok zit helemaal indraaien. Nu met de grote schroef op de inlaatbuizen ( die met die veer er achter) het stationair toerental op 850 afregelen. Nu de dikke schroef die dus aan de bestuurderskant in de diepte aan het motorblok zit uitdraaien tot de motor 950-1000 toeren maakt. Nu in de auto gaan zitten en de rem intrapen. Het toerental moet zakken tot de eerder afgeregelde 850 toeren. Klopt dit allemaal, dan kun je nu de centrifugaal regelaar en de koppeling afstellen.

Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!

Doneer, zo blijven we draaien!

disclaimer: al mijn adviezen komen voort uit opleidingen en professionele werkervaring. Let op, gebruik van mijn tips, trucs en adviezen geschiedt op eigen risico en autotechnische kennis is een vereiste

Profiel  
 
Blooper1963
> 4000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 4695
Geregistreerd: 26-08-2005

- SM 2.7 carb
- C3 1.4 HDI exclusive
Gepost: 14 augustus 2007 02:02 AM
  [ # 42 ]

zo draait die van mij.
Koud dus draait ze op een verhoogt toerental,en van zodra je de rem aanraakt, zakt ‘t toerental! dus dat probleem had ik verleden jaar,tijdens de aankomst op eurocitro!! telkens ik bij een groen verkeerslicht,stond en op de rem trapte,sloeg de motor af, en walter heeft mij toen geholpen,want ik had een ganse hoop gereedschap bij,tot zelfs een 2 ton krik,maar die lange schroevendraaier had ik dus niet Rolling Eyes

Profiel  
 
lopezdijkstra
> 400 berichten
RankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 430
Geregistreerd: 09-04-2006

Gepost: 14 augustus 2007 11:19 AM
  [ # 43 ]

Yezzzz. De eerste 20 kilometer zijn gemaakt!  Laughing Ik heb de schroef gevonden en een kwartslag gedraait en meteen het juiste toerental te pakken. Ik ben alleen wat onzeker over mijn klepstel kunsten maar dat zal zich wel uitwijzen…..Verders liep ze geweldig! Ik moet nog een aantal zaken afstellen, jullie horen nog van me!

Profiel  
 
Blooper1963
> 4000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 4695
Geregistreerd: 26-08-2005

- SM 2.7 carb
- C3 1.4 HDI exclusive
Gepost: 14 augustus 2007 02:18 PM
  [ # 44 ]

Kleppen stellen, zit er bij mij ook aan te komen,maar durf er zelf niet aan te beginnen,want sommige termen begrijp ik niet goed!! zoals tuimelen en welke klep gesteld kan worden,als de andere op tuimelen staat??
Ik heb alles liggen thuis,dus een deksel pakking de rubberringen en verse bougies,nieuwe kabels zitten er al op, en de isolatorpijpjes kan ik nazien als het gedemonteerd is,en kan ik desnoods halen in België op 40 km van bij mij indien nodig!!
Ik ben wel technisch aangelegd, maar ik wil zeker zijn van wat ik doe,dus ik zou dat de eerste keer met een ervaren iemand dit willen doen Surprisedops: ook die oliekoeler moet ik eens nazien,want die zal er bij mij ook wel eens vies kunnen uitzien??
Wat heb je allemaal nodig om ,als deze losgehaald,en gereinigd is,om hem terug te plaatsen?? Dan denk ik aan pakkingen ed.

Profiel  
 
waterman
> 40000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 43265
Geregistreerd: 26-02-2005

- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
- Overig Volvo C70n
Gepost: 14 augustus 2007 02:58 PM
  [ # 45 ]
Blooper1963 schreef:

Kleppen stellen, zit er bij mij ook aan te komen,maar durf er zelf niet aan te beginnen,want sommige termen begrijp ik niet goed!! zoals tuimelen en welke klep gesteld kan worden,als de andere op tuimelen staat??
Ik heb alles liggen thuis,dus een deksel pakking de rubberringen en verse bougies,nieuwe kabels zitten er al op, en de isolatorpijpjes kan ik nazien als het gedemonteerd is,en kan ik desnoods halen in België op 40 km van bij mij indien nodig!!
Ik ben wel technisch aangelegd, maar ik wil zeker zijn van wat ik doe,dus ik zou dat de eerste keer met een ervaren iemand dit willen doen Surprisedops: ook die oliekoeler moet ik eens nazien,want die zal er bij mij ook wel eens vies kunnen uitzien??
Wat heb je allemaal nodig om ,als deze losgehaald,en gereinigd is,om hem terug te plaatsen?? Dan denk ik aan pakkingen ed.


het demonteren en terug monteren van de oliekoeler is een pleuris werk. Dat moet je enkel doen als de olie eruit zeikt. Voor het kleppen stellen heb je enkel een klepdekselpakking en 4 bougieschachtrubbers nodig, en eventueel 4 bougie’s en isolatiepijpjes.

Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!

Doneer, zo blijven we draaien!

disclaimer: al mijn adviezen komen voort uit opleidingen en professionele werkervaring. Let op, gebruik van mijn tips, trucs en adviezen geschiedt op eigen risico en autotechnische kennis is een vereiste

Profiel  
 
 
3 van de 5
 < Vorige 1 2 3 4 5 Volgende > 
 
© Citroën-Forum 2003 - 2024 | adverteren
Facebook