afstellen gas
Kees76
< 100 berichten
Rank
Totaal aantal Berichten: 67
Geregistreerd: 12-12-2006

Gepost: 13 augustus 2007 08:53 PM

Dag Forummers,
Aan de hand van de handleiding van Wupke heb ik geprobeerd mijn gasinstallatie af te stellen.
1. kraan op de slang helemaal open
2. bout op verdamer opendraaien tot toeren dalen
3. bout op verdamper dicht tot max stationair toerental is bereikt
4. motor 2500toeren/m kraan op slang dichtdraaien tot toeren dalen.
Echter bij punt 4 gaat het fout. Als ik de kraan op de slang dichtdraai, dan gaat het toerental omhoog.
Is het zo dat ik punt 3 niet goed begrijp en moet dat het max toerental zijn dat je wilt kunen halen (dus niet stationair) of is er iets anders aan de hand?
Alvast bedankt voor jullie reacties.

Profiel  
 
bogaard77
> 25000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 25608
Geregistreerd: 31-07-2003

- Ami 6
- SM 2.7 i.e.
Gepost: 13 augustus 2007 08:59 PM
  [ # 1 ]

eeh ja. Je wil bij punt drie max toerental STATIONAIR vinden.

Zelfbenoemd Citroën Specialist!
Main Entry: bo·gart
Pronunciation: ‘bO-“gärt
Function: verb
1 : BULLY, INTIMIDATE.
2 : to use or consume without sharing. <don’t bogart that joint, pass it over>

Profiel  
 
waterman
> 40000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 43300
Geregistreerd: 26-02-2005

- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
- Overig Volvo C70n
Gepost: 13 augustus 2007 09:00 PM
  [ # 2 ]

Re: afstellen gas

Kees76 schreef:

Dag Forummers,
Aan de hand van de handleiding van Wupke heb ik geprobeerd mijn gasinstallatie af te stellen.
1. kraan op de slang helemaal open
2. bout op verdamer opendraaien tot toeren dalen
3. bout op verdamper dicht tot max stationair toerental is bereikt
4. motor 2500toeren/m kraan op slang dichtdraaien tot toeren dalen.
Echter bij punt 4 gaat het fout. Als ik de kraan op de slang dichtdraai, dan gaat het toerental omhoog.
Is het zo dat ik punt 3 niet goed begrijp en moet dat het max toerental zijn dat je wilt kunen halen (dus niet stationair) of is er iets anders aan de hand?
Alvast bedankt voor jullie reacties.


Ik ben geen voorstander van het LPG afstellen op het gehoor zonder de juiste co-meter. Staat ie te arm gaat je kop 2x zo snel naar de haaien. De methode van Wupke is wel juist, maar zonder die Co meter weet je nog niet wat ie doet….

Co van een DS op LPg stationair 0,50 tot 1,5 en op de genoemde 2500 toeren rond de 1,0%. Overigens, als je stationair Co niet goed staat, dan krijg je het CO op toeren ook nooit goed!

Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!

Doneer, zo blijven we draaien!

disclaimer: al mijn adviezen komen voort uit opleidingen en professionele werkervaring. Let op, gebruik van mijn tips, trucs en adviezen geschiedt op eigen risico en autotechnische kennis is een vereiste

Profiel  
 
Kees76
< 100 berichten
Rank
Totaal aantal Berichten: 67
Geregistreerd: 12-12-2006

Gepost: 13 augustus 2007 09:01 PM
  [ # 3 ]

Is het dan niet vreemd dat als ik de gastoevoer op de slang dichtdraai, het toerental omhoog gaat of maak ik hier een denkfout?

Profiel  
 
bogaard77
> 25000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 25608
Geregistreerd: 31-07-2003

- Ami 6
- SM 2.7 i.e.
Gepost: 13 augustus 2007 09:03 PM
  [ # 4 ]

Dat is vreemd ja. Het lijkt op een tye rijk mengsel stationair. Hij moet wel eerst op benzine warm netjes 800-850 RPM stationair lopen!.

Zelfbenoemd Citroën Specialist!
Main Entry: bo·gart
Pronunciation: ‘bO-“gärt
Function: verb
1 : BULLY, INTIMIDATE.
2 : to use or consume without sharing. <don’t bogart that joint, pass it over>

Profiel  
 
waterman
> 40000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 43300
Geregistreerd: 26-02-2005

- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
- Overig Volvo C70n
Gepost: 13 augustus 2007 09:05 PM
  [ # 5 ]
Kees76 schreef:

Is het dan niet vreemd dat als ik de gastoevoer op de slang dichtdraai, het toerental omhoog gaat of maak ik hier een denkfout?

Dan krijgt ie dus te veel mengel via de stationair-co schroef op de verdamper. Eerst stationair afstellen, daarna opnieuw proberen!

Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!

Doneer, zo blijven we draaien!

disclaimer: al mijn adviezen komen voort uit opleidingen en professionele werkervaring. Let op, gebruik van mijn tips, trucs en adviezen geschiedt op eigen risico en autotechnische kennis is een vereiste

Profiel  
 
Kees76
< 100 berichten
Rank
Totaal aantal Berichten: 67
Geregistreerd: 12-12-2006

Gepost: 13 augustus 2007 09:05 PM
  [ # 6 ]

Dat doet die dan weer wel. Misschien begint de verdamper gaar te worden. Zal maar eens langs lpg-inbouw-station-situatie gaan..

Profiel  
 
waterman
> 40000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 43300
Geregistreerd: 26-02-2005

- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
- Overig Volvo C70n
Gepost: 13 augustus 2007 09:08 PM
  [ # 7 ]
Kees76 schreef:

Dat doet die dan weer wel. Misschien begint de verdamper gaar te worden. Zal maar eens langs lpg-inbouw-station-situatie gaan..

Dat is misschien wel zo verstandig… Wink

Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!

Doneer, zo blijven we draaien!

disclaimer: al mijn adviezen komen voort uit opleidingen en professionele werkervaring. Let op, gebruik van mijn tips, trucs en adviezen geschiedt op eigen risico en autotechnische kennis is een vereiste

Profiel  
 
 
 
© Citroën-Forum 2003 - 2025 | adverteren
Facebook