2 van de 2
 < Vorige 1 2
   
fietsendrager ?
eXpelliarMus
> 4000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 4870
Geregistreerd: 13-08-2006

- Xsara Scootertje.
Gepost: 13 augustus 2007 09:48 PM
  [ # 16 ]
Blooper1963 schreef:

Wat die koplampen betrefd,ik zie dat er 2 soorten te koop zijn voor het type I,ik veronderstel gewone,en dan heb je nog zelregelende?? welke zitten er nou op een V6-type 1 exclusive???

Type 1 en type 2 zijn het zelfde, alleen het koplampglas is anders.
De lampunit is af te stellen met de twee zwarte plastic knoppen. Wink

” Citroën amateur monteur in ruste!?  Mijn scootertje Kymco PeopleS 4T 50 “

Profiel  
 
ronaldeponald
> 600 berichten
RankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 606
Geregistreerd: 15-01-2007

Gepost: 13 augustus 2007 11:12 PM
  [ # 17 ]

zijn ze ook uit te wisselen dan ?

Rij nooit sneller dan je bescherm-engel kan vliegen
http://www.inkbros.nl

Profiel  
 
eXpelliarMus
> 4000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 4870
Geregistreerd: 13-08-2006

- Xsara Scootertje.
Gepost: 14 augustus 2007 12:29 AM
  [ # 18 ]
ronaldeponald schreef:

zijn ze ook uit te wisselen dan ?

Ja, je kan de gehele unit over zetten, of alleen het glas. Wink

” Citroën amateur monteur in ruste!?  Mijn scootertje Kymco PeopleS 4T 50 “

Profiel  
 
Blooper1963
> 4000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 4695
Geregistreerd: 26-08-2005

- SM 2.7 carb
- C3 1.4 HDI exclusive
Gepost: 14 augustus 2007 12:48 AM
  [ # 19 ]
eXpelliarMus schreef:
ronaldeponald schreef:

zijn ze ook uit te wisselen dan ?

Ja, je kan de gehele unit over zetten, of alleen het glas. Wink

en hoe zit het glas op de unit? want op H-base staan werkelijk 2 types van koplampen: gewone en zelfregelende hoogte!! verschil in prijs is +/- 300 €! Shocked

Profiel  
 
waterman
> 40000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 43325
Geregistreerd: 26-02-2005

- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
- Overig Volvo C70n
Gepost: 14 augustus 2007 12:50 AM
  [ # 20 ]

Hieruit blijkt weer dat H-base er vaak naast zit… op een XM zijn namelijke NOOIT zelfregelende koplampen geleverd! En op je type 1 lampen kun je in een uurtje type 2 lampglazen zetten, en heb je 50% meer licht.

Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!

Doneer, zo blijven we draaien!

disclaimer: al mijn adviezen komen voort uit opleidingen en professionele werkervaring. Let op, gebruik van mijn tips, trucs en adviezen geschiedt op eigen risico en autotechnische kennis is een vereiste

Profiel  
 
Blooper1963
> 4000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 4695
Geregistreerd: 26-08-2005

- SM 2.7 carb
- C3 1.4 HDI exclusive
Gepost: 14 augustus 2007 12:55 AM
  [ # 21 ]
waterman771 schreef:

Hieruit blijkt weer dat H-base er vaak naast zit… op een XM zijn namelijke NOOIT zelfregelende koplampen geleverd! En op je type 1 lampen kun je in een uurtje type 2 lampglazen zetten, en heb je 50% meer licht.

ja maar dat vroeg ik net,hoe vervang je de glazen?? is dat gelijmd,of kan je dat scheiden van elkaar,dus gewoon demonteren?
Wink

Profiel  
 
eXpelliarMus
> 4000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 4870
Geregistreerd: 13-08-2006

- Xsara Scootertje.
Gepost: 14 augustus 2007 01:10 AM
  [ # 22 ]
Blooper1963 schreef:
waterman771 schreef:

Hieruit blijkt weer dat H-base er vaak naast zit… op een XM zijn namelijke NOOIT zelfregelende koplampen geleverd! En op je type 1 lampen kun je in een uurtje type 2 lampglazen zetten, en heb je 50% meer licht.

ja maar dat vroeg ik net,hoe vervang je de glazen?? is dat gelijmd,of kan je dat scheiden van elkaar,dus gewoon demonteren?
Wink

Je kan de glazen er met een plamuurmes voorzichig af steeken/snijden en de type 2 glazen er weer met kit op zetten of met klemmetjes?
Type 2 unit’s er op zetten is makkelijker. Wink

” Citroën amateur monteur in ruste!?  Mijn scootertje Kymco PeopleS 4T 50 “

Profiel  
 
Blooper1963
> 4000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 4695
Geregistreerd: 26-08-2005

- SM 2.7 carb
- C3 1.4 HDI exclusive
Gepost: 14 augustus 2007 01:14 AM
  [ # 23 ]

Ok! type 2 units kosten iets van een 100 € ‘t stuk geloof ik.Of was het type 1? hoe zie je het grootste verschil tussen type 1 en type 2 units??

Profiel  
 
JanO
> 600 berichten
RankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 680
Geregistreerd: 27-08-2006

Gepost: 14 augustus 2007 01:28 AM
  [ # 24 ]

Serie 1 glazen hebben alleen maar rechte verticale lijnen in het glas. Bij serie 2 zie je tussen de lijnen een soort Renault logo ter hoogte van het dimlicht. Dit geeft een andere lichtbreking waardoor je het doffe lichtbrekingsglaasje weg kunt laten. Schijnt veel te schelen.

groet, Jan

XM 2.0i Ambiance, 1991, dagelijkse auto, afgebrand cry
2CV6, 1982, restauratie klaar, verkocht!
ID20, 1970, hopelijk eeuwigdurend rijdend project. Dagelijkse auto, wil nooit meer iets anders

https://picasaweb.google.com/103064345882443643149

Profiel  
 
ronaldeponald
> 600 berichten
RankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 606
Geregistreerd: 15-01-2007

Gepost: 14 augustus 2007 01:48 AM
  [ # 25 ]

hier 150 eurie voor een set serie 2 koplampen…..beetje afdingen Very Happy

 

Rij nooit sneller dan je bescherm-engel kan vliegen
http://www.inkbros.nl

Profiel  
 
Lampie
> 600 berichten
RankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 645
Geregistreerd: 19-08-2006

Gepost: 14 augustus 2007 02:30 AM
  [ # 26 ]
JanO schreef:

Serie 1 glazen hebben alleen maar rechte verticale lijnen in het glas. Bij serie 2 zie je tussen de lijnen een soort Renault logo ter hoogte van het dimlicht. Dit geeft een andere lichtbreking waardoor je het doffe lichtbrekingsglaasje weg kunt laten. Schijnt veel te schelen.

groet, Jan

Ja, scheelt nogal veel - het doffe lichtbrekingsglaasje verkleurt niet alleen na verloop van tijd, de serie 1 reflector is ook verkeerd ontworpen waardoor het meeste licht op de verkeerde plek terecht komt - zo’n beetje achter de motorkap, vanaf bestuurdersoogpunt gezien. Heb met type 1 gereden, en rijd nu type 2: Op donkere N-wegen viel er bijna niets te zien zonder grootlicht, dat is nu wel even anders. Ik kan ook al bij schemering zien dat m’n lampen het doen ipv bij volle duisternis. Wink

Groetjes Erik!

Profiel  
 
 
2 van de 2
 < Vorige 1 2
 
© Citroën-Forum 2003 - 2025 | adverteren
Facebook