Totaal aantal Berichten: 777
- 2CV 2cv6 Spécial
- Berlingo 1.6 Tonic
Misschien kunnen jullie mij helpen? Jullie weten onderhand wel dat ik grafisch ontwerper ben, voor de Panhardclub Nederland maak ik het clubblad en de kalender. Nu is er binnenkort een jubileum van de magazijnmeester en willen we een kleine serie van de 1:43 Panhard F65 (zeg maar een Panhard PL17 in bestel-uitvoering) voorzien van stickers. Het ontwerp voor deze stickers heb ik natuurlijk al, en om de hele oplage te kunnen bestickeren ben ik met 3 A4-tjes al klaar.
Mijn eerste idee was natuurlijk van die afweekstickers zoals je die vroeger op je bouwpakketvliegtuigjes en tanks plakte. Nu heb ik al wat rondgebeld en gemailed met stickerbedrijven en relatiegeschenkenhandelaars, maar daar lachen ze uiteraard om een oplage van 25 modelautootjes. De opstartkosten worden al buitensporig hoog.
Huisstijlen en kunstboeken laten drukken… daar draai ik bij wijze van spreken mijn hand niet voor om, maar die kleine Panhard stelt me nu toch echt voor een probleem… Nu dacht ik dat één van mijn Citrocollega’s die flink met zijn neus in de modelverbouwingen en aanpassingen zit misschien een goed alternatief zou weten?
Alvast dank!
In het topic ‘mijn schaalmodellen’ (van DSfreak) hebben we het gehad over het maken van nr.platen. Daar heeft toen iemand (ik zou moeten kijken wie oops ) enkele links doorgegeven van (internet-)winkels. Bij één daarvan kon je lege vellen van die afweekstickers kopen waarop je met een laserprinter kon afdrukken. Mss is dat een oplossing?
Ben benieuwd naar het resultaat.
Kunnen wij zo een exemplaar kopen? ?
C5 Tourer 2.0HDi 135 Exclusive ‘14
Voorheen: C5 2.0HDI 110 ‘02
AX 1.0 Tonic ‘95
Kees-Jan,
Je hebt een PB.
Hier nog een voorbeeld van mijn laatste creatie:
Quand une idée est bonne, le prix n’a pas d’importance.
Totaal aantal Berichten: 777
- 2CV 2cv6 Spécial
- Berlingo 1.6 Tonic
Dank je Robb, dit is nou precies wat ik bedoel, jij laat toch ook geen 10.000 stickers drukken om er één te gebruiken? Ik bedoel… in deze tijd van digitale mogelijkheden enzo…
Dank! Je hebt PB terug!
10K is wat aan de ruime kant, minimumoplage bij Franse drukkers is 150.
En betaal je ook nog per kleurgang, dus het loopt aardig op.
Ik heb 1x een serie laten drukken, kosten ongeveer 5 euro per vel.
Ik heb toen plm. 80 modellen laten gieten, en had dus 70 vellen over.
Probeer ik nog steeds te verkopen (tegen kostprijs), dus als er nog mensen zijn die decals (stickers) zoeken om een nederlandse 2CV cross te bouwen, de decals zijn er nog!!
Zoiets dus…...
Quand une idée est bonne, le prix n’a pas d’importance.
Hoe is het verder gelopen met de decals Kees-Jan? ?
C5 Tourer 2.0HDi 135 Exclusive ‘14
Voorheen: C5 2.0HDI 110 ‘02
AX 1.0 Tonic ‘95