Totaal aantal Berichten: 2152
Geregistreerd: 09-05-2005
- C3 1.4 VTi Exclusive
ambijajance schreef:Als je elecroklep niet funcioneerd merk je dat ook wel aan het veer gedrag , word veel stugger.
Heb je eigenlijk geen ledje voor nodig lijkt me.
Ik neem aan dat als de elecroklep niet funcioneerd, dat dan de sportstand geactiveerd is, en tussen die twee standen merk ik weinig verschil (comfortbollekes). En hoe meer je dit soort draadjes leest hoe meer je aan jezelf en de XM gaat twijfelen….
Jan bedankt voor het antwoord
Natuurlijk rijd je altijd in de sportstand omdat dat spul al lang niet meer kan werken.
Je mist dus een heleboel komfoor!! Zonder dat je het in de gaten hebt en das jammert.
wil je een drempelkiller ik maak em..
wil je dweilen
ik maak em
wil je de gulden middenweg ,,is ook te maken…
mvgr wupke
ow jah,, die 3e bol erin.. 1 kogel en 1 klepje,, eitje,,
Totaal aantal Berichten: 3000
Geregistreerd: 20-07-2007
- C5 Break 2.0i 16v Exclusive
Daarnaast mocht ik vandaag met zonder jas naar buiten en wel met een t-shirt met zonder mouwen, dus.
Jij bofkont, ik mocht ook met zonder jas naar buiten maar niet met een t-shirt met zonder mouwen..
fftopic
Totaal aantal Berichten: 2152
Geregistreerd: 09-05-2005
- C3 1.4 VTi Exclusive
Hij moet eigenlijk ook dat veertje en kogeltje er uit maar aangezien deze dezelfde leeftijd heeft als die van Jan kon dat nog wel eens goed vastzitten.
Misschien moet je je eigen handel er op sprayen, Ambijaja
Totaal aantal Berichten: 3000
Geregistreerd: 20-07-2007
- C5 Break 2.0i 16v Exclusive
Eh, tis geen handel van mij, laten we dat ff voorop stellen.
En jij wil alles er maar af of los halen bij mij, ik weet niet eens of er wel wat aan de hydrauliek mankeert, maar dat LED truukje lijkt me wel een mooi begin om daar achter te komen…
Bovendien is een extra lampje toch ook wel leuk….snap niet dat Citroen dat niet zelf ingebouwd heeft.
Eh, tis geen handel van mij,
Denk niet dat hij die met zonder jas dus zo maar naar buiten mocht dát bedoelt…
Citroënloos
Totaal aantal Berichten: 3000
Geregistreerd: 20-07-2007
- C5 Break 2.0i 16v Exclusive
En nog maar een keer, iemand ?
..en dan had ik nog een andere, gerelateerde (?) vraag: boven de veercomputer zit bij mij een stekkertje met één (1) groen draadje vanuit een kabel bundel, verbonden via de stekker met vijf (5) andere draadjes.
Voor de electrofreaks: wat is hier in vredesnaam de functie van ?
Geven alle 5 kabeltjes een signaal naar groen (of vice versa) via een speciale doorverbinding in het stekkertje of hebben ze 4 kabeltjes voor noppes in dat stekkertje gepropt ?
Totaal aantal Berichten: 2152
Geregistreerd: 09-05-2005
- C3 1.4 VTi Exclusive
Ja, die kabeltjes zitten er voor de vorm.
ambijajance schreef:En nog maar een keer, iemand ?
..en dan had ik nog een andere, gerelateerde (?) vraag: boven de veercomputer zit bij mij een stekkertje met één (1) groen draadje vanuit een kabel bundel, verbonden via de stekker met vijf (5) andere draadjes.
Voor de electrofreaks: wat is hier in vredesnaam de functie van ?
Geven alle 5 kabeltjes een signaal naar groen (of vice versa) via een speciale doorverbinding in het stekkertje of hebben ze 4 kabeltjes voor noppes in dat stekkertje gepropt ?
Kun je daar een foto van maken? Ik heb zoiets bij mij niet zitten, alleen de normale losse diagnosestekkertjes van vering, mm, airco en ABS.
groet, Jan
XM 2.0i Ambiance, 1991, dagelijkse auto, afgebrand
2CV6, 1982, restauratie klaar, verkocht!
ID20, 1970, hopelijk eeuwigdurend rijdend project. Dagelijkse auto, wil nooit meer iets anders
Totaal aantal Berichten: 3000
Geregistreerd: 20-07-2007
- C5 Break 2.0i 16v Exclusive
Ga ik regelen….
Totaal aantal Berichten: 3000
Geregistreerd: 20-07-2007
- C5 Break 2.0i 16v Exclusive
Hier de foto van de 5 - 1 stekker
[/img]
Totaal aantal Berichten: 3000
Geregistreerd: 20-07-2007
- C5 Break 2.0i 16v Exclusive
Na de fotoshoot van mijn 5-1 stekker heb ik voor de lol eens de stekkers van de veercomputer losgehaald, en wat schetst mijn verbazing bij terugplaatsen van de zwarte stekker…...Ik hoor opeens mijn electroklep schakelen….!!
En ik hoor opeens een gezoem onder de passagiersdeur. een vertrouwd geluid bij mijn ex-XM, maar wat ik bij deze (achteraf) nog nooit gehoord had. Altijd geloofd dat deze stiller was…
En opeens doet mijn sportstandlampje het weer als ik het schuifje gebruik, iets wat al een paar maanden gedoofd was..
En opeens zie ik de zelfdiagnose bij opstarten (een hydraktief 1 verschijnsel heb ik begrepen), iets wat ik nog nooit gezien heb sinds aanschaf.
En ik zweef opeens, dat wil je niet geloven…
Dus conclusie: waarschijnlijk al een hele tijd (sinds aanschaf ???) op sportstand gereden welk verdoezeld werd door de comfortbollen, maar wat ik sinds een tijdje toch begon te vermoeden.
Wat het loshalen van een stekkertje al niet kan losmaken ....
Ik wacht dus nog even met het aftakken van de gele kabels voor het ledje…...
Totaal aantal Berichten: 2152
Geregistreerd: 09-05-2005
- C3 1.4 VTi Exclusive
ambijajance schreef:Dus conclusie: waarschijnlijk al een hele tijd (sinds aanschaf ???) op sportstand gereden welk verdoezeld werd door de comfortbollen, maar wat ik sinds een tijdje toch begon te vermoeden.
Dat zei ik toch
Totaal aantal Berichten: 3000
Geregistreerd: 20-07-2007
- C5 Break 2.0i 16v Exclusive
Inderdeed, maar jij zei ook dat e.e.a. nooit goed meer zou kunnen werken.
Totaal aantal Berichten: 2152
Geregistreerd: 09-05-2005
- C3 1.4 VTi Exclusive
Schreeuw maar niet te hard, want lang zal het toch niet zo blijven
Dus, rondzweven nu de boel nog werkt!
De continu zwevende.