Ik reed slechts een zeer kleine afstand met helaas veel drempels (lang leven hydrauliek). Na 3 km en een hoge drempel opeens een ratelend geluid en de auto tot stilstand. Er vielen zowaar onderdelen uit.
Nu vermoed ik na wat kijken dat de aandrijfas link voor los is geschoten en op een of andere manier ook wat onderdelen mee heeft genomen. Een lager of iets dergelijks met veel vet kwam in ieder geval onder de auto vandaan.
Heeft iemand ooit iets dergelijks meegemaakt? En enig idee wat er aan de hand is. Ik heb de auto met een transporteur naar mijn garage in Hengelo (Lubbers) laten brengen. Ze zullen later deze week kijken wat het probleem precies is maar ik was al benieuwd.
en dan nu het weerbericht, vannacht eerst nog donker morgen kans op meer licht
Totaal aantal Berichten: 2502
Geregistreerd: 29-10-2006
- C4 (2004-heden) Cactus BlueHDi
- Berlingo 1.6i 16V Multispace Nouvelles Frontières
Re: Pech langs de weG(SA)
Lasse schreef:Ik reed slechts een zeer kleine afstand met helaas veel drempels (lang leven hydrauliek). Na 3 km en een hoge drempel opeens een ratelend geluid en de auto tot stilstand. Er vielen zowaar onderdelen uit.
Nu vermoed ik na wat kijken dat de aandrijfas link voor los is geschoten en op een of andere manier ook wat onderdelen mee heeft genomen. Een lager of iets dergelijks met veel vet kwam in ieder geval onder de auto vandaan.
Heeft iemand ooit iets dergelijks meegemaakt? En enig idee wat er aan de hand is. Ik heb de auto met een transporteur naar mijn garage in Hengelo (Lubbers) laten brengen. Ze zullen later deze week kijken wat het probleem precies is maar ik was al benieuwd.
Oei, klinkt niet fijn. De motor bleef draaien en je had hem in de versnelling staan?
Ja de motor bleef gewoon draaien wel direct in z’n vrij gezet en de motor natuurlijk uit gezet. Auto in parkeerhaven geduwd. Het ging allemaal vrij snel.
en dan nu het weerbericht, vannacht eerst nog donker morgen kans op meer licht
Re: Pech langs de weG(SA)
Lasse schreef:Ik heb de auto met een transporteur naar mijn garage in Hengelo (Lubbers) laten brengen.
Dan istie in ieder geval in goede handen
Totaal aantal Berichten: 2502
Geregistreerd: 29-10-2006
- C4 (2004-heden) Cactus BlueHDi
- Berlingo 1.6i 16V Multispace Nouvelles Frontières
Lasse schreef:Ja de motor bleef gewoon draaien wel direct in z’n vrij gezet en de motor natuurlijk uit gezet. Auto in parkeerhaven geduwd. Het ging allemaal vrij snel.
Dan zou het idd een aandrijfas kunnen zijn. De motor blijft gewoon draaien maar staat dan gewoon heel hard het differentieel rond te draaien zonder dat er iets gebeurt… Links is volgens mij minder erg dan rechts, daar lopen alle hydrauliekleidingen namelijk in de buurt…
Succes ermee, en mocht het inderdaad de aandrijfas zijn, vraag meteen of ze rechts ook de boel even nadraaien
Ja links is inderdaad makkelijker bereikbaar dan rechts. Ik zal het onthouden om de garage te vragen de andere kant ook even goed na te kijken. Hij had de week ervoor nog op de brug gestaan bij Lubbers en hij was helemaal ok op 1 wat vette remschijf na. Ik hoop dat de kosten een beetje te overzien zullen zijn.
en dan nu het weerbericht, vannacht eerst nog donker morgen kans op meer licht
Totaal aantal Berichten: 2502
Geregistreerd: 29-10-2006
- C4 (2004-heden) Cactus BlueHDi
- Berlingo 1.6i 16V Multispace Nouvelles Frontières
Lasse schreef:Ja links is inderdaad makkelijker bereikbaar dan rechts. Ik zal het onthouden om de garage te vragen de andere kant ook even goed na te kijken. Hij had de week ervoor nog op de brug gestaan bij Lubbers en hij was helemaal ok op 1 wat vette remschijf na. Ik hoop dat de kosten een beetje te overzien zullen zijn.
Ik begreep van de Wup dat er van die gekartelde ringetjes tussen de aandrijfasmoeren horen te zitten om de boel goed te borgen. Bij mij zaten ze er ook niet (meer) tussen, nu inmiddels weer wel.
Totaal aantal Berichten: 4303
Geregistreerd: 13-02-2006
- GS/GSA Cottage Break.
- Berlingo 1.9d
- ID/DS ID19P
mkatgert schreef:Lasse schreef:Ja links is inderdaad makkelijker bereikbaar dan rechts. Ik zal het onthouden om de garage te vragen de andere kant ook even goed na te kijken. Hij had de week ervoor nog op de brug gestaan bij Lubbers en hij was helemaal ok op 1 wat vette remschijf na. Ik hoop dat de kosten een beetje te overzien zullen zijn.
Ik begreep van de Wup dat er van die gekartelde ringetjes tussen de aandrijfasmoeren horen te zitten om de boel goed te borgen. Bij mij zaten ze er ook niet (meer) tussen, nu inmiddels weer wel.
En met borgmiddel vast zetten
Totaal aantal Berichten: 10298
Geregistreerd: 22-03-2005
- GS/GSA 1220 club break
- Overig Panhard 17 break
- GS/GSA X1
- ID/DS DS23H Pallas
- ID/DS ID20F break 21 5-bak
Losgelopen moeren/tapeinden van de aandrijfas-bevestiging op het differentieel: pech. Als je “geluk” hebt, is je remklauw niet uit je bak gescheurd. Is mij een aantal jaren geleden wel gebeurd, op mijn 1e werkdag in een nieuwe baan nota bene…
Voortaan goed borgen inderdaad!
Citroen!
Totaal aantal Berichten: 4911
Geregistreerd: 21-04-2005
- C15 GV (Grand Volume)
Re: Pech langs de weG(SA)
EW schreef:Lasse schreef:Ik heb de auto met een transporteur naar mijn garage in Hengelo (Lubbers) laten brengen.
Dan istie in ieder geval in goede handen
Is mijn ervaring ook, alhoewel na er meerdere autos te hebben gebracht voor onderhoud, moet ik wel bekennen dat ik ze toch niet echt goedkoop vind… Maar goed, feit blijft dat het liefhebbers zijn van het merk en ook nog eens goed werk leveren!
MB C200CDI daily driver, Yaris Verso
EX: BX(x6), Berlingo, Mondeo, C15(x2), CX(x8), Express, XM break, 900T8, 900i16v, Saab 99, Mégane, R4, C3, Terrano, 306, Visa cabrio, Discovery, Clio, Xantia, C5, ZX, Pajero, 99GL, Landcruiser, Golf SDI, Xsara, Twingo, MB Vito, Passat B5, Freelander, Corsa
Re: Pech langs de weG(SA)
25trd schreef:
Is mijn ervaring ook, alhoewel na er meerdere autos te hebben gebracht voor onderhoud, moet ik wel bekennen dat ik ze toch niet echt goedkoop vind… Maar goed, feit blijft dat het liefhebbers zijn van het merk en ook nog eens goed werk leveren!
Tja, vergelijk je ze met de dealer, dan zijn ze in het algemeen goedkoop: lager uurtarief en in het algemeen minder uren nodig.
Vergelijk je ze met de beun om de hoek: Tja, ze zijn zeker geen beun. En ook dan: in het algemeen weinig uren nodig: Ze kennen de auto’s en hebben ook de drive om uit te vinden wat er aan de hand is! (tot zover mijn ervaringen met Lubbers)
Ik vind het uurloon van Lubbers ook wel meevallen. Maar ze zijn over het algemeen erg grondig en vervangen onderdelen misschien iets eerder dan sommige andere garages zouden doen. Er zal nooit uitlaattape oid gebruikt worden. Dan maar gewoon een nieuwe.
Ik denk overigens dat de bouten wel goed geborgd zijn maar dat ze zijn afgebroken. Vanwege het simpele feit dat ik er uiteindelijk 2 onder mijn auto heb zien wegkomen. Die kwamen van een klein rond zwart plaatje.
Dat van die remklauw hoop ik ook maar vrees het ergste aangezien de handrem ook niet meer goed functioneerde. Ik heb nog geen bericht van Lubbers maar had ook geen haast aangegeven, zal vandaag wel even langs rijden.
en dan nu het weerbericht, vannacht eerst nog donker morgen kans op meer licht
update!
Meer nieuws…..
Kapot:
1 aandrijfas
1 remklauw
1 versnellingsbak
Dus ik ben vanaf heden op zoek naar deze drie items of in ieder geval de remklauw en aandrijfas. De versnellingsbak kan ik natuurlijk ook door een nieuwer type laten vervangen.
Kosten zullen zonder materialen rond de 700 euro liggen.
en dan nu het weerbericht, vannacht eerst nog donker morgen kans op meer licht
Totaal aantal Berichten: 1120
Geregistreerd: 12-01-2006
- Ami 8 Break
- CX Athéna
Damn! Da’s een tegenvaller. Hopen dat je alles snel bij elkaar hebt.
My other car is a broomstick.
http://www.citroen-forum.nl/profile.php?mode=viewprofile&u=1582 :
Benz C200D break elegance 2004, 2*Saab 9-5 SE estate 2.0T 2000, Renault Matra Avantime 2.2dci privilege 2*2003, Renault Twingo Kuifje 1.2 2002, Porsche 944/1 1984, Honda Jazz 1.4 idsi 2005, Honda Camino 1986, Lexus ct200h 2017
Totaal aantal Berichten: 2502
Geregistreerd: 29-10-2006
- C4 (2004-heden) Cactus BlueHDi
- Berlingo 1.6i 16V Multispace Nouvelles Frontières
Oei, inderdaad aardig wat werk… 700 euro voor het in en uitbouwen van motor en bak vind ik trouwens niet duur… Remklauwen hebben ze sowieso bij het GS-magazijn. Aandrijfassen geloof ik ook, versnellingsbakken weet ik niet. Ben je al lid van de vereniging?