Texter schreef:ff off topic: Het enige wat je moet onthouden van dat nieuwe rijden is dat je op een gegeven moment een versnelling moet opschakelen en dat je wat langer moet uitrollen ipv laat te remmen. Vooral dat uitrollen is een leuk idee als elke auto anders op de motor remt. Gelukkig ben ik meestal de voorste/enige die dat doet hahaha.
@Pjotrblom: idd matte lakken in de hele configurator. Autofolders (vroegah tenminste) bevatten altijd zo’n mededeling dat de kleur niet geheel overheen komt maar die komen tenminste nog een heel eind in de buurt.
uitlaten rollen doe je zo wie zo en zover mogelijk vooruit kijken ook
wat mij niet erg goed klinkt in de oren is bijv zo hoog mogelijke versnelling want dan gaat de auto echt anders reageren en rijdt deze echt niet meer fijn
mischien met een hele nieuwe auto dat het lukt maar met mijn autos echt niet
@Pjotr & Texter
wat denk je dat er bij de configurator staat?
Aan deze foto kunnen geen rechten worden ontleend.
dommer vind ik dat het interieur niet meekleurt met de opties
C5 2.2HDi16v Exclusive, 5-bak Gris Aluminium, 2002
in de familie
C6 2.7HDi Exclusive, Ganache, pack Lounge
Xm V6 Exclusive, ES9J4 5-bak Bleu Mauritius
CX 25GTi, 5-bak Gris Perlé
Sm 3.0, 5-bak Blanc Meije
Totaal aantal Berichten: 1412
Geregistreerd: 21-12-2005
- CX Prestige
- GS/GSA Club
- CX 2200 Pallas
Hoe bedoel je niet meekleurt?
Napoleon liet wegen aanleggen.
André liet ze gladstrijken.
cxfanatic schreef:Hoe bedoel je niet meekleurt?
op het interieur fototje van de configurator, is het interieur altijd zwart, ook als je beige selecteerd
Totaal aantal Berichten: 1412
Geregistreerd: 21-12-2005
- CX Prestige
- GS/GSA Club
- CX 2200 Pallas
Hmm, weer met de Franse slag gemaakt dus.
Napoleon liet wegen aanleggen.
André liet ze gladstrijken.
[rantmode=“on” date=“1252147597”]Het is op zich wel grappig dat ze bij Citroen denken dat je op basis van een postzegelformaat gephotoshopped plaatje -disclaimers zijn maar zielig, daar maak je een jurist zoals ik niet blij mee- de kleur van een 70+KE kostende C6 zou willen bepalen. Op basis van Cercle Prive zou waarschijnlijk alleen Darth Vader een duister strijkijzer durven bestellen en alle typo’s van de ongetwijfeld overgelukkige bezitters zullen ook niet veel bijdragen aan een positief imago (Mercedesrijders in shirtjes zonder mouwen, iemand?). Evenmin de idee dat taxichauffeurs, ondernemers, kasteelverpesters en workaholics de ultieme doelgroep van het ding zijn volgens die site. Geen wonder dat een Russische site het formaat van de plaatjes maar heeft verdubbeld in de hoop dat het varierende bestellingen oplevert (yay). Ongetwijfeld houdt de dislaimer ook in dat niemand dat stelletje rukkers van Citroen Nederland finaal mag afranselen over het feit dat ze de enige zwaar fotogenieke Citroen in tijden op miserabele wijze proberen de plaatsen in de markt met sullige filmpjes en matige plaatjes. Citroen mag globaal uberhaupt een schop onder de kont krijgen op de knullige manier waarop ze het aanpakken met de C6. Ik zal straks het provincale dagblad van deze week eens inscannen…
Ik wil fatsoenlijke plaatjes van elke kleur C6 en elke kleur interieur en het idee dat de C6 bedoeld is voor levensgenieters en niet voor levensneuzelaars zonder levensvreugde.
En ja ik heb gegoogled op Sable de Langrune…C5 en C4 of Peugeot uitchecken…
Ik ben ontzettend dankbaar dat ze bij Citroen Nederland mijn (alweer) nieuwe airco wilden betalen maar laat ze maar eens moeite doen om mij een nieuwe auto te verkopen ipv 11 jaar oud staal te continueren…ik krijg echt het idee dat ze daar compleet ahnungslos zijn over wat Citroenrijders in de hoogste klasse nou echt boeit. Alsof we afgedwaalde Mazda-rijders zijn ofzo…nee de C6 verkoopt zich wel…[rantmode=“off” date=“1252147597”]
Plaatjes van C6-en in alle beschikbare kleuren zonder tussenkomst van een of ander budgetgevalletje in flashformaat is dus een goed idee. De nieuwe C-klasse kunnen we tenslotte in 3D aanschouwen (inclusief foutmeldingen hehe…Firefox hapert wat de laatste tijd)
Als ik er nog aan denk en tijd /zin heb zal ik het artikel uit de krant deze week over foutmeldingen in nieuwe auto’s nog ff inscannen en posten bij de gespot sectie…beledigend…
Totaal aantal Berichten: 4695
Geregistreerd: 26-08-2005
- SM 2.7 carb
- C3 1.4 HDI exclusive
Feel free, en beantwoord de vraag, die citroën Belux stelt: wat vind je over de site??
Ik hoop in Nederland, dat julie dit ook hebben op de site van Citroën NL?
Ik ga dit alvast aankaarten bij ons
Totaal aantal Berichten: 871
Geregistreerd: 03-02-2006
- C5 X Hybrid 225
- C6 (2005-2012) V6 -3.0 HDI Exclusive
- DS 9 E-Tense Rivoli+ FO
Opmerking mbt C6 klandizie
Texter schreef:[rantmode=“on” date=“1252147597”]Het is op zich wel grappig ...
...beledigend…
vwb Citroenisten en C6en
Als Citroënist in hart en nieren (mijn C6 = mijn 13e) zal het me een worst wezen welke (externe) doelgroep Citroën voor ogen heeft met de C6. De trouwe Citroënisten kopen vroeg of laat toch een C6 - dat weet Citroën zeer goed. Anecdote: Zo heb ik heb in Augustus 1989 mijn eerste XM telefonisch besteld (dus zonder internet fotosoep of whatever), 5 maanden voor de auto werd geïntroduceerd in België.
Ik denk wel dat een potentiële (niet Citroën maniac) koper zich niet bazeerd op een internet plaatje. De “overstappers” zullen toch echt wel een keer willen rijden in een C6 voor ze (in NL 70 k€ en in België 60k€ over de toonbank schuiven voor het topmodel all-in)
Die cercle etc. internet site vindt ik zowieso een zeer slecht idee want je kunt er donder op zeggen dat de concurrentie het niet zal nalaten dmv schijnbaar objectieve (maar wel lekker anonieme) posts het zaakje te verzieken en twijfel en onrust te zaaien.
Internet is van nature een zeer subjectief gebeuren waar iedereen anoniem whatever rol kan aannemen. Citroën zou beter moeten weten.
Kent Citroën haar klanten? De “echte” dealers zeker wel.
Voorbeeld:
Toen ik mijn C6 in juli 2005 ging bestellen ben ik nogal wat wat dealers afgelopen voor info (de meeste dealers hadden “officieel"enkel een 1 pagina fax van Citroën Belux met prijzen - de grote vestigingen hadden veel propagandamateriaal. Bij de zeer grote Citroën dealer in Antwerpen (eigendom Citroën Belux) waar ze (naar ik verhoopte toch wel de meeste documentatie zouden hebben) en waar ik info kwam vragen werd er gewuifd met een zeer indrukwekkend lederen boekwerk met exclusieve foto’s en cd roms met foto’s. Ik mocht er wel naar kijken maar ik kon het niet meekrijgen want het boekwerk was “bestemd” voor de Lease bedrijf manaaagers.
Bon, ik ben diezelfde middag naar mijn zeer kleine dealer (2 man personeel) gereden (waar ik overigens ook mijn vorige 12 Citroëns nieuw gekocht heb), ik heb daar exact hetzelfde boekwerk zonder enige discussie dezelfde middag nog gekregen (het was nochtans zijn enige exemplaar) en ik heb diezelfde middag nog mijn C6 2.7 excl. rouge profond besteld (levering was helaas pas in april 2006 - maar dat weten ze hier onderhand wel.
Lang verhaal om maar te zeggen dat een eenvoudige Citroën dealer vaak veeeeel beter zijn klantenpotentieel kan inschatten dan salesbozo’s (in grote curcalen met tonnen aan administratieve overhead) die voor hetzelfde geld morgen photocopiers moeten verkopen als ze hun doelstellingen niet halen en er uit geflikkerd worden.
Citroën moet heel veel nieuwe klanten uit de markt halen om haar doelstellingen te behalen en dreigt daardoor een beetje voeling te verliezen met wat mensen nu echt van Citroën verwachten.
Als Citroënist verwacht ik van Citroën
1) HP of elke nieuwe evolutie ter zake
2) Functionele design eigenzinnigheid
3) Betrouwbaarheid
4) Realistische prijzen
5) Flexibiliteit
citroenist.
1) Visa SuperE 2) CX GTI 2400 3)XM 2.0 4)BX 14Biaritz 5)XM 2.0 Break 6)Xantia Activa TCT 7) Xantia Activa Excl. HDI 8.)ZX 14 9)Berlingo Multispace 10)C8 2.0HDI 11)C5 2.0 HDI eXCL. 12) c5 2.0 HDI Break 13)C6 V6 2.7 HDI Excl. 14) DS5 1600 Bus edition 15)C4 Grand Picasso rel.1 16)C6 V6 3.0 HDI excl. 17)C4 Grand Picasso 1600 HDI Rel2 18) c5 Tourer 2.0 HDI Excl. 19) DS7 Crossback BlueHDI 180 Aut. So Chic FO 20) DS9 E-Tense Rivoli+ FO 21) C5X Hybrid 225 Magnetic Blue 22)Berlingo 1.5 HDI 23)Berlingo M 1.5 HDI XTR 2024 FO
Totaal aantal Berichten: 4695
Geregistreerd: 26-08-2005
- SM 2.7 carb
- C3 1.4 HDI exclusive
JUIST! Ik heb tot op heden(C6 inbegrepen) ook al mijn citroëns, bij een éénmans dealer gekocht, en die weten begot meer dan in de sucursalles! bvb voor een onderhoudcontractje,heeft mij dat ik weet niet wat tijd gekost,bij aanvraag in succursalle EVERE, nu gewoon gevraagd, bij garage l’equipe, in Zwijndrecht,die, tussen haakjes pas in september zijn Citroën agentschap heeft, en daar kreeg ik al,een op mijn maat uitgerekende prijs voor het “privilege” contract, betreffende mijn C6!
Dat noem ik gerichte en kwalitatieve service!
kijk dat is nog eens service van de belgische dealer daar kunnen de hollanders nog iets van leren
ps hier in nederland krijg je vaak ook geen folder van de c6 omdat de dealer vaak alleen kijk kan de klant hem wel kopenin plaats van in de toekomst komt de klant terug als ik zie hoeveel moeite ze vaak in het buitenland doen denk ik vaak hoe komt het toch zo groot verschil in service
Totaal aantal Berichten: 1412
Geregistreerd: 21-12-2005
- CX Prestige
- GS/GSA Club
- CX 2200 Pallas
Als Citroënist in hart en nieren (mijn C6 = mijn 13e) zal het me een worst wezen welke (externe) doelgroep Citroën voor ogen heeft met de C6. De trouwe Citroënisten kopen vroeg of laat toch een C6 - dat weet Citroën zeer goed.
Maar de meeste liefhebbers kunnen ‘m niet nieuw betalen. Dus dat zet voor Citroën geen zoden aan de dijk.
Napoleon liet wegen aanleggen.
André liet ze gladstrijken.
Totaal aantal Berichten: 871
Geregistreerd: 03-02-2006
- C5 X Hybrid 225
- C6 (2005-2012) V6 -3.0 HDI Exclusive
- DS 9 E-Tense Rivoli+ FO
C6
cxfanatic schreef:Als Citroënist in hart en nieren (mijn C6 = mijn 13e) zal het me een worst wezen welke (externe) doelgroep Citroën voor ogen heeft met de C6. De trouwe Citroënisten kopen vroeg of laat toch een C6 - dat weet Citroën zeer goed.
Maar de meeste liefhebbers kunnen ‘m niet nieuw betalen. Dus dat zet voor Citroën geen zoden aan de dijk.
Misschien, maar die liefhebbers zijn ondertussen wel wandelende ambassadeurs die dan waarschijnlijk een c5 of een c4gp kopen en zo toch weer bijdragen tot de P&L van Citroën.
citroenist.
1) Visa SuperE 2) CX GTI 2400 3)XM 2.0 4)BX 14Biaritz 5)XM 2.0 Break 6)Xantia Activa TCT 7) Xantia Activa Excl. HDI 8.)ZX 14 9)Berlingo Multispace 10)C8 2.0HDI 11)C5 2.0 HDI eXCL. 12) c5 2.0 HDI Break 13)C6 V6 2.7 HDI Excl. 14) DS5 1600 Bus edition 15)C4 Grand Picasso rel.1 16)C6 V6 3.0 HDI excl. 17)C4 Grand Picasso 1600 HDI Rel2 18) c5 Tourer 2.0 HDI Excl. 19) DS7 Crossback BlueHDI 180 Aut. So Chic FO 20) DS9 E-Tense Rivoli+ FO 21) C5X Hybrid 225 Magnetic Blue 22)Berlingo 1.5 HDI 23)Berlingo M 1.5 HDI XTR 2024 FO
Totaal aantal Berichten: 1412
Geregistreerd: 21-12-2005
- CX Prestige
- GS/GSA Club
- CX 2200 Pallas
Nou, de meeste ervan rijden in bij handelaren gekochte occasions. Ikzelf ook hoor, net zo goed.
Napoleon liet wegen aanleggen.
André liet ze gladstrijken.
cxfanatic schreef:Nou, de meeste ervan rijden in bij handelaren gekochte occasions. Ikzelf ook hoor, net zo goed.
je kan toch ook een occasion C6 kopen
bij een handelaar desnoods, zit toch nog fabrieksgarantie op
C5 2.2HDi16v Exclusive, 5-bak Gris Aluminium, 2002
in de familie
C6 2.7HDi Exclusive, Ganache, pack Lounge
Xm V6 Exclusive, ES9J4 5-bak Bleu Mauritius
CX 25GTi, 5-bak Gris Perlé
Sm 3.0, 5-bak Blanc Meije
Totaal aantal Berichten: 1412
Geregistreerd: 21-12-2005
- CX Prestige
- GS/GSA Club
- CX 2200 Pallas
O.k, maar daar heeft Citroën niets aan.
Napoleon liet wegen aanleggen.
André liet ze gladstrijken.