Terug uit de Perigord
macnail
> 800 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 856

Gepost: 13 augustus 2007 02:52 PM

Afgelopen vrijdagavond weer teruggekomen uit het warme Frankrijk. Zo’n 2700 km gereden met een paar mankementjes.
Mijn TZD Turbo heeft de onhebbelijkheid om de dag voor vertrek ineens een probleem te hebben. Dit is nu al de 4e vakantie dat ie mij dat flikt.
Dit keer ging de stopklep weer kapot, die ik al een keer voor een 2e handse had vervangen.
Marten en Pitryk, jullie hadden gelijk. Monteer meteen een nieuwe!!! Dit heb ik dus in Frankrijk ook gedaan.
In het plaatsje Rouffignac zat een kleine Peugeotgarage waar ik naar toe ben gegaan. Daar uitgelegd, althans dat deed mijn vrouw, welk onderdeel ik nodig had en nog geen 10 minuten later stond ik buiten met een splinternieuwe stopklep voor het bedrag van € 34,22!!!
Hier in Arnhem bij de Cit-dealer vroegen ze daar €105,- voor, de afzetters.
Verder op de heenweg weer een steen op de voorruit dus weer een nieuwe ruit laten plaatsen deze week (verzekering betaald gelukkig) en ook nog een gescheurd ventiel gehad van de linker achterband. Ook dit ff laten fiksen bij de plaatselijke Peug-garage en ook dit was binnen een kwartier weer gefikst voor de somma van wel 5 hele euro’s.
Dus mensen, mochten jullie eens in de buurt van Rouffignac zijn en problemen hebben met de auto, deze garage is ten zeerste aan te bevelen.
Verder gewoon een heerlijke vakantie gehad en nu maar weer uitkijken naar volgend jaar.

11x BX/ 1x 2CV6/ 3x Xantia/ 3x ZX en nog heel veel andere merken.
Nu Xsara Break Phase 2 1.6 16V “Comfort” en Honda VF1000 Interceptor 1985.

Profiel  

karel
> 5000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 5738

Gepost: 13 augustus 2007 03:39 PM
  [ # 1 ]

Re: Terug uit de Perigord

macnail schreef:

Afgelopen vrijdagavond weer teruggekomen uit het warme Frankrijk. Zo’n 2700 km gereden met een paar mankementjes.
Mijn TZD Turbo heeft de onhebbelijkheid om de dag voor vertrek ineens een probleem te hebben. Dit is nu al de 4e vakantie dat ie mij dat flikt.
Dit keer ging de stopklep weer kapot, die ik al een keer voor een 2e handse had vervangen.
Marten en Pitryk, jullie hadden gelijk. Monteer meteen een nieuwe!!! Dit heb ik dus in Frankrijk ook gedaan.
In het plaatsje Rouffignac zat een kleine Peugeotgarage waar ik naar toe ben gegaan. Daar uitgelegd, althans dat deed mijn vrouw, welk onderdeel ik nodig had en nog geen 10 minuten later stond ik buiten met een splinternieuwe stopklep voor het bedrag van € 34,22!!!
Hier in Arnhem bij de Cit-dealer vroegen ze daar €105,- voor, de afzetters.
Verder op de heenweg weer een steen op de voorruit dus weer een nieuwe ruit laten plaatsen deze week (verzekering betaald gelukkig) en ook nog een gescheurd ventiel gehad van de linker achterband. Ook dit ff laten fiksen bij de plaatselijke Peug-garage en ook dit was binnen een kwartier weer gefikst voor de somma van wel 5 hele euro’s.
Dus mensen, mochten jullie eens in de buurt van Rouffignac zijn en problemen hebben met de auto, deze garage is ten zeerste aan te bevelen.
Verder gewoon een heerlijke vakantie gehad en nu maar weer uitkijken naar volgend jaar.

Welkom thuis!
Mocht ik in de buurt zijn dan zal ik er aan denken, maar ik hoop het (net voor de Evasion 4 nieuwe banden & 1 uitlaat v/a de kat afgetikt) niet nodig te hebben…

Ich bin ein Breaker

Profiel  

hogervp
> 8000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 8156

- Ami Super
- C3 1.4 Exclusive automaat
- C5 Tourer2.0 HDi FAP
Gepost: 13 augustus 2007 03:43 PM
  [ # 2 ]

Rouffignac ken ik toevallig wel, ergens in 1999 of zo op de camping aldaar gestaan. Mooie omgeving trouwens. Het plaatsje zelf heeft een pre-historische grot.

Zo zie je trouwens maar weer dat je bij de kleine dealers toch prima terecht kan. Komen er nog foto’s online?

Patrick

Iemand nog doneren?

Een tip voor de kalender? Een bijdrage voor de voorpagina? Schrijf .(JavaScript moet ingeschakeld zijn om dit e-mail adres te bekijken)!

Profiel  

macnail
> 800 berichten

Gepost: 14 augustus 2007 12:24 AM
  [ # 3 ]
hogervp schreef:

Rouffignac ken ik toevallig wel, ergens in 1999 of zo op de camping aldaar gestaan. Mooie omgeving trouwens. Het plaatsje zelf heeft een pre-historische grot.

Zo zie je trouwens maar weer dat je bij de kleine dealers toch prima terecht kan. Komen er nog foto’s online?

Patrick

Klopt, we zijn ook in deze grotten geweest. Ik neem aan dat je foto’s bedoeld van auto’s aldaar.
Ik heb er wat online gezet.
http://www.mijnalbum.nl/Album=HATWDDLB

Profiel  

hogervp
> 8000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 8156

- Ami Super
- C3 1.4 Exclusive automaat
- C5 Tourer2.0 HDi FAP
Gepost: 14 augustus 2007 12:46 AM
  [ # 4 ]
macnail schreef:
hogervp schreef:

Patrick

Klopt, we zijn ook in deze grotten geweest. Ik neem aan dat je foto’s bedoeld van auto’s aldaar.

De auto’s daar gaat het om hè.  Very Happy Mooi spul heb je gezien daar. Inclusief een echte kever.

Patrick

Iemand nog doneren?

Een tip voor de kalender? Een bijdrage voor de voorpagina? Schrijf .(JavaScript moet ingeschakeld zijn om dit e-mail adres te bekijken)!

Profiel  

karel
> 5000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank

Gepost: 14 augustus 2007 12:51 AM
  [ # 5 ]
hogervp schreef:
macnail schreef:
hogervp schreef:

Patrick

De auto’s daar gaat het om hè.  Very Happy Mooi spul heb je gezien daar. Inclusief een echte kever.

Patrick

Kijk, dat zijn de betere kevers!

Ich bin ein Breaker

Profiel  

macnail
> 800 berichten

Gepost: 14 augustus 2007 12:52 AM
  [ # 6 ]
hogervp schreef:
macnail schreef:
hogervp schreef:

Patrick

Die kever was in plaats van een echte blauwe kever in nieuwstaat die ik in Rouffignac gezien had. Op dat moment helaas geen camera bij me.
Verder nog veel BX-en gezien, Images en zo. Varierend van erbarmelijk tot in mooie en goede staat.

Profiel  

karel
> 5000 berichten

Gepost: 14 augustus 2007 01:34 AM
  [ # 7 ]
macnail schreef:

Die kever was in plaats van een echte blauwe kever in nieuwstaat die ik in Rouffignac gezien had. Op dat moment helaas geen camera bij me.

Zonde van zo’n ding, bijna te mooi om al weg te gooien - maar het moet toch maar - voor ieders bestwil Wink

Ich bin ein Breaker

Profiel  

Thijsvandebles
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 2963

Gepost: 14 augustus 2007 01:43 AM
  [ # 8 ]

macnail schreef:

de afzetters

Wel toepasselijk als je een stopcelenoide verkoopt.

Test

Profiel  

karel
> 5000 berichten

Gepost: 14 augustus 2007 02:15 AM
  [ # 9 ]

Thijsvandebles schreef:
macnail schreef:

de afzetters

haha

Ich bin ein Breaker

Profiel  

macnail
> 800 berichten

Gepost: 15 augustus 2007 12:00 AM
  [ # 10 ]

Thijsvandebles schreef:
macnail schreef:

de afzetters

Hele sterke opmerking, Thijs!!!! bravo

Profiel  

macnail
> 800 berichten

Gepost: 15 augustus 2007 12:06 AM
  [ # 11 ]

Zo, vandaag het laatste mankementje wat tijdens de vakantie was opgelopen, laten herstellen.
Sinds vanmiddag zit er weer een nieuwe voorruit in m’n BX.
Meteen de gelegenheid gekregen om eens met een Smart Forfour te rijden. Dat zijn dus echte hobbelbakken met harde stoelen. Het motorgeluid van zo’n 3 cilinder is wel grappig in de auto. Verder was ik weer blij om met m’n eigen TD’tje te kunnen rijden.

Profiel  

© Citroën-Forum 2003 - 2024 | adverteren
Facebook