Nu heb ik gisteren op het forum al een draadje geplaatst met de vraag of ik er verstandig aan doe een HY aan te schaffen. Hier ben ik nog steeds over in twijfel. Ik kwam op de citromarkt echter ook een BX Digit tegen: http://www.citroen-forum.nl/markt/advertentie.php?id=617
Heb inmiddels al contact gelegd met de eigenaar. Wie kan mij meer vertellen over de BX Digit? Vergt deze auto speciaal onderhoud? Is de auto (afgezien van de boardcomputer) anders dan andere BX-en. Is het verstandig deze auto te kopen (Ben in bezit geweest van een BX 1.9 TZI en deze beviel mij zeer goed).
Kom maar op met alle tips, adviezen, (de)motivaties, ed.!
Daan
Geschiedenis: Wartburg 312 / 1969 - Citroen Dyane Confort 1982 - Citroen BX 1.9 TZI - Citroen Visa Club ‘87 - Peugeot 205 ACE - Citroen BX 16 TRS AUT - Citoen Acadiane 1986 - Peugeot 306 - Citroen LN ‘77 - Fiat Bravo
Een digit is erg anders dan andere BX-en, vooral qua elektronica. (andere kabelboom enzo)
Maar qua onderhoud is er geloof ik niet zo veel speciaals… Ik heb sinds een aantal weken een Digit, en heb nog geen moment spijt gehad! Ik kan niet in die auto rijden zonder een glimlach op mijn gezicht Het rijd heerlijk, hij is lekker vlot (maak dat erg vlot) en het dashboard is al helemaal geweldig.
Het enige wat ik kan bedenken is: kijk goed naar de carosserie van de Digit.. Het blijft een type 1 BX. Vooral deuren rotten verschrikkelijk. (daar heb ik nog geluk mee) Of de subframes nog rotten weet ik niet, die van mij zijn absoluut roestvrij..
BMW E38 735i 1998
Citroën C6 2.7HdiF 2007
Acadiane 1984
XM 2.1turboD12 1992
ZX Sport 1.8 1993
hoewel ie digit heet is er behalve het dashboard niets elektronisch
digits zijn GT’s met een andere binnenkant. dus als er niets aan het interieur kapot is, dan is er nog genoeg om de auto in de vaart te houden.
drie kleuren: grijs, zilvergrijs en blauw. interieur grijs met zwart.
ach het zijn dus vooral de staat van het digitgebeuren en de normale type1 zaken als roest, subframe, leidingen.
gewoon gaan kijken en niet meteen overenthousiast worden. ze duiken van tijd tot tijd nog wel op, de rakkertjes
zo, dus het werkt nog wel, dat valt dan weer mee
dat heb je met franse auto’s nietwaar
inderdaad, die digit is al een tijdje in de etalage, dat is vast niet zomaar. let wel, misschien is ie prima en is er niemand langsgeweest die er een meerwaarde in zag zodat ie 1000 neer wilde leggen, maar hou het in je acherhoofd!
zo, dus het werkt nog wel, dat valt dan weer mee
dat heb je met franse auto’s nietwaar
Totaal aantal Berichten: 27894
- CX 25 GTi Turbo 2
- ID/DS 23 IE Pallas Mécanique
- C5 3.0 V6 HDi Exclusive
Er zitten wel zeldzame velgen onder
Maar weer niet orgineel Digit
Totaal aantal Berichten: 7072
- BX Sport MK2
- AX GT chic
Arjan Verkade schreef:Er zitten wel zeldzame velgen onder
zeldzaam?? staat nog een setje voor 50 euro in friesland
Bx, its not just a car! its a lifestyle!!!!
Totaal aantal Berichten: 27894
- CX 25 GTi Turbo 2
- ID/DS 23 IE Pallas Mécanique
- C5 3.0 V6 HDi Exclusive
McDean schreef:Arjan Verkade schreef:Er zitten wel zeldzame velgen onder
zeldzaam?? staat nog een setje voor 50 euro in friesland
Nou volgens mij wel…
Op CM stonden hoogsten 1 a 2 auto’s met die velgen, en daar was die Digit er 1 van.
Ik zou hier ook niet veel mensen weten op te noemen die die velgen onder hun BX hebben.
Had iemand van de BX club ze niet onder een witte GTi?
Raoel?
50 euro is een koopje naar mijn idee.
Maar ik verwacht dan ook geen goede staat
Totaal aantal Berichten: 7072
- BX Sport MK2
- AX GT chic
het was even zoeken
Bx, its not just a car! its a lifestyle!!!!
Re: BX DIGIT kopen?
Daantje schreef:Nu heb ik gisteren op het forum al een draadje geplaatst met de vraag of ik er verstandig aan doe een HY aan te schaffen. Hier ben ik nog steeds over in twijfel. Ik kwam op de citromarkt echter ook een BX Digit tegen: http://www.citroen-forum.nl/markt/advertentie.php?id=617
Heb inmiddels al contact gelegd met de eigenaar. Wie kan mij meer vertellen over de BX Digit? Vergt deze auto speciaal onderhoud? Is de auto (afgezien van de boardcomputer) anders dan andere BX-en. Is het verstandig deze auto te kopen (Ben in bezit geweest van een BX 1.9 TZI en deze beviel mij zeer goed).
Kom maar op met alle tips, adviezen, (de)motivaties, ed.!
Daan
Ik sluit me helemaal aan bij wat Goofblikscha en Hel1 zeggen: een BX 19 Digit is eigenlijk een hele gewone BX 19 GT, dus een BX met 1905 cc dubbeltrapscarburateur en 105 pk, ALLES electrisch + de typische Digit-onderdelen: volledig digitaal dashboard, standaard boardcomputer, Digit-asbakje, etc. Maar technisch gezien is het dus gewoon een BX 19, niets anders dan dat.
Om je even lekker te maken omtrent het digitale dashboard: filmpje!
De desbetreffende Digit heeft wel flink wat roest aan de deuren, maar volgens de verkoper worden er nieuwe deuren bij geleverd.
Ami 8 Club (1970)
ex: 2CV (‘79) | Dyane (‘81) | GS (‘79) | AX (‘95) | 17 x BX
heeft iemand een foto van het interieur van zo’n bak, ben wel benieuwd
————————————————————————————-
Auto’s:
BX 1.6 TZI (zwart) (DN-DZ-29) (gesloopt)
BX Chic (DB-XD-32) (Verkocht)
Michielio schreef:heeft iemand een foto van het interieur van zo’n bak, ben wel benieuwd
Ami 8 Club (1970)
Wel vet eigenlijk, ik wil er ook een
Auto’s:
Deze foto is waarschijnlijk wat beter, want dit is genomen in een van mijn ex-Digit mét Digit-asbak.
Meer info: hier!
En bekijk ook even het topic van Goofblikscha’s Digit .
Ami 8 Club (1970)
Totaal aantal Berichten: 119
- AX AX 14 TZX U9
- AX AX 1.1i SPOT
- AX AX 1.1i Volcane
- Saxo Saxo 1.6i VTS
- Xsara Xsara Break 1.6i 16v Différence II
- Saxo Saxo 1.6i VTS 8v
- 2CV 2cv6
- Xsara Berline 1.6i 16V
- C1 1.0i 12V Ambiance 5drs
- AX 1.1i Spot
- ZX 1.9i Volcane U9
Op de foto’s zie ik maar één zo’n velg onder de BX zitten die Arjan zo bijzonder vindt…
Arjan Verkade schreef:
Er zitten wel zeldzame velgen onderMaar weer niet orgineel Digit
Koop gelijk die set uit Friesland en je hebt een reservewiel in stijl…;)
Succes met de eventuele aanschaf en ik volg ‘t wel via ‘t forum!
Citroën AX: 8x, Citroën ZX: 2x, Citroën Xsara: 4x, Citroën Saxo: 2x,
Citroën 2cv: 2x, Citroën C8: 1x, Citroën C1: 1x
Totaal aantal Berichten: 1349
- BX SPORT
- 2CV Special
Re: BX DIGIT kopen?
XBXG schreef:
De desbetreffende Digit heeft wel flink wat roest aan de deuren, maar volgens de verkoper worden er nieuwe deuren bij geleverd.
Deze fotos heb ik gemaakt tijdens citromobile 2005 , de deuren waren toen ook al in slechte staat, maar de auto zag er verder wel nog goed uit op het eerste zicht
Dagelijks vervoer: Peugeot 308 sw style 2015 rouge rubi
Hobby: 2cv special 1986 bleu celeste, BX sport rouge
XBXG schreef:Deze foto is waarschijnlijk wat beter, want dit is genomen in een van mijn ex-Digit mét Digit-asbak.
Meer info: hier!
En bekijk ook even het topic van Goofblikscha’s Digit .
leuk hoor, vooral die kmteller is erg leuk
Auto’s: