9 van de 12
« Eerste  < Vorige 7 8 9 10 11 Volgende >  Laatste »

GTi >> Diesel conversie—>RDW gekeurd, APK gekeurd!
karel
> 5000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 5738

Gepost: 13 augustus 2007 10:47 PM
  [ # 121 ]
Thijsvandebles schreef:

Vandaag weer een mooie slag geslagen met deze fijne auto.
Vanmorgen om 9 uur stond ik op de stoep van mijn leverancier. Daar een compleet nieuwe Bosal uitlaat weggetrokken, en eronder gehangen. Eindelijk ook een fatsoenlijk luchtfilter, en toen rijden natuurlijk.
Daar deze auto niet verzekerd en gekeurd is, en niet in de belasting zit, heb ik de groene platen er even opgehangen.
Het reed goddelijk, en de eerste rit was dan ook naar de wasstraat.
Keurig opschakelen bij 2200 toeren, kickdown, terugschakelen, alles werkt perfect.
Ik heb ook de tank gevuld, er ging 62 liter diesel in,. dus die was wel leeg, en wat er nog in zat was verfverdunner. Nu loopt hij weer op zijn eigen tank, en dit keer goed. Ik heb een rit van 100 km gemaakt, en daarna het brandstoffilter losgehad. Was helemaal schoon, dus de rotzooi is nu uit de leidingen.
De afspraak bij de RDW staat voor eind deze week, dus het lijkt erop dat het project klaar is.
Wat nu nog moet gebeuren is het dieselvoorgloeirelais, toerenteller, snelheidsmeter, hitteschildje boven voorpijp en het dashboard afbouwen.

Dan is ie klaar!

Sjonge, dat gaat ineens hard! Nog even en er staat amper meer een project in je schuur! Maar goed dat de Army ook nog om aandacht vraagt Wink

Ich bin ein Breaker

Profiel  

Daan88
> 1900 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 1986

- C5 Break 2.0 Hdi Exclusive automaat
Gepost: 14 augustus 2007 12:09 AM
  [ # 122 ]

en de visa diesel..

maar goed bezig hoor Very Happy maar dat had ik al gezegd

Citroen C5 Break exclusive 2.0 HDI automaat 2004

Profiel  

Thijsvandebles
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 2963

Gepost: 14 augustus 2007 01:12 AM
  [ # 123 ]

Ha ah, nou projecten genoeg hoor, wees maar niet ongerust dat ik zonder zit.

Ben net gestopt, ik heb exact 12 uur gewerkt aan deze auto vandaag. Dat is wel inclusief een hele hoop proefrit, wasstraat, eten, onderdelen halen, rondlummelen, her en der externe klusjes doen, eten, verder gaan etc. etc.

Het dashboard zit weer helemaal in elkaar. De toerenteller werkt ook nu, en de snelheidsmeter moet alleen nog in de bak aangesloten worden.
Verder nog dat hitte schildje tussen uitlaat en handrem/pook.
Dan de passagiersstoel nog vast zetten (is ook wel 2 minuten), en dan ben ik er wel.
Oh nee, de bestuurdersspiegel, en de binnenspiegel. Die laatste heb ik niet nodig, maar ik weet niet zeker of de RDW wil dat hij er zit, dus laat ik hem er maar in hangen.

Donderdag mag ik naar de RDW, eens zien wat hun ervan vinden.
Ik heb bij hun voor omkeuring zonder APK gevraagd, want dan hoop ik dat ze hem niet gaan roetmeten. De APK doe ik zelf wel, want dan word er niet geroet. Hou ik bij een automaat niet zo van. Helaas is de tijd voorbij dat automaten vrijstelling van de roetmeting hadden.

Enfin, het gaat inderdaat erg hard nu. En maar goed ook, dan kan ik snel met de Visa beginnen.

Test

Profiel  

XBXG
> 15000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 15837

- Ami 8 Club
Gepost: 14 augustus 2007 01:46 AM
  [ # 124 ]
Thijsvandebles schreef:

Oh nee, de bestuurdersspiegel, en de binnenspiegel. Die laatste heb ik niet nodig, maar ik weet niet zeker of de RDW wil dat hij er zit, dus laat ik hem er maar in hangen.

Hoe erin laten hangen? Er zat helemaal geen binnenspiegel in.  Rolling Eyes

Thijsvandebles schreef:

Ik heb bij hun voor omkeuring zonder APK gevraagd, want dan hoop ik dat ze hem niet gaan roetmeten. De APK doe ik zelf wel, want dan word er niet geroet. Hou ik bij een automaat niet zo van. Helaas is de tijd voorbij dat automaten vrijstelling van de roetmeting hadden.

Werkelijk belachelijk dat die vrijstelling niet meer geldt. Zou een keurmeester wel weten dat een automaatbak dat absoluut niet fijn vindt?
Dan zou je auto worden goedgekeurd, maar sta je aan het eind van de straat met een kapotte automaatbak… Confused

Profiel  

Thijsvandebles
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank

Gepost: 14 augustus 2007 01:54 AM
  [ # 125 ]
XBXG schreef:
Thijsvandebles schreef:

Hoe erin laten hangen? Er zat helemaal geen binnenspiegel in.  Rolling Eyes

Ik bedoelde het werkwoordelijk: Dus laat ik hem er maar ik hangen> In de zin van:“Laat ik die spiegel er maar eens in gaan hangen.

XBXG schreef:
Thijsvandebles schreef:

Werkelijk belachelijk dat die vrijstelling niet meer geldt. Zou een keurmeester wel weten dat een automaatbak dat absoluut niet fijn vindt?
Dan zou je auto worden goedgekeurd, maar sta je aan het eind van de straat met een kapotte automaatbak… Confused

Ja ik snap het ook niet, automaten gaan er nog net zo stuk van als voor die vrijstelling….

Test

Profiel  

mkatgert
> 2000 berichten
Totaal aantal Berichten: 2507

- C4 (2004-heden) Cactus BlueHDi
- Berlingo 1.6i 16V Multispace Nouvelles Frontières
Gepost: 14 augustus 2007 02:01 AM
  [ # 126 ]
Thijsvandebles schreef:

Ja ik snap het ook niet, automaten gaan er nog net zo stuk van als voor die vrijstelling….

Ik leer hier weer wat nieuws: hoe komt dat precies? (Geen dieselervaring, dus ik weet ook niet hoe een roetmeting uberhaupt gaat…)

Profiel  

Daan88
> 1900 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 1986

- C5 Break 2.0 Hdi Exclusive automaat
Gepost: 14 augustus 2007 02:01 AM
  [ # 127 ]

sja, helaas bepaald de keurmeester dat niet

Citroen C5 Break exclusive 2.0 HDI automaat 2004

Profiel  

Mechuccio
> 3000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 3455

- BX 16 Soupapes
- HY HY camper
- XM 2.0i 16V VSX Break
Gepost: 14 augustus 2007 02:43 AM
  [ # 128 ]
mkatgert schreef:
Thijsvandebles schreef:

Ik leer hier weer wat nieuws: hoe komt dat precies? (Geen dieselervaring, dus ik weet ook niet hoe een roetmeting uberhaupt gaat…)

Bij de roetmeting wordt de motor onbelast een aantal keren een aantal secondes flink in de toeren gejaagd, nooit prettig om bij te staan, toen ik nog in mijn ex-ZXje reed deed dat steeds weer pijn om dat motortje dat nooit boven de 3000 toeren kwam zo over de zeik gejaagd te zien worden.
Wat het verder met een automaat doet weet ik niet.

Mooie bak hoor Thijs! vooral die kleur vind ik schitterend!

http://www.mechuccio.nl
Mijn auto’s: XM 2.0i 16V break VSX, HY Camper DA-11-30, BX 16Valve MKII 10-GB-RX
Ex: 7 BX, 1 XM, 1 ZX

Profiel  

Thijsvandebles
> 2000 berichten

Gepost: 14 augustus 2007 07:14 PM
  [ # 129 ]

Ben net gebeld door de RDW, het feest gaat donderdag niet door.
In plaats daarvan mag ik nu morgen al op komen draven.
En net valt tijdens het rijden de km teller uit, ik denk dat de kabel op de klok los is, dus het dash mag weer uit elkaar.
Verder is alles klaar nu, kick down nog iets versled, want hij schakelde wel erg laat voor een diesel. Nu pakt hij mooi op.
Met een beetje mazzel is het morgen dus officiëel een diesel.
Dan nog even APK, verzekering, en rijden met het ding.

Test

Profiel  

Thijsvandebles
> 2000 berichten

Gepost: 14 augustus 2007 08:19 PM
  [ # 130 ]

Zo, ook maar even een nieuwe linkerbuitenspiegel gemonteerd, de oude was enigzins verkoëkt.
Alles wat het moet doen doet het. En alles wat er verder op zit doet het ook, behalve de mistlampen. Ik kon de oorzaak zo 123 niet vinden, dus heb de schakelaar er even uitgehaald. Dan kunnen ze daar niet op afkeuren.
Voor zover ik kan beoordelen wordt het ding morgen gewoon goedgekeurd.
Ik heb zelfs het demontagebewijs van de auto waar de motor uitkomt, dus het zal wel goedkomen.

Test

Profiel  

McDean
> 7000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 7072

- BX Sport MK2
- AX GT chic
Gepost: 14 augustus 2007 08:41 PM
  [ # 131 ]

uuh ik zou de mistlampen er ook maar even uithalen Rolling Eyes  mij werd namelijk net andersom verteld, schakelaar mag er wel inzitten maar lampen niet.  Rolling Eyes

verder goed bezig Wink

en een ontzettend mooie kleur (al staan er nu 2 bxen in deze kleur op mp te koop)

Bx, its not just a car! its a lifestyle!!!!

Profiel  

Thijsvandebles
> 2000 berichten

Gepost: 15 augustus 2007 02:54 AM
  [ # 132 ]
McDean schreef:

uuh ik zou de mistlampen er ook maar even uithalen Rolling Eyes  mij werd namelijk net andersom verteld, schakelaar mag er wel inzitten maar lampen niet.  Rolling Eyes

verder goed bezig Wink

en een ontzettend mooie kleur (al staan er nu 2 bxen in deze kleur op mp te koop)

Nope, mistlampen mogen erin zitten ter decoratie, als er geen schakelaar is, zijn het geen lampen.

Test

Profiel  

McDean
> 7000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 7072

- BX Sport MK2
- AX GT chic
Gepost: 15 augustus 2007 03:59 AM
  [ # 133 ]

weer wat geleerd Laughing

Bx, its not just a car! its a lifestyle!!!!

Profiel  

stoterstangen90
> 2000 berichten
Totaal aantal Berichten: 2230

Gepost: 15 augustus 2007 02:37 PM
  [ # 134 ]

succes met keuren

<————mag de 130 niet staan…...........
John Blauw, de man met de gouden praatjes.

Profiel  

Harm (verbannen)
> 4000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 4105

Gepost: 15 augustus 2007 02:59 PM
  [ # 135 ]

En net valt tijdens het rijden de km teller uit, ik denk dat de kabel op de klok los is, dus het dash mag weer uit elkaar.

Dat kan ook zonder de boel uit elkaar te halen. Cassettevakje eruit, en je arm naar boven wurmen. Dan kun je er wel bij.
Ik wel tenminste, misschien zijn jouw armen iets steviger Wink

Profiel  

9 van de 12
« Eerste  < Vorige 7 8 9 10 11 Volgende >  Laatste »

© Citroën-Forum 2003 - 2025 | adverteren
Facebook