Totaal aantal Berichten: 2152
Geregistreerd: 09-05-2005
- C3 1.4 VTi Exclusive
Ola,
Weet iemand hier of een veerbollentester simpel zelf in elkaar te bakken is?
Is er een schema van in omloop? Wat heb je nodig?
Hydrolisch pompje waarschijnlijk, manometertje….
groet.
Totaal aantal Berichten: 2152
Geregistreerd: 09-05-2005
- C3 1.4 VTi Exclusive
Ah, bedankt!
Dus dat wordt naar de lidl voor een krik, afzagen en er een veercylinder op proberen te monteren, dat lijkt me nog wel het lastigst, om dat passend te krijgen.
Ze spreken over het er op lassen van de veercylinder, maar zijn die niet van aluminium?
En dan nog, hoe meet je de restdruk in de bol, hoe lang moet je pompen? Daar staat ook niets in vermeldt…
Maarrrr, we hebben een begin!
Totaal aantal Berichten: 43264
Geregistreerd: 26-02-2005
- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
- Overig Volvo C70n
Ries schreef:Ah, bedankt!
Dus dat wordt naar de lidl voor een krik, afzagen en er een veercylinder op proberen te monteren, dat lijkt me nog wel het lastigst, om dat passend te krijgen.
Ze spreken over het er op lassen van de veercylinder, maar zijn die niet van aluminium?
En dan nog, hoe meet je de restdruk in de bol, hoe lang moet je pompen? Daar staat ook niets in vermeldt…
Maarrrr, we hebben een begin!
nee nee nee, je last er geen veercilinder op, maar enkel het stalen verlengstukje wat bij een Ds veercilinder zit geschroeft!! Dat zit op de linker voor veercilinder!
Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!
Doneer, zo blijven we draaien!
disclaimer: al mijn adviezen komen voort uit opleidingen en professionele werkervaring. Let op, gebruik van mijn tips, trucs en adviezen geschiedt op eigen risico en autotechnische kennis is een vereiste
Totaal aantal Berichten: 3828
Geregistreerd: 08-05-2005
- CX 2200
- CX 2200
Ries schreef:Ah, bedankt!
Dus dat wordt naar de lidl voor een krik, afzagen en er een veercylinder op proberen te monteren, dat lijkt me nog wel het lastigst, om dat passend te krijgen.
Ze spreken over het er op lassen van de veercylinder, maar zijn die niet van aluminium?
En dan nog, hoe meet je de restdruk in de bol, hoe lang moet je pompen? Daar staat ook niets in vermeldt…
Maarrrr, we hebben een begin!
je pompt totdat ie niet meer wil en dan kijk je hoe hoog de druk is…
Totaal aantal Berichten: 2999
Geregistreerd: 20-07-2007
- C5 Break 2.0i 16v Exclusive
De Lidl is uitverkocht, en als je toch je bollen erafhaalt kejje ze net zo goed laten vullen ipv testen. Mijn bollenvullert testte de bollen altijd door ze leeg te laten lopen: Kort miserabel sisje: slechte bol, heftige knal, goeie bol, maar allebei nu leeg….
Totaal aantal Berichten: 2999
Geregistreerd: 20-07-2007
- C5 Break 2.0i 16v Exclusive
en op deze pagina staan ook de linken naar hoe /wat /waar en verder alles wat je zoekt zoals bij welke druk bij welke bol hoort
Mooi, zijn er ook gegevens van na 1955 ?
Totaal aantal Berichten: 2152
Geregistreerd: 09-05-2005
- C3 1.4 VTi Exclusive
waterman771 schreef:Ries schreef:Ah, bedankt!
Dus dat wordt naar de lidl voor een krik, afzagen en er een veercylinder op proberen te monteren, dat lijkt me nog wel het lastigst, om dat passend te krijgen.
Ze spreken over het er op lassen van de veercylinder, maar zijn die niet van aluminium?
En dan nog, hoe meet je de restdruk in de bol, hoe lang moet je pompen? Daar staat ook niets in vermeldt…
Maarrrr, we hebben een begin!
nee nee nee, je last er geen veercilinder op, maar enkel het stalen verlengstukje wat bij een Ds veercilinder zit geschroeft!! Dat zit op de linker voor veercilinder!
Vind dat maar eens en passen moderne bollen daar op?
Totaal aantal Berichten: 2152
Geregistreerd: 09-05-2005
- C3 1.4 VTi Exclusive
ambijajance schreef:De Lidl is uitverkocht, en als je toch je bollen erafhaalt kejje ze net zo goed laten vullen ipv testen. Mijn bollenvullert testte de bollen altijd door ze leeg te laten lopen: Kort miserabel sisje: slechte bol, heftige knal, goeie bol, maar allebei nu leeg….
Heb jij de laatste krik er weggekogt!?
Lekker testen doet die bollenvullert van jou, zo ken ik het ook
Totaal aantal Berichten: 591
Geregistreerd: 20-11-2004
- C5 2.2 HDIF TOURER Exclusive
Yep daar passen moderne bollen op. Ga eens kijken bij de verschillende DS specialisten, die moeten een verlengbusje wel kunnen leveren lijkt me.
Totaal aantal Berichten: 2152
Geregistreerd: 09-05-2005
- C3 1.4 VTi Exclusive
ambijajance schreef:en op deze pagina staan ook de linken naar hoe /wat /waar en verder alles wat je zoekt zoals bij welke druk bij welke bol hoort
Mooi, zijn er ook gegevens van na 1955 ?
Overal 70 bar in drukken en je veert als een tiet
men neme een hogedruk regelaar.
een oude HD pomp.
en een manometer die tot dik 100BAR kan..
eea aansluiten is eitje..
de aanvoer van de HD pomp gaat in de orginele aanvoer.
de manometer sluit je aan op de uitgang van de HD regelaar (welke voorheen dus de voeding naar je HP circuit was)
bol erop, ontluchtingsnippel 12 mm dicht, en met de hand even de HD pomp draaien..
de max haalbare druk is de druk in de bol..
ontlast schroef los, en de bol er weer vanaf draaien.. klaar
mvgr wupke
Totaal aantal Berichten: 25565
Geregistreerd: 31-07-2003
- Ami 6
- SM 2.7 i.e.
ambijajance schreef:De Lidl is uitverkocht, en als je toch je bollen erafhaalt kejje ze net zo goed laten vullen ipv testen. Mijn bollenvullert testte de bollen altijd door ze leeg te laten lopen: Kort miserabel sisje: slechte bol, heftige knal, goeie bol, maar allebei nu leeg….
Maar dan weet ie niet HOE leeg. Een bol onder de 15 bar moet je NOOIT meer vullen..
Zelfbenoemd Citroën Specialist!
Main Entry: bo·gart
Pronunciation: ‘bO-“gärt
Function: verb
1 : BULLY, INTIMIDATE.
2 : to use or consume without sharing. <don’t bogart that joint, pass it over>
Totaal aantal Berichten: 2999
Geregistreerd: 20-07-2007
- C5 Break 2.0i 16v Exclusive
Maar dan weet ie niet HOE leeg. Een bol onder de 15 bar moet je NOOIT meer vullen..
Ik denk dat een bol onder de 15 bar geen bollentester nodig heeft, de XM zelf zou dan zelf de bollentester zijn geweest. Ik denk dat we dan praten over een kapotte bol, en ik vermoed dat “mijn “bollenvuller” dan ook niet zou overgaan op hervullen…..
Bovendien heb ik deze stelling nooit ergens zwartwit gezien, waarom 15 bar en geen 20 ?
Totaal aantal Berichten: 25565
Geregistreerd: 31-07-2003
- Ami 6
- SM 2.7 i.e.
Ik zou ook eerder 20 aanhouden. Het gaat erom dat bij lage druk het membraan de vulbout raakt bij inveren en stuk gaat. Een bol die ongebruikt op de plank van druk af is gegaan kan je wel weer vullen.
Je komt er zo achter. vul em en als ie na een maand weer leeg is, is ie stuk.
Zelfbenoemd Citroën Specialist!
Main Entry: bo·gart
Pronunciation: ‘bO-“gärt
Function: verb
1 : BULLY, INTIMIDATE.
2 : to use or consume without sharing. <don’t bogart that joint, pass it over>