1 van de 2
 1 2 Volgende > 

een NIEUWE ds cabrio nu nog laten maken?
janneman
> 200 berichten
RankRankRank
Totaal aantal Berichten: 263

Gepost: 16 januari 2005 01:56 PM

wisten jullie dat je bij een nederlandse garage nog een nieuwe ds cabrio kan laten bouwen? Rolling Eyes
je kan daar ook je ds laten ombouwen naar een cabrio, maar een totaal nieuw gemaakte ds cabrio, daar had ik nog nooit van gehoord

http://www.blikwerk.nl/index.php?OpenPage=http://www.blikwerk.nl/content/index.php?A=Oc&Nr=4

Profiel  

erwt
> 1800 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 1890

- Xantia 1.6 Allure
Gepost: 16 januari 2005 04:21 PM
  [ # 1 ]

ja klopt. Ze hebben daar de mallen van chapron.

Profiel  

ID66
> 700 berichten
RankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 742

Gepost: 16 januari 2005 05:55 PM
  [ # 2 ]

Nieuwe cabriolet usine

janneman schreef:

wisten jullie dat je bij een nederlandse garage nog een nieuwe ds cabrio kan laten bouwen?

Dirk Sassen in Düsseldorf adverteert met “Wir können Ihnen ein Cabriolet auf Wunsch fertigen. Preis ab 47.500,00 €” (  ) en bij Jochen Hoch CitroënDS in het Duitse Essen kun je ook een berline tot een cabriolet laten ombouwen (  ). Levertijd 3 - 4 maanden. Als je nu bestelt kun je er voor de zomer nog mee rijden.

Geen idee waar het plaatwerk vandaan komt. Misschien wel via Blikwerk of uit oude voorraden, want het zal toch niet met de hand geklopt zijn?

On ne le dira jamais assez, une Citroën est faite pour rouler!

XM 2.0 carburateur, vert triton
C4 Picasso, 1.6 VTI, blanc banquise
Honda XL500, 1982 (te koop)
Gehad: Xantia’s 2.0i 8V, Xsara Picasso Exclusive, ID 1966

Profiel  

Bram-id19B
> 500 berichten
RankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 517

Gepost: 17 januari 2005 02:33 AM
  [ # 3 ]

Die mallen van chapron die ze bij blikwerk hebben zijn ook via een duitse omweg in drachten gekomen heb ik weleens gehoord.
Maar wat ook kan natuurlijk (misschien wel waarchijnlijker) is dat ze die cabrio conversie daar in duitsland niet volgens chapron specificatie doen maar met die polyester kits waar ze ieder jaar mee op de Citro mobiel staan.

Sept cent millions de chinois Et moi, et moi, et moi ....

Profiel  

cocico
> 600 berichten
RankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 690

Gepost: 17 januari 2005 10:13 PM
  [ # 4 ]

Heeft iemand een prijsindicatie van wat dit kost bij Blikwerk? Ik gok op € 25.000 want ze doen het wel héél grondig. Indien ik het geld had, zou ik niet te lang twijfelen en het gewoon doen. Zalig, DS 23 IE Pallas Cabriolet Wink

Profiel  

Jelle
< 100 berichten
Rank
Totaal aantal Berichten: 34

Gepost: 18 januari 2005 12:13 AM
  [ # 5 ]

stukje duurder

Ze doen het zeker grondig, gok maar op een stukje duurder, ligt er natuurlijk aan hoe je hem precies wilt hebben. Let wel dat een beetje cabrio al gauw 75.000 eurootjes opbrengt, dus die richting kan het wel eens op gaan.
Uiteraard kunnen ze daar ook van scratch een cabrio maken, maar dan heb echt een totaal handgebouwde auto.
Pluspunt: de kwaliteit liegt er niet om.

Profiel  

cocico
> 600 berichten
RankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 690

Gepost: 18 januari 2005 12:40 AM
  [ # 6 ]

Ik ga maar es beginnen spelen op de Lotto Wink Dan kan ik misschien het groot lot winnen!

Profiel  

ID66
> 700 berichten
RankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 742

Gepost: 18 januari 2005 12:49 AM
  [ # 7 ]

DS of C6

cocico schreef:

Ik ga maar es beginnen spelen op de Lotto

Of je koopt straks geen nieuwe C6, maar neem je in de plaats daarvan een DS cabriolet.

On ne le dira jamais assez, une Citroën est faite pour rouler!

XM 2.0 carburateur, vert triton
C4 Picasso, 1.6 VTI, blanc banquise
Honda XL500, 1982 (te koop)
Gehad: Xantia’s 2.0i 8V, Xsara Picasso Exclusive, ID 1966

Profiel  

PHoskam
> 1100 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 1130

- CX CX 25 GTI Turbo
- C5 C5 2.0 16v exclusive break ph2
Gepost: 18 januari 2005 01:04 AM
  [ # 8 ]

hangt me iets van bij dat ik op hun citromobilestand of in citroexpert ooit iets gelezen heb van vanafprijzen van €75000,- dus tel uit je winst Laughing

Wat is Citroën rijden toch formidabel !

Profiel  

CitroDeLies
< 100 berichten
Rank
Totaal aantal Berichten: 2

Gepost: 17 augustus 2008 04:10 PM
  [ # 9 ]

Hallo allen,

Vanwege de taxatie van mijn omgebouwde DS Cabriolet (in 1998 door Dhr. Joop Oord uitgevoerd) heb ik bij blikwerk geinformeerd wat een ombouw tegenwoordig kost.
Los van het aanleveren (en kosten) van de basis (een 4 deurs DS) is de vanafprijs 90.000 euro!

Groeten Laurens Lieshout, CitroDeLies, Petten

Ik vervoer met onze 3 klasieke citroen’s bruidsparen op 1 van hun mooiste dagen!

Profiel  

benjamin
> 300 berichten
RankRankRank
Totaal aantal Berichten: 322

Gepost: 18 augustus 2008 01:13 AM
  [ # 10 ]
Sjaak de Bollenboer schreef:

In het “ID’s en DS-en TE KOOP” draadje stond er een voor E. 12.000  

Technische revisie, spuiten en voor E. 25.000,- heb je een perfecte cabrio. Scheelt toch weer E. 65.000,-

PB me even als je deze cabrio koop dan kan je het geld wat je hebt bespaard met deze tip aan mij overmaken. Wink

Helaas , die is al verkocht , maar was ook voorzien van een kunststof kont hoor Wink

Blikwerk is behoorlijk enthousiast met zijn prijzen , in Duitsland kan het gewoon voor de helft , en minstens zo mooi en strak Wink

Dat hele Chapron mallen verhaal is ook knap onzinnig trouwens , er zijn door Henri Chapron zo’n 1100 DSen cabrio gemaakt , en niet 2 hebben een kont van dezelfde afmetingen , de meesten zijn aan de linkerkant niet eens gelijk aan de rechterkant Laughing  Laughing

Dus wat nou mal ConfusedIdea

Maar ach , de mens moet toch wat te dromen en geloven hebben he Mr. Green

When We Do Good , No One Remembers , When We Do Bad , No One Forgets !!!!!!!!

Profiel  

gerardeux
> 300 berichten
RankRankRank
Totaal aantal Berichten: 315

Gepost: 18 augustus 2008 04:11 PM
  [ # 11 ]

Tsja, met 12.000 voor een in elkaar gebeunde cabrio kun je wel eens meer geld weggooien dan met 90.000 voor een blikwerk exemplaar.  Ik zou het zo van het plaatje af niet kunnen zeggen.

Profiel  

benjamin
> 300 berichten
RankRankRank

Gepost: 18 augustus 2008 09:31 PM
  [ # 12 ]
gerardeux schreef:

Tsja, met 12.000 voor een in elkaar gebeunde cabrio kun je wel eens meer geld weggooien dan met 90.000 voor een blikwerk exemplaar.  Ik zou het zo van het plaatje af niet kunnen zeggen.

Dat klopt helemaal , maar ik denk dat je dan beter voor de optie Duitsland kan gaan voor de helft of Jan Konijnendijk in Bergschenhoek , die restaureerd originele Chaprons en levert ze af in nieuwstaat , en dat voor minder dan het geld wat Blikwerk rekent voor een imitatie cabrio Idea  Wink

Profiel  

Penny Lane
> 11000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 11780

- Xantia TD SX
Gepost: 19 augustus 2008 12:27 AM
  [ # 13 ]
benjamin schreef:

de meesten zijn aan de linkerkant niet eens gelijk aan de rechterkant Laughing  Laughing

Hee, het gaat toch niet over een Renault 16 cabrio??  Laughing 

Maar hoe dan ook, ook de beste handgemaakte koetswerken komen op de één of andere manier van een mal. Dat ze ongelijk zijn door ze min of meer op het oog te passen etc. lijkt me duidelijk Cool .

Blijft overeind dat er vast wel iemand een koetswerkmal van Chapron zou kunnen hebben losweken, al dan niet met jongensboek-achtige tussenstappen…

Derk

Doneer, zo blijven we draaien! 
Een tip voor de kalender? Een bijdrage voor de voorpagina? Schrijf .(JavaScript moet ingeschakeld zijn om dit e-mail adres te bekijken)!

Profiel  

benjamin
> 300 berichten
RankRankRank

Gepost: 19 augustus 2008 01:10 AM
  [ # 14 ]
Penny Lane schreef:
benjamin schreef:

de meesten zijn aan de linkerkant niet eens gelijk aan de rechterkant Laughing  Laughing

Hee, het gaat toch niet over een Renault 16 cabrio??  Laughing 

Maar hoe dan ook, ook de beste handgemaakte koetswerken komen op de één of andere manier van een mal. Dat ze ongelijk zijn door ze min of meer op het oog te passen etc. lijkt me duidelijk Cool .

Blijft overeind dat er vast wel iemand een koetswerkmal van Chapron zou kunnen hebben losweken, al dan niet met jongensboek-achtige tussenstappen…

Derk

Hoewel een Renault 16 cabrio wat betreft de prijs niet op een Chapron lijkt , het koetswerk is net zo ” strak ”  Laughing

Natuurlijk komen de beste handgemaakt koetswerken op één of andere manier uit een mal , maar als je ze min of meer op het oog gaat passen , waar heb je dan een mal voor ?  Wink

Hoezo blijft overeind dat vast wel iemand een koetswerkmal van Chapron heeft kunnen losweken dan ?

Blijft allemaal natte vinger werk met die mal , en overladen met een zweem van valse romantiek , net als die DSen van de eerste eigenaar die nog in zuid Frankrijk staan Laughing  Laughing  Laughing

Profiel  

Penny Lane
> 11000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 11780

- Xantia TD SX
Gepost: 19 augustus 2008 09:19 PM
  [ # 15 ]
benjamin schreef:

Hoezo blijft overeind dat vast wel iemand een koetswerkmal van Chapron heeft kunnen losweken dan ?

Blijft allemaal natte vinger werk met die mal , en overladen met een zweem van valse romantiek , net als die DSen van de eerste eigenaar die nog in zuid Frankrijk staan Laughing  Laughing  Laughing

Ja, ze kunnen die mal natuurlijk ook bij het grof vuil gekiept hebben, daar bij Chapron. Maar het zou toch kúnnen??

@ romantiek: cue jongensboek achtige tussenstappen Cool

Derk

Doneer, zo blijven we draaien! 
Een tip voor de kalender? Een bijdrage voor de voorpagina? Schrijf .(JavaScript moet ingeschakeld zijn om dit e-mail adres te bekijken)!

Profiel  

1 van de 2
 1 2 Volgende > 

© Citroën-Forum 2003 - 2025 | adverteren
Facebook