1 van de 3
 1 2 3 Volgende > 
   
Bollentester zelf te maken?
Ries
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 2152
Geregistreerd: 09-05-2005

- C3 1.4 VTi Exclusive
Gepost: 15 augustus 2007 01:06 AM

Ola,

Weet iemand hier of een veerbollentester simpel zelf in elkaar te bakken is?
Is er een schema van in omloop? Wat heb je nodig?
Hydrolisch pompje waarschijnlijk, manometertje….

groet.

Profiel  
 
citroen23
> 7000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 7306
Geregistreerd: 18-01-2004

- SM 2.7 carb
Gepost: 15 augustus 2007 02:39 AM
  [ # 1 ]

moest fff in m’n hangmapje kijken wat ook al weer het adres was/is

hier is:

 

Citroën SM: Ceci n’est pas une voiture…..c’est un art de vivre !!

history: BX gti (2x), BX sport, BX 16V MK2,Xantia 2.0 SX, DS23 pallas injection.

Profiel  
 
Ries
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 2152
Geregistreerd: 09-05-2005

- C3 1.4 VTi Exclusive
Gepost: 15 augustus 2007 02:52 AM
  [ # 2 ]

Ah, bedankt!

Dus dat wordt naar de lidl voor een krik, afzagen en er een veercylinder op proberen te monteren, dat lijkt me nog wel het lastigst, om dat passend te krijgen.

Ze spreken over het er op lassen van de veercylinder, maar zijn die niet van aluminium?

En dan nog, hoe meet je de restdruk in de bol, hoe lang moet je pompen? Daar staat ook niets in vermeldt…

Maarrrr, we hebben een begin!

Profiel  
 
waterman
> 40000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 43264
Geregistreerd: 26-02-2005

- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
- Overig Volvo C70n
Gepost: 15 augustus 2007 02:55 AM
  [ # 3 ]
Ries schreef:

Ah, bedankt!

Dus dat wordt naar de lidl voor een krik, afzagen en er een veercylinder op proberen te monteren, dat lijkt me nog wel het lastigst, om dat passend te krijgen.

Ze spreken over het er op lassen van de veercylinder, maar zijn die niet van aluminium?

En dan nog, hoe meet je de restdruk in de bol, hoe lang moet je pompen? Daar staat ook niets in vermeldt…

Maarrrr, we hebben een begin!

nee nee nee, je last er geen veercilinder op, maar enkel het stalen verlengstukje wat bij een Ds veercilinder zit geschroeft!! Dat zit op de linker voor veercilinder!

Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!

Doneer, zo blijven we draaien!

disclaimer: al mijn adviezen komen voort uit opleidingen en professionele werkervaring. Let op, gebruik van mijn tips, trucs en adviezen geschiedt op eigen risico en autotechnische kennis is een vereiste

Profiel  
 
citroen23
> 7000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 7306
Geregistreerd: 18-01-2004

- SM 2.7 carb
Gepost: 15 augustus 2007 02:58 AM
  [ # 4 ]

en op deze pagina staan ook de linken naar hoe /wat /waar en verder alles wat je zoekt zoals bij welke druk bij welke bol hoort Wink

 

 

Citroën SM: Ceci n’est pas une voiture…..c’est un art de vivre !!

history: BX gti (2x), BX sport, BX 16V MK2,Xantia 2.0 SX, DS23 pallas injection.

Profiel  
 
woutersmits
> 3000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 3828
Geregistreerd: 08-05-2005

- CX 2200
- CX 2200
Gepost: 15 augustus 2007 03:08 AM
  [ # 5 ]
Ries schreef:

Ah, bedankt!

Dus dat wordt naar de lidl voor een krik, afzagen en er een veercylinder op proberen te monteren, dat lijkt me nog wel het lastigst, om dat passend te krijgen.

Ze spreken over het er op lassen van de veercylinder, maar zijn die niet van aluminium?

En dan nog, hoe meet je de restdruk in de bol, hoe lang moet je pompen? Daar staat ook niets in vermeldt…

Maarrrr, we hebben een begin!

je pompt totdat ie niet meer wil en dan kijk je hoe hoog de druk is…

Profiel  
 
JaapJ
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 2999
Geregistreerd: 20-07-2007

- C5 Break 2.0i 16v Exclusive
Gepost: 15 augustus 2007 03:10 AM
  [ # 6 ]

De Lidl is uitverkocht, en als je toch je bollen erafhaalt kejje ze net zo goed laten vullen ipv testen. Mijn bollenvullert testte de bollen altijd door ze leeg te laten lopen: Kort miserabel sisje: slechte bol, heftige knal, goeie bol, maar allebei nu leeg….

Profiel  
 
JaapJ
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 2999
Geregistreerd: 20-07-2007

- C5 Break 2.0i 16v Exclusive
Gepost: 15 augustus 2007 03:12 AM
  [ # 7 ]

en op deze pagina staan ook de linken naar hoe /wat /waar en verder alles wat je zoekt zoals bij welke druk bij welke bol hoort

Mooi, zijn er ook gegevens van na 1955 ?  Laughing

Profiel  
 
Ries
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 2152
Geregistreerd: 09-05-2005

- C3 1.4 VTi Exclusive
Gepost: 15 augustus 2007 03:19 AM
  [ # 8 ]
waterman771 schreef:
Ries schreef:

Ah, bedankt!

Dus dat wordt naar de lidl voor een krik, afzagen en er een veercylinder op proberen te monteren, dat lijkt me nog wel het lastigst, om dat passend te krijgen.

Ze spreken over het er op lassen van de veercylinder, maar zijn die niet van aluminium?

En dan nog, hoe meet je de restdruk in de bol, hoe lang moet je pompen? Daar staat ook niets in vermeldt…

Maarrrr, we hebben een begin!

nee nee nee, je last er geen veercilinder op, maar enkel het stalen verlengstukje wat bij een Ds veercilinder zit geschroeft!! Dat zit op de linker voor veercilinder!

Vind dat maar eens en passen moderne bollen daar op?

Profiel  
 
Ries
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 2152
Geregistreerd: 09-05-2005

- C3 1.4 VTi Exclusive
Gepost: 15 augustus 2007 03:22 AM
  [ # 9 ]
ambijajance schreef:

De Lidl is uitverkocht, en als je toch je bollen erafhaalt kejje ze net zo goed laten vullen ipv testen. Mijn bollenvullert testte de bollen altijd door ze leeg te laten lopen: Kort miserabel sisje: slechte bol, heftige knal, goeie bol, maar allebei nu leeg….

Heb jij de laatste krik er weggekogt!?

Lekker testen doet die bollenvullert van jou, zo ken ik het ook Rolling Eyes

Profiel  
 
jeroentje
> 500 berichten
RankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 591
Geregistreerd: 20-11-2004

- C5 2.2 HDIF TOURER Exclusive
Gepost: 15 augustus 2007 03:23 AM
  [ # 10 ]

Yep daar passen moderne bollen op. Ga eens kijken bij de verschillende DS specialisten, die moeten een verlengbusje wel kunnen leveren lijkt me.

Profiel  
 
Ries
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 2152
Geregistreerd: 09-05-2005

- C3 1.4 VTi Exclusive
Gepost: 15 augustus 2007 03:24 AM
  [ # 11 ]
ambijajance schreef:

en op deze pagina staan ook de linken naar hoe /wat /waar en verder alles wat je zoekt zoals bij welke druk bij welke bol hoort

Mooi, zijn er ook gegevens van na 1955 ?  Laughing

Overal 70 bar in drukken en je veert als een tiet yes

Profiel  
 
kreazyv8wuppo
> 12000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 12563
Geregistreerd: 04-06-2009

Gepost: 15 augustus 2007 11:54 AM
  [ # 12 ]

men neme een hogedruk regelaar.
een oude HD pomp.

en een manometer die tot dik 100BAR kan..

eea aansluiten is eitje..

de aanvoer van de HD pomp gaat in de orginele aanvoer.

de manometer sluit je aan op de uitgang van de HD regelaar (welke voorheen dus de voeding naar je HP circuit was)

bol erop, ontluchtingsnippel 12 mm dicht, en met de hand even de HD pomp draaien..

de max haalbare druk is de druk in de bol..

ontlast schroef los, en de bol er weer vanaf draaien.. klaar

mvgr wupke Wink

Profiel  
 
bogaard77
> 25000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 25565
Geregistreerd: 31-07-2003

- Ami 6
- SM 2.7 i.e.
Gepost: 15 augustus 2007 12:13 PM
  [ # 13 ]
ambijajance schreef:

De Lidl is uitverkocht, en als je toch je bollen erafhaalt kejje ze net zo goed laten vullen ipv testen. Mijn bollenvullert testte de bollen altijd door ze leeg te laten lopen: Kort miserabel sisje: slechte bol, heftige knal, goeie bol, maar allebei nu leeg….

Maar dan weet ie niet HOE leeg. Een bol onder de 15 bar moet je NOOIT meer vullen..

Zelfbenoemd Citroën Specialist!
Main Entry: bo·gart
Pronunciation: ‘bO-“gärt
Function: verb
1 : BULLY, INTIMIDATE.
2 : to use or consume without sharing. <don’t bogart that joint, pass it over>

Profiel  
 
JaapJ
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 2999
Geregistreerd: 20-07-2007

- C5 Break 2.0i 16v Exclusive
Gepost: 15 augustus 2007 01:12 PM
  [ # 14 ]

Maar dan weet ie niet HOE leeg. Een bol onder de 15 bar moet je NOOIT meer vullen..

Ik denk dat een bol onder de 15 bar geen bollentester nodig heeft, de XM zelf zou dan zelf de bollentester zijn geweest. Ik denk dat we dan praten over een kapotte bol, en ik vermoed dat “mijn “bollenvuller” dan ook niet zou overgaan op hervullen…..

Bovendien heb ik deze stelling nooit ergens zwartwit gezien, waarom 15 bar en geen 20 ?

Profiel  
 
bogaard77
> 25000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 25565
Geregistreerd: 31-07-2003

- Ami 6
- SM 2.7 i.e.
Gepost: 15 augustus 2007 01:16 PM
  [ # 15 ]

Ik zou ook eerder 20 aanhouden. Het gaat erom dat bij lage druk het membraan de vulbout raakt bij inveren en stuk gaat. Een bol die ongebruikt op de plank van druk af is gegaan kan je wel weer vullen.

Je komt er zo achter. vul em en als ie na een maand weer leeg is, is ie stuk.

Zelfbenoemd Citroën Specialist!
Main Entry: bo·gart
Pronunciation: ‘bO-“gärt
Function: verb
1 : BULLY, INTIMIDATE.
2 : to use or consume without sharing. <don’t bogart that joint, pass it over>

Profiel  
 
 
1 van de 3
 1 2 3 Volgende > 
 
© Citroën-Forum 2003 - 2024 | adverteren
Facebook