bij de remmen ontluchten zijn er maar 3 nippels te gaan.
soms zit er een 4e op de remservo.
2 nippels achter, 1 nippel op de voorste remklauwen,en evt 1 op de remservo.
mvgr wupke:
XMine schreef:
Dat moet de 67-03-ZJ zijn!
Am I right???
jouw ex-wagen?
@wupke, will check!
tnx!
CX GTi Turbo 2 - All Black
Totaal aantal Berichten: 15438
Geregistreerd: 17-08-2004
- 2CV Special
- BX 16 TRS
- XM 2.5 TD Pallas
Je zegt hammerite, is het toevallig een groene die tijden geleden in Leeuwarden te koop stond op MP? Ik had toen nog geen stalling helaas, anders was ik er op gedoken.
Totaal aantal Berichten: 43272
Geregistreerd: 26-02-2005
- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
- Overig Volvo C70n
Ik heb dit eens even zitten doorlezen en was over deze auto ook al eens ergens een website gebeuren tegengekomen http://gs.falconeye.nl/
Nu, als ik het goed begrijp: om een 5 bak in je GS te beunen moet je dus met de slijptol aan de gang? Of moet er zelfs een compleet ander subframe onder? En als je dus een GS hebt met een lange pook ( van het eerste model) zal het wel helemaal een beunproject worden?
Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!
Doneer, zo blijven we draaien!
disclaimer: al mijn adviezen komen voort uit opleidingen en professionele werkervaring. Let op, gebruik van mijn tips, trucs en adviezen geschiedt op eigen risico en autotechnische kennis is een vereiste
ik heb er 1 in onderhoud, een GS pallas met 1220 en een 5bak erachter..
de tunnel moet uitgediept worden, om de langere 5 bak te huisvesten..
de baksteun op het subframe heeft 2 gaten, de achterste word gebruikt bij 5 versn, en het voorste gat bij de 4 bak.
de vroegere GSen hebben niet altijd die 2 gaten, maar je kunt het erbij boren.
de schakelstift van een 5 bak is 5 cm langer, dus je pookmechaniek komt er niet mee weg.
inkorten resulteert in een vreselijk kort schakelende pook, waardoor je totaal geen gevoel meer hebt tijdens het schakelen, en dus je synchromesches giga rap kapot drukt..
een beunklus dus die een mooie GS gewoon kaduuk maakt imo,,
mvgr wupke
Evan schreef:
jouw ex-wagen?
Yep
Even de papieren erbij gezocht; op 12 februari 2002, ik was toen net 22, gekocht in Almere-Hout van een particulier die ‘m sinds 1997 in bezit had, of eigenlijk geruild tegen een 2CV. Op dat moment had ik sleutel- en knutselruimte (en bakken geld over omdat ik nog bij m’n ouders woonde…). De auto was volledig in de groene Hammerite gekalkt, voorstoelen waren gaar (pantystof) en de achterbank was bekleed met paarse (!) gordijnstof. De terugweg naar Friesland verliep heerlijk! ‘s Ochtends nog met tegenwind met 70 km/u over de A6 richting Almere, ‘s middags met 160 km/u weer huiswaarts.
Ik heb er eventjes in rond gereden, toen heb ik ‘m in de schuur gezet en ben begonnen om de koets kaal te maken. Ik geloof dat de motorkap en het dak nog in de menie zijn gezet en dat ik ‘m toen vanwege tijd- (en geldgebrek, ik woonde inmiddels op mezelf) heb verkocht aan een liefhebber uit Leeuwarden. Volgend het vrijwaringsbewijs was dat op 24 mei 2003.
En nu… heb ik ongelooflijke spijt dat ik die auto ooit weg gedaan heb! ‘t Ding reed echt heerlijk, veerde fantastisch, schakelde goed… Heb je foto’s van hoe ‘ie er nu uit ziet?
Citroënloos
@ waterman: dat is mijn site
@ wupke, we zijn een oplossing aan het verzinnen voor de pook.
@Xmine, fotos komen nog een keer, momenteel staat ze er erg onttakeld bij.
‘t schakelen zijn we echter niet zo tevreden over. Ik heb ooit contact gehad met die man uit Almere, die vertelde dat bij de motor en bak had overgehangen omdat die zo vaak naar Dld ging met die auto.
CX GTi Turbo 2 - All Black
Evan schreef:
@ wupke, we zijn een oplossing aan het verzinnen voor de pook.
.
de middenconsole eruit, en de pook ONDER DE KOGEL inkorten…
zelvde lengte op de bak dito eraf.
dan werkt het.
mvgr wupke
Dat is een mogelijkheid idd. Zelf dachten we een zwanehals te maken in de commandostang zodat ie op de originele plek op de pook-van-de-bak past. Echter dan komt het harmonicarubber in de knel.
ik heb nog wel een paar commandostangen liggen, zodoende.
CX GTi Turbo 2 - All Black
omdat die zo vaak naar Dld ging met die auto
Kan kloppen, meneer B.G. is van Duitse afkomst. En zijn vrouw werkte in Utrecht en gebruikte daar de auto ook veel voor. Toch meen ik dat ze vooral hun diesel HY gebruikten voor de langere ritten. Vriendelijk en gastvrij stel in ieder geval!
Kan ‘t zijn dat je een jaar of wat geleden mijn moeder nog ‘s aan de telefoon hebt gehad? Die vertelde me toen dat ze ‘s avonds ‘s was gebeld door iemand die informatie wilde over de GS en dat mijn (toenmalige) gegevens nog in het clubblad van de GS-vereniging stonden.
Erg leuk in ieder geval om op deze manier iets terug te zien van de auto! En is het originele aankoopboekje er ook nog steeds bij? Volgens mij is de auto destijds nieuw geleverd aan iemand in Hoogezand-Sappemeer.
Citroënloos
XMine schreef:
Kan ‘t zijn dat je een jaar of wat geleden mijn moeder nog ‘s aan de telefoon hebt gehad? Die vertelde me toen dat ze ‘s avonds ‘s was gebeld door iemand die informatie wilde over de GS en dat mijn (toenmalige) gegevens nog in het clubblad van de GS-vereniging stonden.
Erg leuk in ieder geval om op deze manier iets terug te zien van de auto! En is het originele aankoopboekje er ook nog steeds bij? Volgens mij is de auto destijds nieuw geleverd aan iemand in Hoogezand-Sappemeer.
Dat ben ik niet geweest ik heb wel dhr G. nog aan de lijn gehad een keer overdag. En ook de heer waar je die GS gestald gehad hebt gehad. Die vertelde dat hij het blok lekdicht gemaakt had. Nou dat heb ik gezien, er is heel wat vloeibare pakking ingegaan en aan 1 kant zat het uitlaatspruitstuk met kit ipv pakkingen
Andere papieren dan het kentekenbewijs hebben we er niet bij.
Blok ligt er weer in, alle kappen zijn mooi matzwart geschilderd en als experiment hebben we het inlaatspruitstuk en de pijpjes van de hotspot mee geschilderd met kachellak, eens kijken hoe dat houdt.
CX GTi Turbo 2 - All Black
Totaal aantal Berichten: 43272
Geregistreerd: 26-02-2005
- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
- Overig Volvo C70n
kreazyV8wuppo schreef:ik heb er 1 in onderhoud, een GS pallas met 1220 en een 5bak erachter..
de tunnel moet uitgediept worden, om de langere 5 bak te huisvesten..
de baksteun op het subframe heeft 2 gaten, de achterste word gebruikt bij 5 versn, en het voorste gat bij de 4 bak.de vroegere GSen hebben niet altijd die 2 gaten, maar je kunt het erbij boren.
de schakelstift van een 5 bak is 5 cm langer, dus je pookmechaniek komt er niet mee weg.
inkorten resulteert in een vreselijk kort schakelende pook, waardoor je totaal geen gevoel meer hebt tijdens het schakelen, en dus je synchromesches giga rap kapot drukt..een beunklus dus die een mooie GS gewoon kaduuk maakt imo,,
mvgr wupke
Helemaal mee eens! Alleen vind IK dat ze met de originel 4 bak wel héél veel toeren maakt bij 130 km/h. Die 4e mag dus best langer zijn. Daarom begrijp ik wel dat mensen een 5 bak willen….
Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!
Doneer, zo blijven we draaien!
disclaimer: al mijn adviezen komen voort uit opleidingen en professionele werkervaring. Let op, gebruik van mijn tips, trucs en adviezen geschiedt op eigen risico en autotechnische kennis is een vereiste
waterman771 schreef:
Helemaal mee eens! Alleen vind IK dat ze met de originel 4 bak wel héél veel toeren maakt bij 130 km/h. Die 4e mag dus best langer zijn. Daarom begrijp ik wel dat mensen een 5 bak willen….
maja als het er bij aanschaf al inzit, zou je dan alles weer gaan terugbouwen? ik niet in ieder geval, dan liever de aangetroffen situatie optimaliseren.
CX GTi Turbo 2 - All Black
Kogel door de kerk, via kennis profi spuitwerk geregeld voor 600,-
a.s. maandag naar de spuiterij. Moet nog het een en ander aan gaatjes gedicht worden voor die tijd. We kwamen er toch nog een paar tegen bij het strak maken.
Nog even druk dus.
Maar het resultaat van eerdere spuitwerk van dit bedrijf gezien en dat mag er wezen!
CX GTi Turbo 2 - All Black
Totaal aantal Berichten: 43272
Geregistreerd: 26-02-2005
- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
- Overig Volvo C70n
Evan schreef:Kogel door de kerk, via kennis profi spuitwerk geregeld voor 600,-
a.s. maandag naar de spuiterij. Moet nog het een en ander aan gaatjes gedicht worden voor die tijd. We kwamen er toch nog een paar tegen bij het strak maken.
Nog even druk dus.Maar het resultaat van eerdere spuitwerk van dit bedrijf gezien en dat mag er wezen!
Wil je dat adres met me delen? Mag ook via de Pb natuurlijk hé...
Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!
Doneer, zo blijven we draaien!
disclaimer: al mijn adviezen komen voort uit opleidingen en professionele werkervaring. Let op, gebruik van mijn tips, trucs en adviezen geschiedt op eigen risico en autotechnische kennis is een vereiste