Totaal aantal Berichten: 2485
Geregistreerd: 13-05-2004
- Xantia Turbo C.T. Activa "Merak"
Feliciteer Wouter Bregman, hij heeft z’n tweede Digit te pakken! Een beauty met een klein deukje en APK tot in mei. Grappig genoeg is deze Digit net zo gemodificeerd als de mijne: carrosseriekleur gespoten bumpers, GT strips op de bumpers en een Spogt spoiler en GT bumperlip. Niet alleen dat, allebei de kentekens beginnen met PH
Vrijdag ga ik naar Wouter toe om een grote wisseltruck voor te bereiden want de vorige eigenaar wil zijn Peugeot velgen houden, zaterdag gaan we haar ophalen in N-H.
Binnenkort zullen we een fotoserie plaatsen met beide auto’s.
Over je stereo, bass op max!
http://www.youtube.com/watch?v=PbtdpnCrK7Y
http://www.youtube.com/watch?v=Kw6UWPaTUt0
Zo zou ik m’n motor willen starten. Ik kan dromen, nietwaar? http://www.youtube.com/watch?v=bEYEcVQklvY
Kleine correctie: elke type 1 voorbumper heeft zo’n klein bumperlipje
Ook nog grappig om te vermelden: mijn Duitse Digit die in de stalling slaapt, heeft eveneens GT-bumperstrip op in carrosseriekleur gespoten GT-bumpers en een GT-spoiler
Persoonlijk vind ik dat heel erg jammer, want ik wil eigenlijk helemaal geen strips meer op de bumper. De Digit is namelijk nooit geleverd met die strips, noch met spoiler…
Maar ik heb dan toch eindelijk mijn droom-BX te pakken :51
Wel spannend eigenlijk, want ik heb enkel 3 foto’s gezien die op marktplaars staan, voor de rest heb ik dus totaal geen idee van de staat van de auto (ja, hij heeft dus een kapot dashboardrelais en parkeerschade rechtsachter. Helaas ontbreken alle onderhoudspapieren, maarja, tis een Digit en das al bijzonder genoeg) :headbang :headbang
Ami 8 Club (1970)
ex: 2CV (‘79) | Dyane (‘81) | GS (‘79) | AX (‘95) | 17 x BX
ja, maar het is niet te hopen dat je dadelijk een reparatie van 500 euro eraan moet doen… want je weet niks over de historie van je vering enz… das wel belangrijk vind ik persoonlijk…
Sja, dat zien we dan wel weer
Ami 8 Club (1970)
ex: 2CV (‘79) | Dyane (‘81) | GS (‘79) | AX (‘95) | 17 x BX
Mischien is wouter zelf wel kei handig.
Als ik zelf een andere bx zou “moeten” nemen dan denk ik dat ik ook de gok zou nemen.
Bij mijn bix zat een onderhoudsboekje waarin stond dat ie dus netjes op tijd de beurtjes had gehad.
Heb mijn bix gekocht bij de garage en die zeiden me dat ie perfect was.
Ok er zit nergens roest aan.
Maar toch binnen 1 jaar de koppakking vervangen retourleidingen, veerbollen, waterslang, uitlaat ( ok ik heb nu een sportdemper maar de huidige demper was kapot bleek achteraf )
en weet ik veel wat er allemaal nog meer aangedaan is afgelopen tijd.
Wil er alleen maar even mee zeggen dat een bekende onderhouds historie niet altijd wat zegt. Evenmin als je een auto bij een garage koopt.
En tuurlijk kan wouter de pech hebben met een particulier gekochte bx, maar ook vies mazzel.
Totaal aantal Berichten: 2485
Geregistreerd: 13-05-2004
- Xantia Turbo C.T. Activa "Merak"
NoisemakeR schreef:Mischien is wouter zelf wel kei handig.
Als ik zelf een andere bx zou “moeten” nemen dan denk ik dat ik ook de gok zou nemen.Bij mijn bix zat een onderhoudsboekje waarin stond dat ie dus netjes op tijd de beurtjes had gehad.
Heb mijn bix gekocht bij de garage en die zeiden me dat ie perfect was.
Ok er zit nergens roest aan.
Maar toch binnen 1 jaar de koppakking vervangen retourleidingen, veerbollen, waterslang, uitlaat ( ok ik heb nu een sportdemper maar de huidige demper was kapot bleek achteraf )
en weet ik veel wat er allemaal nog meer aangedaan is afgelopen tijd.Wil er alleen maar even mee zeggen dat een bekende onderhouds historie niet altijd wat zegt. Evenmin als je een auto bij een garage koopt.
En tuurlijk kan wouter de pech hebben met een particulier gekochte bx, maar ook vies mazzel.
Tot nu heb ik 3 biksen gekocht bij particulieren, een 19 TZI Break voor mijn moeder die nu een jaar later zonder opmerking door de APK is gerold, een 14 TE die ik heb verkocht aan mijn beste vriend en die is nog steeds mijn beste vriend, en mijn eigen Digit die nog de meeste problemen heeft (heeft nu versleten stuurkogels en wiellager, LHM lek tussen pomp en regelaar in de krul, en een opgeblazen toerenteller door een vriendelijke man die bij het verwijderen van z’n startkabels mijn complete min-kabel lostrok en die er weer opduwde, dit alles met draaiende motor).
Ja het kan goed mis, en ik heb medelijden met iedereen die probleemauto’s heeft. Zal nooit iemand uitlachen. Op een dag heb ik ook een stortvloed aan problemen.
Over je stereo, bass op max!
http://www.youtube.com/watch?v=PbtdpnCrK7Y
http://www.youtube.com/watch?v=Kw6UWPaTUt0
Zo zou ik m’n motor willen starten. Ik kan dromen, nietwaar? http://www.youtube.com/watch?v=bEYEcVQklvY
Ach ja, en investeren in een bx is natuurlijk altijd een goede investering!
Vooral zon schaars exemplaar.
Inderdaad, en naar schatting zijn er nog zo’n 25 tot 30 Digit’s in Nederland (daar is dan mijn Duitse Digit nog niet bij geteld).
Ami 8 Club (1970)
ex: 2CV (‘79) | Dyane (‘81) | GS (‘79) | AX (‘95) | 17 x BX
Totaal aantal Berichten: 6316
Geregistreerd: 07-07-2004
- XM V6 Exclusive Aut
- 2CV Club
M’n gasbak zal worden ontdaan van al z’n opsmuk en uiteraard de velgen en LPG-installatie. Die komt tzt in de Digit.
Uiteindelijk zal de BX14 in totaal gedemonteerde staat naar de sloop gaan (waar ze me inmiddels kennen )
Ami 8 Club (1970)
ex: 2CV (‘79) | Dyane (‘81) | GS (‘79) | AX (‘95) | 17 x BX
Totaal aantal Berichten: 6316
Geregistreerd: 07-07-2004
- XM V6 Exclusive Aut
- 2CV Club
Volgens mij mag je van die LPG installatie bijna niets hergebruiken bij installatie hiervan in een andere auto. Informeer hier eens naar voor je de hele boel verbouwt.
Groet,
L
Heb ik al eens gedaan, maar wie zegt dat ik alles legaal ga doen?
Ami 8 Club (1970)
ex: 2CV (‘79) | Dyane (‘81) | GS (‘79) | AX (‘95) | 17 x BX
XBXG schreef:Inderdaad, en naar schatting zijn er nog zo’n 25 tot 30 Digit’s in Nederland (daar is dan mijn Duitse Digit nog niet bij geteld).
En hoeveel 1400’s op LPG nog denk je? Meer dan 1?
Ich bin ein Breaker
Denk ‘t wel, hoezo?
Ami 8 Club (1970)
ex: 2CV (‘79) | Dyane (‘81) | GS (‘79) | AX (‘95) | 17 x BX
Totaal aantal Berichten: 2485
Geregistreerd: 13-05-2004
- Xantia Turbo C.T. Activa "Merak"
karel schreef:XBXG schreef:Inderdaad, en naar schatting zijn er nog zo’n 25 tot 30 Digit’s in Nederland (daar is dan mijn Duitse Digit nog niet bij geteld).
En hoeveel 1400’s op LPG nog denk je? Meer dan 1?
Deze 1400 is niet zo fris meer, heeft geen APK een een kapotte koppeling. Zijn er mensen die er geld voor willen neertellen dan? In de praktijk komt dat eigenlijk niet voor. Slopen is dan een betere optie.
Heb het gehad met een GSA. Ik kocht dat ding voor 250, bleek dat ding echt rot te zijn (net m’n rijbewijs en enthousiast).
Dus ik wil ‘m weer verkopen maar niemand wilde er nog een cent voor geven. En daarna gingen ze het mij verwijten dat ik ‘m ging slopen!
Over je stereo, bass op max!
http://www.youtube.com/watch?v=PbtdpnCrK7Y
http://www.youtube.com/watch?v=Kw6UWPaTUt0
Zo zou ik m’n motor willen starten. Ik kan dromen, nietwaar? http://www.youtube.com/watch?v=bEYEcVQklvY
Inderdaad, deze BX14 is echt aan het einde van zijn latijn, ondanks dat het motortje nog snort als een naaimachientje.
Ik heb de auto gratis gekregen, anders had ie al lang op de sloop gelegen. Ik heb er 9.000 heerlijke kilometers mee kunnen rijden. Alle leuke onderdelen als GTI-interieur, bumperlip, mistlichten, korte motorkap + grilletje en nog meer van dat soort zooi gaan naar andere mensen. Voor de rest is het de moeite niet meer.
Ami 8 Club (1970)
ex: 2CV (‘79) | Dyane (‘81) | GS (‘79) | AX (‘95) | 17 x BX