Wat ook wel grappig is om te vermelden: het chassisnummer van Alex’ Digit is VF7XBXG0005XG0999 en dat van mijn nieuwe aanwinst is VF7XBXG0005XG1002, wat dus een verschil van 3 is
Zodra we zaterdag aan komen rijden met Alex’ Digit, zullen 2 Digits die op dezelfde dag van de band zijn gerold elkaar weer tegen komen!
:jump
Ami 8 Club (1970)
ex: 2CV (‘79) | Dyane (‘81) | GS (‘79) | AX (‘95) | 17 x BX
Totaal aantal Berichten: 644
Geregistreerd: 07-05-2004
- DS 3 1.2 PureTech 130 Sport Chic Cabriolet
- 2CV 6
- C4 (2004-heden) Cactus 1.6 BlueHDI Business Plus
Nou, succes met de BX dan.
Ooit zag ik op marktplaats een hele mooie GTI staan. Koste 2600 eur, maar had pas 109k km een airco en zag er mooi uit. Helaas niet gekocht, misschien komt er nog een kans…
Wouter gefeliciteerd met je aankoop zoekt en gij zult vinden zo zie je maar weer er zijn nog genoeg bxen met een lage km stand te vinden
veel plezier ermee wil dat wel eens live zien zo"n digit.
bx natuur
Gefeliciteerd, een mooie aanwinst!
Totaal aantal Berichten: 3779
Geregistreerd: 25-05-2004
- XM 3.0 V6 24v
- XM 2.0i 8v
XBXG schreef:Wat ook wel grappig is om te vermelden: het chassisnummer van Alex’ Digit is VF7XBXG0005XG0999 en dat van mijn nieuwe aanwinst is VF7XBXG0005XG1002, wat dus een verschil van 3 is
Zodra we zaterdag aan komen rijden met Alex’ Digit, zullen 2 Digits die op dezelfde dag van de band zijn gerold elkaar weer tegen komen!
:jump
Hoeveel Digits hebben eigenlijk de fabriek verlaten?
4.000
Ami 8 Club (1970)
ex: 2CV (‘79) | Dyane (‘81) | GS (‘79) | AX (‘95) | 17 x BX
Kom je em zondag showen?
Heel misschien. Ik weet namelijk niet meer zo zeker of ik ‘m wel koop. Heb namelijk een andere BX gevonden die ik stiekum liever wil kopen. Heb ‘n beetje het “kat-in-de-zak-gevoel” bij de Digit. Binnenkort meer hierover…
Ami 8 Club (1970)
ex: 2CV (‘79) | Dyane (‘81) | GS (‘79) | AX (‘95) | 17 x BX
aha…welke ? die leader cker ?
Totaal aantal Berichten: 2485
Geregistreerd: 13-05-2004
- Xantia Turbo C.T. Activa "Merak"
XBXG schreef:Heel misschien. Ik weet namelijk niet meer zo zeker of ik ‘m wel koop. Heb namelijk een andere BX gevonden die ik stiekum liever wil kopen. Heb ‘n beetje het “kat-in-de-zak-gevoel” bij de Digit. Binnenkort meer hierover…
Snap er helemaal niets van. Je koopt de Digit toch niet ongezien? Eerst kijken, testen en dan misschien kopen. Een Leader vind ik lichtjaren minder interessant dan een Digit. Je hebt Digit reserveonderdelen, we hebben kennis van de motoren, de bedrading en de rest. Het enige waar we goed op moeten letten is roest. Al het andere is makkelijk vervangbaar.
Een Leader heeft de 150 motor. Als je graag naar dat lullige motorgeluidje luistert, mij best. Enige voordeel van de koppeling van de 150 is dat ie makkelijk vervangen kan worden, dus die koppeling is niet zo’n probleem. Maar om je -na de DS- droomauto te laten liggen voor een opgesmukte basisbiks met striping…
Onder jouw omstandigheden is een Digit veel makkelijker en goedkoper te rijden omdat je een reserve Digit hebt die in tijden van nood tijdelijk als donor kan dienen. Een Leader is weer totaal anders, zelfs het subframe is anders.
Over je stereo, bass op max!
http://www.youtube.com/watch?v=PbtdpnCrK7Y
http://www.youtube.com/watch?v=Kw6UWPaTUt0
Zo zou ik m’n motor willen starten. Ik kan dromen, nietwaar? http://www.youtube.com/watch?v=bEYEcVQklvY
Dat is een goed punt van alycone, als je veel reserve onderdelen hebt why not ?
Iedereen heeft zo zijn eigen redenen om een auto te kopen. Ik heb eens goed alles voors en tegens tegen mekaar afgezet en heb besloten de Digit niet te kopen. Zojuist heb ik een proefritje gemaakt met de BX Leader type 1, die er werkelijk fenomenaal uit ziet.
Ik kan wel weer een heel verhaal houden over wat de redenen zijn geweest om toch de Leader te kopen en niet de Digit, maar neem van mij maar aan dat ik er lang genoeg over nagedacht heb. Een type 1 BX Leader met 176.000 km, onderhoudshistorie aanwezig, compleet schadevrij, schitterend in de lak, nieuwe banden en slangen, etc etc is voor mij aantrekkelijker dan een benzineslurpende Digit met schade, géén onderhoudshistorie, lelijke en niet originele GT-strips op de bumpers, etc etc.
Hopelijk heeft de huidige eigenaar van de Leader, ook een BX-liefhebber, morgen het deel 3 van het kenteken gevonden, zodat ik de Leader op mijn naam kan zetten. Indien dat deel 3 echt kwijt is, zal ik een nieuw kenteken moeten aanvragen
Maar goed, morgen hopelijk meer hierover.
Ami 8 Club (1970)
ex: 2CV (‘79) | Dyane (‘81) | GS (‘79) | AX (‘95) | 17 x BX
wederom gefeliciteerd de leader zag er idd wel heel erg mooi uit succes ermee
bx natuur
Congratulations and Celebrations :11
Dan maar weer gefeliciteerd met deze.