Totaal aantal Berichten: 25633
Geregistreerd: 31-07-2003
- Ami 6
- SM 2.7 i.e.
kreazyV8wuppo schreef:bogaard77 schreef:henny xm schreef:eviltwin schreef:Een Xm slopen om met een Sm hard(er) de bocht om te kunnen?
Een Xm slopen heren ....heren…...
Heeft er nog iemand een schade hydractive 1 staan?
wat moet je ervan hebben dan?
mvgr wup
de hydractive 1 klep. Mg defect zijn. bol hoeft er niet op te zitten.
Zelfbenoemd Citroën Specialist!
Main Entry: bo·gart
Pronunciation: ‘bO-“gärt
Function: verb
1 : BULLY, INTIMIDATE.
2 : to use or consume without sharing. <don’t bogart that joint, pass it over>
bogaard77 schreef:kreazyV8wuppo schreef:bogaard77 schreef:henny xm schreef:eviltwin schreef:Een Xm slopen om met een Sm hard(er) de bocht om te kunnen?
Een Xm slopen heren ....heren…...
Heeft er nog iemand een schade hydractive 1 staan?
wat moet je ervan hebben dan?
mvgr wup
de hydractive 1 klep. Mg defect zijn. bol hoeft er niet op te zitten.
ik heb er nog 1 van een Xantia,, met bol, zonder mag ook…
Pm maar als je er intresse in hebt, we kijken wel hoe die bij jou komt dan..
mvgr wupke
Totaal aantal Berichten: 4303
Geregistreerd: 13-02-2006
- GS/GSA Cottage Break.
- Berlingo 1.9d
- ID/DS ID19P
Zo makkelijk als het misschien gaat met een Xantia , zo makkelijk kun je het bij een XM serie 1 vergeten.
De regelaar is anders , ook van binnen. De plunjer is dunner , moet opgevuld worden met iets van 1cm maar als je de wartel er weer opdraaid kun je de plunjer weer voor de helft omhoog bewegen zodat ie niet meer goed in het midden zit.
Tevens vandaag een andere remservo gemonteerd , blijkt ie lek te zijn
Er komt toch een retourstroom LHM , ben ik dus nog niet echt mee opgeschoten. Maar de orginele schoonmaken en weer monteren.
citro-power schreef:Zo makkelijk als het misschien gaat met een Xantia , zo makkelijk kun je het bij een XM serie 1 vergeten.
De regelaar is anders , ook van binnen. De plunjer is dunner , moet opgevuld worden met iets van 1cm maar als je de wartel er weer opdraaid kun je de plunjer weer voor de helft omhoog bewegen zodat ie niet meer goed in het midden zit.
.
de hydractiefklep zet in sport positie continu druk tegen de plunjer, dus al zou je daar speling hebben, dan zou dat weinig veranderen.
je kunt veiligheids halve een veertje plaatsen, om wiebelen/bewegen van de plunjer tegen te gaan.
remservo?
een geringe retourhoeveelheid is normaal, maar echt veel is fout.
schoonmaken helpt in de meeste gevallen wel, edoch het kan ook ooit eens zo zijn dattie daadwerkelijk overleden is..
in dat geval jammer van de sleuteluren,en een ander exemplaar monteren.
mvgr wupke
Totaal aantal Berichten: 4303
Geregistreerd: 13-02-2006
- GS/GSA Cottage Break.
- Berlingo 1.9d
- ID/DS ID19P
Bij stationair draaiende motor zonder aan de rem te komen komt er een behoorlijke straal uit de retour.
Denk dat deze overleden is. Stom dat ik hem niet uitelkaar heb gehaald voor montage terwijl ik dat bij de orginele wel hed gedaan maar die vertrouwde ik niet
Had ik beter wel kunnen doen.
Smultie schreef:bogaard77 schreef:Correct me if Im wrong maar je hebt 2 dingen. een paraplutje en een streepje. In je plaatje is die grijs. Dat streepje hoort volgens mij tussen de rode streepjes.
Hmmmm….... volgens de manual moet het vlottertje/parapluutje/geledingetje dus tussen de streepjes!
[url]http://img101.imageshack.us/img101/4808/bijvullenhr4.png [/URL]
hier word ik dus wars van.
die paraplu heeft al menige stoep vol met LHM voorzien..
dop los. 1 cm onder de filter en klaar. in de absoluut laagste stand.
jij voldoende LHM en geen olie op de stoep.. klaar. einde verhaal einde discus..
mvgr wupke
kreazyV8wuppo schreef:Smultie schreef:bogaard77 schreef:Correct me if Im wrong maar je hebt 2 dingen. een paraplutje en een streepje. In je plaatje is die grijs. Dat streepje hoort volgens mij tussen de rode streepjes.
Hmmmm….... volgens de manual moet het vlottertje/parapluutje/geledingetje dus tussen de streepjes!
[url]http://img101.imageshack.us/img101/4808/bijvullenhr4.png [/URL]
hier word ik dus wars van.
die paraplu heeft al menige stoep vol met LHM voorzien..dop los. 1 cm onder de filter en klaar. in de absoluut laagste stand.
jij voldoende LHM en geen olie op de stoep.. klaar. einde verhaal einde discus..
mvgr wupke
2000 XM 3.0 V6 24v Exclusive Auto - 84k km RP8569
vertel wat is er niet duidelijk?
mvgr wupke
Totaal aantal Berichten: 3000
Geregistreerd: 20-07-2007
- C5 Break 2.0i 16v Exclusive
T was einde discussie, waarom erover doorgaan dan ?
mischien vanwege die poppetjes
???
mvgr wupke : : : :
Totaal aantal Berichten: 4303
Geregistreerd: 13-02-2006
- GS/GSA Cottage Break.
- Berlingo 1.9d
- ID/DS ID19P
Het heeft even geduurd maar hier even een update:
Hydractiefregelaars zitten er weer onder in veranderde toestand. Zaterdag eens proberen hoe dat rijd.
De interne lekkage is nog niet over , ik verdenk de veercilinders achter heel erg.
Wie heeft er nog 2 die goed zijn ?
Totaal aantal Berichten: 2329
Geregistreerd: 13-11-2003
- C5 V6 Exclusive BVM5
lijkt me wel heel ver gezocht dat je veercilinders achter zo lekken, want dan moet ‘ie aan de achterkant ook moeilijk omhoog komen
Weer wat eigenzinnigs: Saab 9-5 3.0t uit 2002
Totaal aantal Berichten: 4303
Geregistreerd: 13-02-2006
- GS/GSA Cottage Break.
- Berlingo 1.9d
- ID/DS ID19P
Vandaag 50 km gereden met de gemodificeerde “wuppo” veering.
Rijd echt weer ongelooflijk lekker , zoals een Citroen hoort te veren en zoals ik gewend was.
Ik heb dus de hydractief regelaars “verbouwd” zodat ze continu op comfortveering blijft staan , en nieuwe hydractief bollen erop.
Het resultaat is perfect. Niks geen zwabberende XM o.i.d. , ook niet op hogere snelheid. Tuurlijk , als je grens situatie’s op gaat zoeken zal een XM met werkende sportveering zich beter gedragen maar wanneer gebeurt dat ? Het enigste is dat als je hard optrekt de XM in de achterveering getokken word. Zie ik iet als nadeel.
Verder had ik de remservo schoongemaakt van binnen. dit met reden omdat de h.d. regelaar om de 7 seconden aansloeg.
Dat is nu veel beter , ongeveer om de 15 tot 20 seconden.
Ook blijft de XM nu wel 3 uur in rijstand staan wat eerder 20 minuten was.
Toch vind ik dat de h.d. regelaar nog vaak aanspringt. Ik verdachte de veercilinders achter maar als de XM zo lang op rijhoogte blijft staan lijkt me dat er geen interne lekkage is , of zie ik dit verkeerd ??
zei ik toch…..
cool he..
interne lekkage lijkt me stug..
maare heb jij nog zo’n stuurventiel tegen je bak zitten?
ik ben me daar nu in het verdiepen,, aangezien er bv een XM is die hete LHM kweekt..
dat ding sist zich lam ...
nu weet ik (nog)niet of het aan het stuurblok ligt, of de einddruk van de HD regelaar,,
maar ik houd je op de hoogte..
trouwens,, je veerpoten kun je vergeten, als het daaraan lag, ligt je tuut binnen 5 minuten op de grond..
mvgr wupke
Totaal aantal Berichten: 2152
Geregistreerd: 09-05-2005
- C3 1.4 VTi Exclusive
Voorraadbol leeg?