opschuren achterschermen
joskefox
> 100 berichten
RankRank
Totaal aantal Berichten: 131

Gepost: 16 augustus 2007 12:55 AM

http://s180.photobucket.com/albums/x1/josthefox/schermen/

hier de fotos van de aangekochte schermen…het rechter achterscherm is in hele goede staat…

het linker zie je op de foto dat het onderaan wel wa roest aan is…het valt tamelijk mee, het is al ooit geplamuurd geweest….

nu mag je met een gewoon schuurmachine beginnen aan het opschuren van de schermen??

ik had me laten zeggen dat je machines zou moeten hebben met laag toerental of zoiets…om uitzetting van het metaal te voorkomen….

nu is het beter een nieuw stuk in te lassen?? of egaal maken door te plamuren…roest komt na verloop van tijd toch weer opduiken dan?? niet??

alvast bedankt

i life my live one DS at a time…

Profiel  

Penny Lane
> 11000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 11737

- Xantia TD SX
Gepost: 16 augustus 2007 01:13 AM
  [ # 1 ]

Jos, als er genoeg materiaal nog voorhanden is kun je misschien de roest er nog gewoon uit schuren, dus tot op het blanke staal. Als het van binnen uit komt is plamuur óók een goede manier om het roesten te versnellen (plamuur vangt vocht!). Either way: als het langdurig mooi moet wil je zo veel mogelijk van de roest af.

En volgens mij kan dat met een gewone schuurmachine: gewoon niet te lang op één plek blijven schuren. (Heeft iemand daar al wel eens een vervormd spatbord door gehad??) Kleine roestplekken eventueel schoonschuren met een lamellenschijf onder de haakse slijper, maar dat gaat snel dus dat moet met beleid. Enige plamuur om alles glad te maken is onontkoombaar, IMHO… Maar hoe minder, hoe mooier, vind ik zelf.

Of je laat ze kaal stralen, dan valt al het rotte materiaal er vanzelf af en weet je precies hoe de vlag erbij hangt!

Derk

Doneer, zo blijven we draaien! 
Een tip voor de kalender? Een bijdrage voor de voorpagina? Schrijf .(JavaScript moet ingeschakeld zijn om dit e-mail adres te bekijken)!

Profiel  

Frank Selen
> 300 berichten
RankRankRank
Totaal aantal Berichten: 362

Gepost: 23 augustus 2007 01:09 AM
  [ # 2 ]

Joskefox, ik heb hier (klik daar op Richtlijnen) wat richtlijnen staan waar je op moet letten bij het plamuren, schuren en spuiten van plaatwerk. Wellicht heb je er ook wat aan indien je wilt werken met een spuitbus.
Verder is het heel belangrijk alle roest te verwijderen, bijvoorbeeld met een Scotch-schijf.

Succes!

Groetjes, Frank

1989-1996: DSuper5 ‘74
1996-2019: DS Break 23 ‘71
2005: BIOD Expert 6L ‘73
2019: Mercedes 350SL ‘74
2020: Honda Goldwing GL1000 1975
Citroëngarages in binnen- en buitenland

Profiel  

joskefox
> 100 berichten
RankRank
Totaal aantal Berichten: 131

Gepost: 08 september 2007 11:04 PM
  [ # 3 ]

nu eindelijk begonnen aan het opschuren van het plaatwerk….

dit gaat immers toch minder vlot dan verwacht Smile

nu lees ik her en der over het al dan nie niet gebruik maken van zandstralen

de ene zegt het is te bruut voor ds plaatwerk, maar ik las al dat er voor delicaat plaatwerk geen problemen zouden zijn voor deze methode.

ook als ja zelf gaat schuren, je geraakt toch nooit in de binnenkant van je deuren???? of hoe gebeurt dit opknapwerk dan?

ik heb achterschermen in goede staat waar geen laswerk moet worden gedaan…haal ik langs de binnenkant de steenslag ook weg of gewoon opkuisen en nieuwe laag over??

Smile

i life my live one DS at a time…

Profiel  

Penny Lane
> 11000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 11737

- Xantia TD SX
Gepost: 09 september 2007 05:31 AM
  [ # 4 ]

Als je tóch aan de gang bent… Nieuwe anti-steenslag laag vanaf kaal is denk ik op de lange duur beter!

Derk

Doneer, zo blijven we draaien! 
Een tip voor de kalender? Een bijdrage voor de voorpagina? Schrijf .(JavaScript moet ingeschakeld zijn om dit e-mail adres te bekijken)!

Profiel  

© Citroën-Forum 2003 - 2024 | adverteren
Facebook