Mastenhose schreef:Op de foto’s zie ik maar één zo’n velg onder de BX zitten die Arjan zo bijzonder vindt…
Arjan Verkade schreef:
Er zitten wel zeldzame velgen onderMaar weer niet orgineel Digit
Koop gelijk die set uit Friesland en je hebt een reservewiel in stijl…;)
Succes met de eventuele aanschaf en ik volg ‘t wel via ‘t forum!
Op die foto’s van Michel ( ) zat er nog maar 1 velg op. Als je de huidige advertentie bekijkt (zoals de topicstarter aangeeft in de openingspost), zie je dat ie inmiddels voorzien is van 4 velgen. (Ik snap nog steeds niet dat ik mijn setje ooit heb verkocht, maar dat terzijde…)
Ami 8 Club (1970)
ex: 2CV (‘79) | Dyane (‘81) | GS (‘79) | AX (‘95) | 17 x BX
Hoi allemaal!
Ten eerste: Michielio, blijf van die digit af! haha. Als mijn interesse over is en ik ‘m niet koop laat ik het weten. En dank voor alle reacties tot nu toe. De digit is naar mijn idee een bijzondere auto. Ik heb morgen contact met de verkoper en ben zeer benieuwd naar de staat. Zoals ik uit de betreffende adertentie begreep is er een nieuwe set deuren bij. Ik ben ook zeer benieuwd naar het subframe en de draagarmen. Motor en hydrauliek is uiteraard niet minder belangrijk!
Buiten deze DIGIT heb ik ook nog een GTI aut. op het oog. Bijna was ik door mijn vriendin overtuigd te gaan voor een peugeot 205 (lekker klein, goedkoop onderhoud, etc bla bla). Maar het citroenbloed kruipt waar het niet gaan kan he… Dus ik houdt me liever even bezig met deze BX-en.
Nog meer aankooptips / ideeen / verhalen over de DIGIT (of GTI aut) zijn welkom. Ik ben er redelijk over uit dat ik een BX wil. (en een Acadiane, maar das een ander verhaal). Wat mij betreft moet dit wel een bijzondere BX worden. Niet zomaar een 1.4 cannes ofzo. De bijzondere uitvoeringen worden steeds schaarser en daardoor voor mij aantrekkelijker!
Geschiedenis: Wartburg 312 / 1969 - Citroen Dyane Confort 1982 - Citroen BX 1.9 TZI - Citroen Visa Club ‘87 - Peugeot 205 ACE - Citroen BX 16 TRS AUT - Citoen Acadiane 1986 - Peugeot 306 - Citroen LN ‘77 - Fiat Bravo
Totaal aantal Berichten: 7072
Geregistreerd: 21-04-2005
- BX Sport MK2
- AX GT chic
Digit is bijzonder maar als de deuren al vervangen moeten worden ben ik benieuwd naar het overige roest
Bx, its not just a car! its a lifestyle!!!!
Zoals ik begreep zijn deuren een slecht punt bij een type 1 BX…
Geschiedenis: Wartburg 312 / 1969 - Citroen Dyane Confort 1982 - Citroen BX 1.9 TZI - Citroen Visa Club ‘87 - Peugeot 205 ACE - Citroen BX 16 TRS AUT - Citoen Acadiane 1986 - Peugeot 306 - Citroen LN ‘77 - Fiat Bravo
Totaal aantal Berichten: 7072
Geregistreerd: 21-04-2005
- BX Sport MK2
- AX GT chic
Daantje schreef:Zoals ik begreep zijn deuren een slecht punt bij een type 1 BX…
en de:
- dorpels
- subframe(s)
- spatborden
- A stijlen
- kofferbak bodem
kortom genoeg plekken om goed te kunnen rotten.
Ik heb nog wel een GT anders in de aanbieding die niet heel veel roest heeft. (intresse per PB)
Of ik wel anders wel mee als niet te ver weg is (om te kijken) ik weet onderhand wel waar ik op moet letten
Bx, its not just a car! its a lifestyle!!!!
XBXG schreef:
Op die foto’s van Michel ( ) zat er nog maar 1 velg op. Als je de huidige advertentie bekijkt (zoals de topicstarter aangeeft in de openingspost), zie je dat ie inmiddels voorzien is van 4 velgen. (Ik snap nog steeds niet dat ik mijn setje ooit heb verkocht, maar dat terzijde…)
terugkopen??
zo, dus het werkt nog wel, dat valt dan weer mee
dat heb je met franse auto’s nietwaar
Zojuist heb ik contact gehad met de eigenaar van de Digit. Lang gesproken. Ik moet zeggen; zijn verhaal klinkt okee en ik heb nog steeds interesse. Ben echter wel in twijfel. De Digit staat inderdaad al wel een tijdje te koop. Ooit te koop gezet maar nooit serieuze interesse gehad. De historie van de Digit is bekend. Het is een van de eerste Digits in Nederland. De vorige eigenaar heeft hem altijd in onderhoud gehad bij de garage van de huidige eigenaar. op het moment dat de kosten / het onderhoud te veel werd heeft de huidige eienaar de Digit overgenomen.
Dit onderhoud is inmiddels gebeurd. Te noemen zijn o.a koppakking, draagarmlager, ditributieriem, spanrol, uitlaat, HD leidingen, waterpomp, etc. Ook de LHM en bakolie zijn vervangen. Het dashboard werkt, er zijn alleen paar lampjes stuk. Van de boardcomputer is onbekend of deze werkt, nooit geprobeerd (?). (Waar dient de boardcomputer precies voor??). Momenteel is de auto geschorst + geen APK en het onderhoud dat moet gebeuren is de claxon en wiellager voor. Wat roest betreft; deuren zijn slecht maar zitten nieuwe bij. Subframe, dorpels, kofferbak okee. Volgens eigenaar voor een 85-er BX weinig roest.
Misschien wil ik volgende week maandag of donderdag even gaan kijken. Als er iemand mee wil / kan? Graag! De eigenaar heeft een brug dus uitgebreide inspectie mogelijk. Ik ben nog steeds in twijfel; moet ik voor deze bijzondere BX gaan of zegt de kenner: begin er niet aan! In dat geval zoek ik rustig verder naar een ander mooi en jonger exempaar in mooie uitvoering.
Geschiedenis: Wartburg 312 / 1969 - Citroen Dyane Confort 1982 - Citroen BX 1.9 TZI - Citroen Visa Club ‘87 - Peugeot 205 ACE - Citroen BX 16 TRS AUT - Citoen Acadiane 1986 - Peugeot 306 - Citroen LN ‘77 - Fiat Bravo
Totaal aantal Berichten: 7072
Geregistreerd: 21-04-2005
- BX Sport MK2
- AX GT chic
waar staat die? want als je me op kunt halen wil ik eventueel wel mee
nog wel even overleggen met me vriendin..
Pb knop
Bx, its not just a car! its a lifestyle!!!!
Totaal aantal Berichten: 1986
Geregistreerd: 07-05-2006
- C5 Break 2.0 Hdi Exclusive automaat
ik kan ook evt. mee licht er aan waneer
pb
Citroen C5 Break exclusive 2.0 HDI automaat 2004
Ik wil ook wel mee, heb volgende week toch nog vakantie…
BMW E38 735i 1998
Citroën C6 2.7HdiF 2007
Acadiane 1984
XM 2.1turboD12 1992
ZX Sport 1.8 1993
Totaal aantal Berichten: 7072
Geregistreerd: 21-04-2005
- BX Sport MK2
- AX GT chic
genoeg keus
Bx, its not just a car! its a lifestyle!!!!
Fijne reacties! Aangezien ik momenteel zelf geen auto heb (misschien kan ik er wel een lenen) is het misschien handig als iemand me op kan pikken op een station ofzo? Auto staat in Steenwijkerwold. Mss even PB sturen met tel.nr als iemand mee kan?
@ GoofBlikscha: begrijp dat jij een BX Digit hebt? Hoe bevalt dit? Aanrader?
Daan
Geschiedenis: Wartburg 312 / 1969 - Citroen Dyane Confort 1982 - Citroen BX 1.9 TZI - Citroen Visa Club ‘87 - Peugeot 205 ACE - Citroen BX 16 TRS AUT - Citoen Acadiane 1986 - Peugeot 306 - Citroen LN ‘77 - Fiat Bravo
Echt een aanrader! geweldige leuke auto, zeer confortabel, en kan zeer goed meekomen met het verkeer. Ik ben er erg blij mee, en ben voorlopig niet van plan om hem weg te doen. Het is gewoon een uniek stukje bx
BMW E38 735i 1998
Citroën C6 2.7HdiF 2007
Acadiane 1984
XM 2.1turboD12 1992
ZX Sport 1.8 1993
euh, jongere digits zal je niet echt vinden, er is 1 serie van 4000 gemaakt. het enige is dat ze niet allemaal in 85 verkocht zijn, de meeste zelfs in 86 geloof ik, maar om dat nou als een groot verschil te zien. bij deze leeftijd is een auto goed of niet, of ie nou 20 of 25 jaar is.
en de boordcomputer geeft de tijd aan, gemiddelde snelheid, en als de flowmeter werkt (wat ze bijna nooit doen) ook het benzineverbruik. en dan nog een paar simpele opties. ik heb wel een instruktie-jpeg-je als je wilt, dan kan je in een paar sekondes kijken of ie werkt.
ga kijken en laat je niet opfokken, er komt er vast wel weer ééntje op de markt binnenkort.
zo, dus het werkt nog wel, dat valt dan weer mee
dat heb je met franse auto’s nietwaar
@Daantje; het klinkt alsof er goed onderhoud aan is gepleegd. Het feit dat de HD-leindingen zijn vervangen is echt een pré! Daarnaast zijn distributie en waterpomp ook een pré.
Wanneer je een proefrit maakt (tip!) zul je merken wat een bijzondere auto de Digit is. Probleem is nu dat ie geschorst is en een proefrit waarschijnlijk niet mogelijk is.
Verder is een boardcomputer een uniek leuk speeltje, maar zoals Hel1 aangeeft, zijn die in 99% van de gevallen niet meer werkend wegens een kapotte flowmeter. Geen ramp, want de techniek van de auto is veel belangrijker. Als ie dus goed rijdt, boeit die boardcomputer verder niet mijns inziens.
PS: Alle Digits zijn gebouwd tussen september en december 1985, maar voornamelijk verkocht in 1986.
Ik heb zelf 3 Digits gehad, dus ik kan zeker beamen dat dit een zeer zeldzame en unieke BX is. Dat er een beetje roest zit op de deuren, ach dat hebben alle type 1’s wel, behalve die van Goofblikscha. (Maarja, die is dan ook van mij geweest)
Ami 8 Club (1970)
ex: 2CV (‘79) | Dyane (‘81) | GS (‘79) | AX (‘95) | 17 x BX