2 van de 2
 < Vorige 1 2
   
Lekkage bij of van stuurhuis 16v verholpen!
stoterstangen90
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 2230
Geregistreerd: 30-06-2005

Gepost: 24 juli 2007 09:41 PM
  [ # 16 ]

Het topic was al lekage van of bij het stuurhuis.

Het blijkt dus inderdaad bij het stuurhuis te zijn, namelijk erboven. Het is de pomp die vervelend blijkt.

natuurlijk een speciale 16v pomp.

Zie hiervoor mijn gezocht advertentie…........

Een lekker frustrerend dagje sleutelen zogezegd….....

<————mag de 130 niet staan…...........
John Blauw, de man met de gouden praatjes.

Profiel  
 
mpostma
> 9000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 9231
Geregistreerd: 03-01-2004

Gepost: 24 juli 2007 09:47 PM
  [ # 17 ]
stoterstangen90 schreef:

Het topic was al lekage van of bij het stuurhuis.

Het blijkt dus inderdaad bij het stuurhuis te zijn, namelijk erboven. Het is de pomp die vervelend blijkt.

natuurlijk een speciale 16v pomp.

Zie hiervoor mijn gezocht advertentie…........

Een lekker frustrerend dagje sleutelen zogezegd….....

Oei.. da’s wel apart, want zo vaak lekken die BX pompjes eigenlijk niet.

Profiel  
 
stoterstangen90
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 2230
Geregistreerd: 30-06-2005

Gepost: 24 juli 2007 09:52 PM
  [ # 18 ]

dat dacht ik ook altijd, maar deze blijkt toch weer een uitzondering. Het kan ook nog de aansluiting zijn, maar dat denk ik eigenlijk niet. Lijkt er meer op dat ie tussen het blikje en de pompbracket lekt.

<————mag de 130 niet staan…...........
John Blauw, de man met de gouden praatjes.

Profiel  
 
Jdt
> 800 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 819
Geregistreerd: 20-04-2005

Gepost: 24 juli 2007 09:56 PM
  [ # 19 ]
stoterstangen90 schreef:

dat dacht ik ook altijd, maar deze blijkt toch weer een uitzondering. Het kan ook nog de aansluiting zijn, maar dat denk ik eigenlijk niet. Lijkt er meer op dat ie tussen het blikje en de pompbracket lekt.

Als je er geen kan vinden kan je hem altijd nog reviseren, dat zou ik persoonlijk eigenlijk nog eerder doen Smile

Profiel  
 
Gepost: 24 juli 2007 11:29 PM
  [ # 20 ]

ze verkopen gereviseerde pompen voor 3-400euro moest het je interesseren.

BX 19 RD break -> Dagelijks transport
BX SPORT -> Zondagsknaller

La passion ne s’arrête pas, les restaurations ne s’arrêtaient jamais.

Profiel  
 
stoterstangen90
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 2230
Geregistreerd: 30-06-2005

Gepost: 16 augustus 2007 02:12 AM
  [ # 21 ]
mpostma schreef:
stoterstangen90 schreef:

Het topic was al lekage van of bij het stuurhuis.

Het blijkt dus inderdaad bij het stuurhuis te zijn, namelijk erboven. Het is de pomp die vervelend blijkt.

natuurlijk een speciale 16v pomp.

Zie hiervoor mijn gezocht advertentie…........

Een lekker frustrerend dagje sleutelen zogezegd….....

Oei.. da’s wel apart, want zo vaak lekken die BX pompjes eigenlijk niet.

Inderdaad, Deze lekte namelijk ook niet.

Een 16v is zo verschrikkelijk vol, dat de uiteindelijke lokatie van het lek pas duidelijk werd, op hemoment dat de pomp er naast lag, en ik daar niets vreemds aan kon zien. Wel aan de leiding er naar toe overigens. Die zat in geen enkel ophangpunt vast, en was langs een steun van het spanwiel geschuurd. Lek dus.

Erik Hannewijk had gelukkig de juiste leiding nog op voorraad. De pomp, die ik toch ook maar wilde vervangen , en die Erik ook nog had, bleek weer niet te passen overigens, aangezien ze het gat in het ophangoog aangepast was, voor een dikkere bout.

Maargoed, Het is weer voor elkaar, met de oude pomp, en de straat blijft schoon, en de auto rijdt weer Cool

<————mag de 130 niet staan…...........
John Blauw, de man met de gouden praatjes.

Profiel  
 
 
2 van de 2
 < Vorige 1 2
 
© Citroën-Forum 2003 - 2024 | adverteren
Facebook