Gedenavond,
Op marktplaats staat een ds te koop welk volgens de verkoper een pallas uitvoering is. Volgens de rdw site staat er geen pallas op het kenteken maar is de handelsbenaming DS4BC DS20. Is dit een pallas of niet? Kan het zo zijn dat op kentekens van geinporteerde auto pallas niet vermeld wordt?
Met vriendelijke groet,
Mathieu
Pallas hoeft niet op het kenteken vermeld te zijn. Over die rare code DS4BC is al eens iets in een topic geschreven. Niemand schijnt te weten wat die betekent. DS20 mag wel duidelijk zijn. Dat kan een Pallas zijn,
PeTeR
On ne le dira jamais assez, une Citroën est faite pour rouler!
XM 2.0 carburateur, vert triton
C4 Picasso, 1.6 VTI, blanc banquise
Honda XL500, 1982 (te koop)
Gehad: Xantia’s 2.0i 8V, Xsara Picasso Exclusive, ID 1966
Totaal aantal Berichten: 4695
- SM 2.7 carb
- C3 1.4 HDI exclusive
YEP! zelfs in het boek van Jan De lange staat het vermeld, dat er niets de uitvoering specifieerd!Ook niet aan het chassisnummer.
Je kan wel een echte Pallas aan verschillende dingen herkennen, die onuitwisbaar zijn of toch heel veel moeite zullen kosten om een gewone DS te verpallasiseren
Totaal aantal Berichten: 93
- ID/DS ID 20 D super
- 2CV AZU B
Ook op mijn kenteken staat vermeld DS4BC DS20. doch het is een D Super (ID 20). Toen de wagen gekeurd werd voor het verkrijgen van een Nederlands kenteken bij het RDW, kwam zowel de naam D super als ID 20 niet voor op de lijst van het RDW. De keurmeester wilde niet aan mijn verzoek voldoen om D Super, of het op de Carte Grise vermelde ID 20 op het kenteken te zetten. Hij vond dat type DS 20 er het dichts bijkwam. De benaming klopt dus niet altijd met het werkelijke type.
Voor een DS Techniek cursus ga je naar http://www.ds-tt.nl
Totaal aantal Berichten: 2864
- C5 PhII 1.8 16V 'Athena'
- ID/DS DSuper
id20driver schreef:De keurmeester wilde niet aan mijn verzoek voldoen om D Super, of het op de Carte Grise vermelde ID 20 op het kenteken te zetten.
Leer mij ambtenaren kennen….
Op mijn kenteken staat overigens ‘gewoon’ DSuper,dus het kàn wel.
‘Spirit of avant-garde’