Totaal aantal Berichten: 4695
Geregistreerd: 26-08-2005
- SM 2.7 carb
- C3 1.4 HDI exclusive
@waterman771:
Kijk hier eens wat onze vriend Carsten schrijft over IWIS kettingen!
Hij is moderator op het frans SM club forum
Carsten
Global Moderator
YaBB Senior Member
Messages: 60
Allo!
Re : Revision moteur SM carbu de Dominique
« Répondre #43 le: Aujourd’hui à 11:40:01 »
————————————————————————————————————————
All german cars run on IWIS, cause the club sells them for AGES now, last 15 years or so.
Never any trouble. I am running on IWIS myself. IWIS once bought a special PC mouse in my shop (!),
and I told them about what we are doing, and they laughed and found it great.
I would use IWIS always, nothing else.
Mr. Brodie often says that MODERN Reynolds can cope, but why the hassle if you can get idiot-proof IWIS ?
Carsten
Totaal aantal Berichten: 43272
Geregistreerd: 26-02-2005
- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
- Overig Volvo C70n
Blooper1963 schreef:@waterman771:
Kijk hier eens wat onze vriend Carsten schrijft over IWIS kettingen!
Carsten is de man die een koppakking 2 keer gebruikt, en zijn SM blok van XM zuigers heeft voorzien….. die natuurlijk stuk gaan….
Je denkt toch niet dat ik die serieus neem hé.....
Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!
Doneer, zo blijven we draaien!
disclaimer: al mijn adviezen komen voort uit opleidingen en professionele werkervaring. Let op, gebruik van mijn tips, trucs en adviezen geschiedt op eigen risico en autotechnische kennis is een vereiste
Totaal aantal Berichten: 4695
Geregistreerd: 26-08-2005
- SM 2.7 carb
- C3 1.4 HDI exclusive
waterman771 schreef:Blooper1963 schreef:@waterman771:
Kijk hier eens wat onze vriend Carsten schrijft over IWIS kettingen!
Carsten is de man die een koppakking 2 keer gebruikt, en zijn SM blok van XM zuigers heeft voorzien….. die natuurlijk stuk gaan….
Je denkt toch niet dat ik die serieus neem hé.....
JUIST. maar hij rijd even debiel als jij,als niet nog debieler,en daar mag je dan prat op gaan: “daar is geen enkel merk van kettingen tegen bestand” dus heb ik heel wat hoop om met mijn rijstijl(een lichtere vorm van debiel rijden)ook een respectabele kilometrage te behalen met mijn gekozen fietskettingen,trouwens ik heb nog twee splinternieuwe renolds kettingen liggen (secundaire) van bij blondeau,maar ik weet niet welk type renolds het zijn! ze liggen bij koen,en breng ze een dezer dagen eens terug mee! dan kan ik zien wat er op die schakels staat!
Totaal aantal Berichten: 43272
Geregistreerd: 26-02-2005
- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
- Overig Volvo C70n
Blooper1963 schreef:
JUIST. maar hij rijd even debiel als jij,als niet nog debieler,en daar mag je dan prat op gaan: “daar is geen enkel merk van kettingen tegen bestand” dus heb ik heel wat hoop om met mijn rijstijl(een lichtere vorm van debiel rijden)ook een respectabele kilometrage te behalen met mijn gekozen fietskettingen
Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!
Doneer, zo blijven we draaien!
disclaimer: al mijn adviezen komen voort uit opleidingen en professionele werkervaring. Let op, gebruik van mijn tips, trucs en adviezen geschiedt op eigen risico en autotechnische kennis is een vereiste
ik neem aan dat bij het vervangen van de inlaat kleppen je niet meer de originel natrium gevulde exemplaren plaatst…?
catscit
Totaal aantal Berichten: 25574
Geregistreerd: 31-07-2003
- Ami 6
- SM 2.7 i.e.
De inlaat units waren niet gevuld. En nee die gevulde uitlaat kleppen gaan niet terug!
Zelfbenoemd Citroën Specialist!
Main Entry: bo·gart
Pronunciation: ‘bO-“gärt
Function: verb
1 : BULLY, INTIMIDATE.
2 : to use or consume without sharing. <don’t bogart that joint, pass it over>
inlaat…uitlaat…whatever. Ik denk dat je gelijk hebt. Ook met het niet meer gebruiken zelfs als je ze nog nieuw zou kunnen krijgen.
catscit
Totaal aantal Berichten: 25574
Geregistreerd: 31-07-2003
- Ami 6
- SM 2.7 i.e.
In het blok van waterman zaten al massieve. Het rare is dat het gevulde type wel goed gaat bij alfa en sommige vliegtuigmotoren..
Zelfbenoemd Citroën Specialist!
Main Entry: bo·gart
Pronunciation: ‘bO-“gärt
Function: verb
1 : BULLY, INTIMIDATE.
2 : to use or consume without sharing. <don’t bogart that joint, pass it over>
...en bij de DS 23.., om dichter bij huis te blijven
catscit
Totaal aantal Berichten: 25574
Geregistreerd: 31-07-2003
- Ami 6
- SM 2.7 i.e.
Wiljan Cats schreef:...en bij de DS 23.., om dichter bij huis te blijven
Dat is waar ook! Shit dan heeft mn DS ze ook! Bij mn Sm moet ik het nog controleren…
Zelfbenoemd Citroën Specialist!
Main Entry: bo·gart
Pronunciation: ‘bO-“gärt
Function: verb
1 : BULLY, INTIMIDATE.
2 : to use or consume without sharing. <don’t bogart that joint, pass it over>
Maar bij de DS geven ze echt nooit problemen Wellicht een andere leverancier geweest ?
catscit
Totaal aantal Berichten: 2470
Geregistreerd: 29-11-2005
- BX SPORT
- CX GTi Turbo
- SM injectie
- CX 20 Pallas
- C6 (2005-2012) 3.0 HDIF Esclusive
- CX 2.5 Prestige
tja dat klopt bij een ds zijn deze niet problematisch
Inlaatkleppen zijn nooit gevuld allee uitlaat kleppen omdat deze sneller de warmte moeten afvoeren.
Ik raad iedereen aan ze te vervangen… ben blij dat het bij mij gebeurd is.
1 maal en je hebt er nooit meer last van. en het kost een tiende van de prijs die kan oplopen als je bad luck hebt…. en we kennen 7 gevallen de laatste 5 jaar…. dus uitzonderlijk is het niet!
citrofilie is de leukste ziekte die er bestaat!
Totaal aantal Berichten: 43272
Geregistreerd: 26-02-2005
- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
- Overig Volvo C70n
Wiljan Cats schreef:...en bij de DS 23.., om dichter bij huis te blijven
Ik meen me te herinneren dat ze alleen op de DS met Injectie zaten. Neen, ik weet het zelfs zeker! No worrys dus Bogaard…
Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!
Doneer, zo blijven we draaien!
disclaimer: al mijn adviezen komen voort uit opleidingen en professionele werkervaring. Let op, gebruik van mijn tips, trucs en adviezen geschiedt op eigen risico en autotechnische kennis is een vereiste
Totaal aantal Berichten: 4695
Geregistreerd: 26-08-2005
- SM 2.7 carb
- C3 1.4 HDI exclusive
waterman771 schreef:Wiljan Cats schreef:...en bij de DS 23.., om dichter bij huis te blijven
Ik meen me te herinneren dat ze alleen op de DS met Injectie zaten. Neen, ik weet het zelfs zeker! No worrys dus Bogaard…
En waarom? om dat een injectie veel heter word dan een carbu model,en daarom natriumgekoelde uitlaatkleppen heeft,maar waarom ze daar dan stand houden,en bij een Maserati niet, dat begrijp ik ook niet?? Concept van de motor mss?
Totaal aantal Berichten: 4695
Geregistreerd: 26-08-2005
- SM 2.7 carb
- C3 1.4 HDI exclusive
Vandaag, zijn uiteindelijk mijn distributie kettingen uit Frankrijk toegekomen.
Hier gaan we: Verstuurd op 31/08/2007 en in mijn bezit geraakt op 20/09/2007!!
WAAROM GAAT DE BELGISCHE POST NIET FAILLIET : : : Wat zitten daar klungelaars zeg!!
Maar afijn,hier komen ze dan:
De primaire ketting van IWIS:
dan ��n der secundaire IWIS kettingen met sluiting:
Nu nog naar de franse club,volgende maand,en dan kan Citrods weer verder werken aan mijn SM