5 van de 5
« Eerste  < Vorige 3 4 5
   
Hydractive definitief uitschakelen
JanO
> 600 berichten
RankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 680
Geregistreerd: 27-08-2006

Gepost: 26 juni 2007 03:43 AM
  [ # 61 ]

Oef…. die zit! surrender

Maarrrrr, als we het in orde krijgen weet jij niet hoeveel plezier we van die twee ballen hebben! Mr. Green

groet, Jan

XM 2.0i Ambiance, 1991, dagelijkse auto, afgebrand cry
2CV6, 1982, restauratie klaar, verkocht!
ID20, 1970, hopelijk eeuwigdurend rijdend project. Dagelijkse auto, wil nooit meer iets anders

https://picasaweb.google.com/103064345882443643149

Profiel  
 
sutrebor
< 100 berichten
Rank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 42
Geregistreerd: 27-05-2007

Gepost: 03 juli 2007 02:23 AM
  [ # 62 ]

Vandaag alle bollen laten/moeten vervangen ! ( 7 stuks)
Dus heel wat eurootjes lichter. Sad
Het was een wonder dat ie nog veerde, volgens de specialist.
( http://www.citroenspecialistparkstad.nl )
Ik was een BX gewend, maar een goed werkende XM is toch ff wat anders Laughing
Mijn probleem is nu opgelost, maar ik heb toch nog het gevoel dat de hyroactief 2 niet 100% werkt ! (maar je merkt er bijna niks meer van, kan ook inbeelding zijn)
Daarom ben ik nog steeds geinteresseerd om dit simpel uit te schakelen.
Maar volgens dit forum en andere bronnen, is dit nog niet zo simpel.
Trouwens, nog nergens gelezen dat het iemand gelukt is.
Ik blijf dit onderwerp overal waar mogelijk volgen.

Groet Rob.

Biertje ? .......... Nee, XM !

Profiel  
 
dabeatisflo
> 400 berichten
RankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 414
Geregistreerd: 24-02-2006

Gepost: 03 juli 2007 06:40 AM
  [ # 63 ]

alsook ik heb hetzelfde probleem. ik merk niks van hydractive of sportstand. aan een rood licht vetrekken dan gaat haar achterwerk wel naar beneden, maar tijdens het rijden zijn de drempels toch redelijk hard nog voor een xm…

ook ik wiel die domme klep constant bekrachtigen… en liefst niet mechanisch, want als ik naar de keuring ga heb ik liever harde vering, dat is veiliger. hoe zachter je vering, hoe minder contact de wielen met de weg maken. ik heb dus comfortbollen en er si weinig comfort te merken. hij veert nu hetzelfde als mijn bx.

BX 1.6i ‘93 verkocht
XM 2.1 ‘91 verkocht
BMW 525 2.5D ‘00 verkocht
C5 2.2HDI FAP AUT ‘05 verkocht
Berlingo 1.6 HDI 75pk gekocht
BMW 525 2.5DA ‘06 gekocht

Profiel  
 
citro-power
> 4000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 4303
Geregistreerd: 13-02-2006

- GS/GSA Cottage Break.
- Berlingo 1.9d
- ID/DS ID19P
Gepost: 04 juli 2007 09:58 PM
  [ # 64 ]
dabeatisflo schreef:

hij veert nu hetzelfde als mijn bx.

Als ie hetzelfde veert als je BX heb je niet te klagen denk ik.

Of je BX is ook toe aan nieuwe bollen.

Profiel  
 
kreazyv8wuppo
> 12000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 12563
Geregistreerd: 04-06-2009

Gepost: 16 augustus 2007 08:47 PM
  [ # 65 ]

de 3 bollen per as truuk van wupke>>>> 


er lopen al wat draadjes langs met deze truuk..oa.  

H1 kan ook, maar daar moet je ipv de kogel een staafje plaatsen wat het dunne deel van je plunjer voor de leidinggaten zet,,en je 3e bol natuurlijk..

mvgr wupke Wink

Profiel  
 
Lampie
> 600 berichten
RankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 645
Geregistreerd: 19-08-2006

Gepost: 16 augustus 2007 09:04 PM
  [ # 66 ]
dabeatisflo schreef:

ook ik wiel die domme klep constant bekrachtigen… en liefst niet mechanisch, want als ik naar de keuring ga heb ik liever harde vering, dat is veiliger. hoe zachter je vering, hoe minder contact de wielen met de weg maken. ik heb dus comfortbollen en er si weinig comfort te merken. hij veert nu hetzelfde als mijn bx.

Euh, is dat zo? Ik ben wel met je eens dat de harde vering veiliger is, als je comfortbollen hebt. Maar dit komt niet door het gebrek aan wegcontact. Stel je voor dat je vering extreem hard is, dan stuiter je over elk klein oneffenheidje in de weg en maken je wielen juist heel weinig contact met de weg. Heb je juist ontzettend zachte vering dan euh… gebeurt dit ook door de wielmassa, bedenk ik net… dan gaat alleen niet je hele carroserie mee. Maar daar heb je weer schokdempers voor. Je moet dus een goede balans hebben.

Wat wel erg vervelend is is dat de massa niet meer gecontroleerd wordt met zo’n zompige wagen, uitbreken is het gevolg in een bocht. Heb zelf ook comfortbollen gehad op m’n vorige wagen, en ik wil dat nooit meer. Wat een dweil was dat! Bovendien waren met diezelfde comfortbollen de drempels nog steeds erg hard.

Groetjes Erik!

Profiel  
 
kreazyv8wuppo
> 12000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 12563
Geregistreerd: 04-06-2009

Gepost: 27 augustus 2007 02:37 AM
  [ # 67 ]

Re: Hydractive definitief uitschakelen

sutrebor schreef:

Hallo mensen,

Ik wil op mijn XM 2.0 I uit 1993 definitief het hydractive-systeem uitschakelen !!
Waarom: Ik wil lekker zweven, en de foutjes/mankementjes die dit
gevoelige systeem met zich meebrengt, omzeilen.
De laatste dagen heb ik flink gezocht/nagekeken wat er op dit gebied
zo allemaal voorkomt qua problemen.
Nou, door de bomen zie je het bos niet meer !
De een zegt dit, de ander dat !
Van gaspedaal sensor tot kofferbak-klep.
(ga nu niet vertellen dat alle bollen e.d. in orde moeten zijn, dat weet ik.)

Mijn vraag is: Kan dit makkelijk zelf uitgeschakeld worden ?

Zo ja, HOE !

Of is het toch maar laten doen ?

Groet en alvast bedankt, Robertus.

zo doe je dat….. 

mvgr wupke:mijn uitvinding, 100% gegarandeerd soepele veerring.. Wink

Profiel  
 
kreazyv8wuppo
> 12000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 12563
Geregistreerd: 04-06-2009

Gepost: 27 augustus 2007 02:43 AM
  [ # 68 ]
Lampie schreef:
dabeatisflo schreef:

ook ik wiel die domme klep constant bekrachtigen… en liefst niet mechanisch, want als ik naar de keuring ga heb ik liever harde vering, dat is veiliger. hoe zachter je vering, hoe minder contact de wielen met de weg maken. ik heb dus comfortbollen en er si weinig comfort te merken. hij veert nu hetzelfde als mijn bx.

Euh, is dat zo? Ik ben wel met je eens dat de harde vering veiliger is, als je comfortbollen hebt. Maar dit komt niet door het gebrek aan wegcontact. Stel je voor dat je vering extreem hard is, dan stuiter je over elk klein oneffenheidje in de weg en maken je wielen juist heel weinig contact met de weg. Heb je juist ontzettend zachte vering dan euh… gebeurt dit ook door de wielmassa, bedenk ik net… dan gaat alleen niet je hele carroserie mee. Maar daar heb je weer schokdempers voor. Je moet dus een goede balans hebben.

Wat wel erg vervelend is is dat de massa niet meer gecontroleerd wordt met zo’n zompige wagen, uitbreken is het gevolg in een bocht. Heb zelf ook comfortbollen gehad op m’n vorige wagen, en ik wil dat nooit meer. Wat een dweil was dat! Bovendien waren met diezelfde comfortbollen de drempels nog steeds erg hard.

clou is simpel…

de 3e bol is extra veer + schokbrekers ,, dwz je soft stand is MET schokbrekers.
als je nu de wup truuk gebruikt, en evt de 4 wielveerbollen aanpast, hetzij met druk, hetzij met een ander type , dan is de soeplesse aanwezig, en je stijfheid navenant door de schokbrekers..

die comfort bollen zijn opgeboorde dingen, waar het niet gedempte door het grotere gaatje stroomt.
dat houd dus in, geen schokbrekers,,voor alle vloeistof wat door het gaatje gaat.
hoe groter het gaatje, hoe zachter, echter je deining is dus ook slechtere wegligging.

door wups truuk blijven de schokbrekers aanwezig, en dus ook de veiligheid.
echter.. doordat je nu meer bollen/kleine openingen hebt.. word de veering zachter, dus op hogere snelheden is dit niet gewenst…

da;s dus het nadeel van wups truuk.. geen sport stand, = geen hogere snelheden dan MAX 150 kmh..

mvgr wupke Wink

Profiel  
 
Ries
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 2152
Geregistreerd: 09-05-2005

- C3 1.4 VTi Exclusive
Gepost: 27 augustus 2007 02:46 AM
  [ # 69 ]

Dit is een veerring trouwens   Confused

De onderste dat is, Willie wortel.

Profiel  
 
 
5 van de 5
« Eerste  < Vorige 3 4 5
 
© Citroën-Forum 2003 - 2025 | adverteren
Facebook