Hoi allemaal,
Gister reed iemand even in mijn Picasso.
Hem viel op hoe soepel de Xsara de versnellingen oppakt.
Maar soms doet ie dat minder soepel dan de andere keer, dan voel je een schok, b.v. van 1 naar 2e versnelling.
En inderdaad als je daar oplet (wat je normaal niet doet), is dat inderdaad waar. Nu slaat de airco natuurlijk ook af en toe aan.
Ligt natuurlijk ook hoe snel je de koppeling laat op komen.
Er is niets met de auto mis, alles werkt perfect.
Zegt iemand dit wat, en zou het de airco kunnen zijn die stroom weg pakt als ie aanslaat??
Bob
dat doet inderdaad de aircopomp die van mij doet t ook als ik de airco aan heb zakt t toerental langzamer en rijd ietsje soepeler dan zonder de airco groet rob
Re: Soepel overpakken versnellingen
austria schreef:zou het de airco kunnen zijn die stroom weg pakt als ie aanslaat??
Als de airco inschakelt gaan de koelfans ook op hoge snelheid draaien, deze trekken nogal wat stroom, waardoor de dynamo zwaarder word bekrachtigd.
austria schreef:zou het de airco kunnen zijn die stroom weg pakt als ie aanslaat??
Als de airco inschakelt gaan de koelfans op hoge snelheid draaien, deze trekken nogal wat stroom, waardoor de dynamo zwaarder word bekrachtigd.
robbedoes50 schreef:dat doet inderdaad de aircopomp die van mij doet t ook als ik de airco aan heb zakt t toerental langzamer en rijd ietsje soepeler dan zonder de airco groet rob
Een auto die iets soepeler rijd met een ingeschakelde Airco die nogal wat vermogen slurpt, bedoel je het niet andersom???
Bedankt voor de reakties.
Airco hoor je inderdaad aan slaan als je stil staat.
En het is toch normaal dat je merkt dat ie overpakt als je naar zijn 2e versnelling gaat. 100% zonder schokje krijg je dat nooit.
Zelfs met een automaat voel je dat ie overgaat naar de volgende versnelling. En dat je het soms wat meer voelt zal wel door de airco komen.
Was alleen benieuwd hoe andere dit ervaren…...
Bob