en hier is het draadje over de DiGT, mijn GT-tje met blauw interieur en een Digit-dash.
zo, dus het werkt nog wel, dat valt dan weer mee
dat heb je met franse auto’s nietwaar
oh ja, hoe staan we er voor…
vandaag weer een paar uurtjes geknutseld en inmiddels zit het interieur tot en met de achterbank er in. aangezien ik van voor naar achter werk ben ik dus al een eind op weg.
morgen ga ik eerst het schone-handen-werk af maken (interieur dus) en dan moeten de luchtslangen en filter er weer op. en daarmee gaan we dan weer rijden.
en in het weekend wil ik achterbumper vervangen en nog zo wat wat beter op de Digit was dan op de GT. dat is niet zo veel, maar goed.
dan nog mistlampen aansluiten en en de claxon en vast nog iets dat ik nu vergeet.
en oh ja, foto’s komen heus wel een keer, maar om nu ieder schroefje te fotograferen, daar heb ik geen zin in, en buiten dat is het toch allemaal maar losschroeven en vastschroeven, kan iedereen.
wat ik had moeten fotograferen was het repareren van een gordel. die was nauwelijks nog uit te rollen (en dus een afkeurpunt dat officieel niet gezien was).
eerst een andere automaat uit elkaar gehaald.
tip: laat die dikke kant maar dicht, daar zit de veer in, en die komt er heeeel snel uit. de andere kant heeft het blokkeermechanisme. ik zag dat het veertje, dat de blokkering tegenhoudt bij rustig trekken, nauwelijks werkte. er mistte een kunststof rolletje waarmee je dat kan regelen, en achteraf vond ik dat op de grond.
was er uit gerold en zat dus al los.
uit de andere gordel een rolletje er in, op spanning zetten, dichtdoen, monteren en hoera, de gordel werkt weer!!
Goed bezit Hel1! Ik ben benieuwd naar het eindresultaat.
Ami 8 Club (1970)
ex: 2CV (‘79) | Dyane (‘81) | GS (‘79) | AX (‘95) | 17 x BX
Volgens mij heb ik deze vandaag gezien
Autofan schreef:Volgens mij heb ik deze vandaag gezien
waar dan, ik was wel onderweg…
vandaag het interieur afgermaakt, en even een proefritje gemaakt. net als de GT vroeger nog steeds geen rammeltjes of iets dergelijks, dus het lijkt er op dat ik het allemaal weer goed in elkaar heb geschroefd.
en ja, er zijn foto’s maar die plaats ik morgen wel..
morgen nog wat aan de buitenkant doen, zoals de achterbumper ruilen en de antenne. en dan moet het maar zo….
heeft iemand een “derde ruitje” voor me, links? ik bedoel dat ding in de C-stijl. dat ziet er niet meer uit en ik heb liever een nieuw of goed ruitje dan een opgeschuurde en gelakte.
hel1 schreef:Autofan schreef:Volgens mij heb ik deze vandaag gezien
volgens mij gwoon in diemen
Totaal aantal Berichten: 3455
- BX 16 Soupapes
- HY HY camper
- XM 2.0i 16V VSX Break
Mooi werk
Ik ben benieuwd naar de foto’s!
http://www.mechuccio.nl
Mijn auto’s: XM 2.0i 16V break VSX, HY Camper DA-11-30, BX 16Valve MKII 10-GB-RX
Ex: 7 BX, 1 XM, 1 ZX
Autofan schreef:hel1 schreef:Autofan schreef:Volgens mij heb ik deze vandaag gezien
klopt, werk jij daar ook dan?
hel1 schreef:Autofan schreef:hel1 schreef:Autofan schreef:Volgens mij heb ik deze vandaag gezien
klopt, werk jij daar ook dan?
ja in mijn vakantie nu nog 1 weekje en dan weer naar school.
hadden we even moeten kletsen, was het meteen een minimeeting
Nee k moet doorwerken Ik was met een thermostaat bezig.
tatarataaaah!!
foto’s, eindelijk:
de blauwe digit
mooie kant
met de donor in zijn hok
oh ja, er moet nog zo’n ruitje
d-sluiting in de kofferbak
en een bougiesleutel voorin!!!
Autofan schreef:Nee k moet doorwerken Ik was met een thermostaat bezig.
naja, ander keertje dan maar
Wat vervoer jij toch allemaal voor gekke dingen achterin die DiGT dat je zon D-sluiting nodig hebt om te kunnen sjorren . Verder vind ik die bougiesleutel erg handig. Leuke details, en oh jah dat Digit dash is natuurlijk ook erg gaaf
Huidig dagelijks hok: BMW E61 530D break (of touring in BMW jargon) 2005