zo zie je maar weer dat er genoeg te vinden is voor een leuke prijs
de meeste mensen kijken naar een goede verhouding kwa km en prijs en garantie
kreazyV8wuppo schreef:rb schreef:Ik zal nooit beweren dat een Activa een simpele auto is of een aanrader voor beginnende Citroenisten.
De negativiteit zit ‘m vooral in onbegrip (een leek begrijpt al niet hoe een HP / HA2 /~3+ / ~4 werkt, laat staan een Activa), onbekendheid (van de reparateur) en is daarmee onbemind.@ V8wuppo:
Vooraf: Ik respecteer je mening 100%! Jij vind het niets, best. Maar jij rijdt toch ook met HA2 rond?ik vind het voor mij persoonlijk niks,,, staat er ook expliciet bij.
ergo, ik heb geen zin aan een sportiefgeveerde rechtopbochtenwerkende auto.
daarnaast het mogenlijke financiele plaatje,wat wel eens duur uit kan vallen..
dat risico wil ik PERSOONLIJK niet aangaan, +dat ik het veerkarakter niet prettig vind.staat er ook expliciet bij dat het mijn persoonlijk idee gevoel en gedachte is aangaande een Activa.
Dat had je duidelijke gemaakt
dat ik een Ha II rijd klopt, maar die is mechanisch omzeil zodra deze storingen gaat geven.
ergo, hij rijd en veert goed, zolang die dat doet fine by me,, als niet, ff klepjes omdraaien, en klaar..om aan te geven, staat hier een xant met HaII ,en van de euhh hoeveel sensoren zitten erin? zijn er 6 die foutmelding geven..
stuursensor remdruksensor veerslagsensor, afijn te veel om ff leuk te gaan vervangen..
even plunjer omgedraaid voor en achter, en huppa, continu comfort stand.
ja te maken is het, en ik kan het ook maken, maar de klant wil comfort, en al die sensoren + de uren , heeft hij geen trek aan, nog zin in.
Voor mij zou continu comfortstand een absolute no-go zijn; ieder zijn meug.
daarnaast is de meest gemaakte opmerking van vele citroenisten… ik snap niet wat ze met dat sport systeem willen, wij willen comfort punt uit…
En dat is de reden dat de C5 het niet kreeg.
afijn, zal altijd een discussie punt zijn, maar als je idd gek bent van de Activa en zn veersysteem , be my guest,, maar als ie dan ff een X duur is , alweer in de garage ,, ga dan ook niet zitten miepen dat het een dure bak is en of dattie wel vaak kapot is ...
Dat is het nou juist, het miepen gebeurt meestal door degenen die ‘m niet hebben zoals hierboven ook weer.
Jij weet tenminste qua techniek en ervaring waar je over spreekt en maakt jouw keuzes.
mvgr wupke
Dank voor de toelichting!
rb schreef:kreazyV8wuppo schreef:rb schreef:Ik zal nooit beweren dat een Activa een simpele auto is of een aanrader voor beginnende Citroenisten.
De negativiteit zit ‘m vooral in onbegrip (een leek begrijpt al niet hoe een HP / HA2 /~3+ / ~4 werkt, laat staan een Activa), onbekendheid (van de reparateur) en is daarmee onbemind.@ V8wuppo:
Vooraf: Ik respecteer je mening 100%! Jij vind het niets, best. Maar jij rijdt toch ook met HA2 rond?ik vind het voor mij persoonlijk niks,,, staat er ook expliciet bij.
ergo, ik heb geen zin aan een sportiefgeveerde rechtopbochtenwerkende auto.
daarnaast het mogenlijke financiele plaatje,wat wel eens duur uit kan vallen..
dat risico wil ik PERSOONLIJK niet aangaan, +dat ik het veerkarakter niet prettig vind.staat er ook expliciet bij dat het mijn persoonlijk idee gevoel en gedachte is aangaande een Activa.
Dat had je duidelijke gemaakt
dat ik een Ha II rijd klopt, maar die is mechanisch omzeil zodra deze storingen gaat geven.
ergo, hij rijd en veert goed, zolang die dat doet fine by me,, als niet, ff klepjes omdraaien, en klaar..om aan te geven, staat hier een xant met HaII ,en van de euhh hoeveel sensoren zitten erin? zijn er 6 die foutmelding geven..
stuursensor remdruksensor veerslagsensor, afijn te veel om ff leuk te gaan vervangen..
even plunjer omgedraaid voor en achter, en huppa, continu comfort stand.
ja te maken is het, en ik kan het ook maken, maar de klant wil comfort, en al die sensoren + de uren , heeft hij geen trek aan, nog zin in.Voor mij zou continu comfortstand een absolute no-go zijn; ieder zijn meug.
daarnaast is de meest gemaakte opmerking van vele citroenisten… ik snap niet wat ze met dat sport systeem willen, wij willen comfort punt uit…
En dat is de reden dat de C5 het niet kreeg.
afijn, zal altijd een discussie punt zijn, maar als je idd gek bent van de Activa en zn veersysteem , be my guest,, maar als ie dan ff een X duur is , alweer in de garage ,, ga dan ook niet zitten miepen dat het een dure bak is en of dattie wel vaak kapot is ...
Dat is het nou juist, het miepen gebeurt meestal door degenen die ‘m niet hebben zoals hierboven ook weer.
Jij weet tenminste qua techniek en ervaring waar je over spreekt en maakt jouw keuzes.mvgr wupke
Dank voor de toelichting!
om ff heel kort door de bocht te wandelen.
je rijd een Activa omdat je het leuk vind, en omdat je de duurdere wegenbelasting en eventueel extra onderhoud op de koop toe neemt.
als je dus denkt dattie lekker goedkoop is, ga je de mist in.
maar dat merk je eigenlijk al aan de vraagprijzen..
kost wah hedde ockwa’h, zegge we hier in het zuiden altijd..
dus voor economisch rijden laten staan.
pu’r sang hobby driving your dream,, kopen, maar nie piepen dattie wat duurder is dan de normale xant
mvgr wupke
tuurlijk is een activa leuker rijden en sneller enz en niemand zegt ook dat activa slecht is
maar rb je weet net zo goed als ieder ander dat veel citroen garages niet zo specialistisch zijn kwa activa dus dat het daardoor vaak al duurder uitpkat dan normaal vandaar dat veel mensen iets voorzichtige zijn wat betreft activa
even een brul tussen door….
Specialisten in het veersysteem uberhaubt is en zijn er weinig tot niet.
Zelfs de dealers weten volgens mij niet eens hoe ze er mee om moeten gaan.
Gelukkig is er dan…. Citroen-forum.nl
C4 Cactus 1.2
Momentum schreef:even een brul tussen door….
Specialisten in het veersysteem uberhaubt is en zijn er weinig tot niet.
Zelfs de dealers weten volgens mij niet eens hoe ze er mee om moeten gaan.Gelukkig is er dan…. Citroen-forum.nl
ik ben hard aan het bijleren hoor,,, uitlezen doen we ook al, en sensoren doormeten ook al…
9 van de 10 X krijg en kreeg ik beide Ha systemen weer aan de gang..
maar ti’s gewoon af en toe verdomde eigenwijs spul…
wat het kale hydraulische systeem aangaat , dat is een eitje,, zelfs de vering aanpassen naar jou wensen en eisen ,is geen probleem..
maar met die electronica word het wel een stuk ingewikkelder…
wat je aan de ene kant wint aan comfort/stugheid, verlies je weer ergens anders..
ergo je bent soms uren aan de puzzel,, en tja,, het uurtarief tikt ook mee,, en da’s gewoon het springende punt..
dus Ha1 en Ha 2 trubbels,, je mag me ermee lastig vallen..
mvgr wupke
nou m’n harde kont en het inzakken van de achterkant bij het starten is er nog
moge met een beetje geluk… (meer gebrek aan tijd) dat smac bolleke ff doen.
C4 Cactus 1.2