1 van de 2
 1 2 Volgende > 

Ik ging op reis en nam mee…..mijn GC4P….
tilanus
> 5000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 5999

- C4 (2004-heden) berline Image
- C5 X Shine Hybrid 225
Gepost: 15 juli 2007 09:49 PM

Net terug van een weekje Oostenrijk. Familie-uitje met vrouw, kinderen, schoonouders en zwager met gezin. Op de heenweg heerlijk door kunnen tuffen met een comfortabele 130-150 km/h. De airco hield het perfect op temperatuur en de kinderen hebben menig dvd-tje bekeken. Ik was wel benieuwd hoe de 1.6 HDI zich op de Oostenrijkse bergpassen zou gedragen. Nou, ik moet zeggen dat ik blij verrast was door het beschikbare vermogen. De hele tijd gereden in de automatische stand en waar nodig met de flippers bijgestuurd…heerlijk.  Very Happy

Zelfs een hele dag in de bergen op pad geweest met een vol huis; d.w.z. 5 volwassenen, 2 kinderen, tassen, buggy, flessen water, etc. Echt een volle bepakking dus. Ook dat was nog heel goed te doen. Natuurlijk op de echt stijle weggetjes moet je een of twee tandjes terug, maar met welke auto waarin zich 7 mensen bevinden moet je dat niet. De 1.6 liet zich niet kennen. Chapeau!  Razz Razz

Zaterdag teruggereden met zo ongeveer tot aan Keulen 35 graden op de teller. Geen probleem voor de airco. Kinderen happy met dvd en zonneschermen. Heerlijk relaxed naar huis gecruised met 140-150 km/h. Ik heb het hele stuk zelf gereden. Dat hoefde ik in mijn vorige Mondeo niet te proberen. Daar had ik ondanks de lendesteunen na een uurtje of 4-5 echt wel last van mijn onderrug. In deze stoelen (LB dus geen lendesteun) geen enkel moment last gehad van rug, kont of benen.
Ik kon alle benodigde spullen met het grootste gemak in de kofferbak. Het dekzeil kon nog gewoon dicht!  Surprised

Al met al kan ik niet anders zeggen dan dat ik uitermate tevreden ben over hoe ze zich gedragen heeft de afgelopen week. Wat een heerlijke reiswagen!!  Wink  Wink

Profiel  

Gerrit T
> 400 berichten
RankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 464

Gepost: 16 juli 2007 06:18 PM
  [ # 1 ]

Goed te horen mannen! clap Je verwacht zulke ervaringen wel maar het doet geod dat ze bevestigd worden. Volgende week voor 3 weken naar Croatië met caravan.

De ervaringen zal ik zeker met jullie delen.

Gerrit

196.000 km rijplezier gehad! Nieuwe inmiddels afbesteld: GC4P 2.0 HDiF 150 LB EGS, Icare, Panoramisch glazen dak en een afneembare trekhaak.

Profiel  

C4sohier
> 600 berichten
RankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 664

Gepost: 16 juli 2007 08:21 PM
  [ # 2 ]

Ik vertrek volgende week, maar zal een dakkoffer moeten monteren. Hopelijk heeft deze niet teveel negatieve invloed.

Vroeger ging het op die manier althans uittermate vlot met de 90pk HDI in de Xsara Picasso (vlotter dan menige 90 pk VW TDI die zonder dakkoffer toch wat sukkelden om de berg op te raken Confused ). Wel wat windgeruis, maar de originele dakdragers van de GC4P zijn alvast aerodynamischer dan die van de Xsara P., met waarschijnlijk (hopelijk) een stillere rit als gevolg.

Tilanus : wat zei het verbruik aan die snelheden met belading ?

Profiel  

tilanus
> 5000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank

- C5 X Shine Hybrid 225
Gepost: 16 juli 2007 09:09 PM
  [ # 3 ]
C4sohier schreef:

Tilanus : wat zei het verbruik aan die snelheden met belading ?

Dat verschilde niet veel van dat van c4-grand-p. ook zo iets. 1/17 (oftewel 5.8 a 5.9 liter / 100 km.)
Op de cruisecontrol dan wel.  Wink

bij 150 km/h stijgt het verbruik wel behoorlijk. (ca. 7.3 liter/100 km)

Profiel  

wimZ
> 200 berichten
RankRankRank
Totaal aantal Berichten: 219

Gepost: 17 juli 2007 12:05 AM
  [ # 4 ]
Gerrit T schreef:

Goed te horen mannen! clap Je verwacht zulke ervaringen wel maar het doet geod dat ze bevestigd worden. Volgende week voor 3 weken naar Croatië met caravan.

De ervaringen zal ik zeker met jullie delen.

Gerrit

He, waar ga je heen in kroatie?, wij vertrekken ook volgende week naar Vrsar,
Met de 1.6 hdi met een boot van 1100 kg erachter, totaal 5 personen in de auto, en dakkoffer op het dak, ben benieuwd of dit goed gaat komen!
In het vlakke nederland nu een paar keer met deze combinatie (zonder dakkoffer) gereden en de auto kan het perfect aan, de bergen in wordt natuurlijk een ander verhaal, maar ik kom niet boven het opgegeven maximale gewicht uit, hoewel ik 1180 kg voor een auto met 110 pk wel erg weinig vindt.

GC4P ligne business, 1.6 HdI EB6V 2007, huidige km stand 160.000 km
Vanaf sept 09 een Skoda Superb.
Ervaring met Citroën was redelijk maar zeker nooit geen EB6V meer…....

Profiel  

rombout
< 100 berichten
Rank
Totaal aantal Berichten: 94

Gepost: 17 juli 2007 11:03 AM
  [ # 5 ]

Als ik dit allemaal zo lees bgin ik nog meer zin te krijgen in mijn trip naar zweden over 2 weken .... het zal een relaxte reis worden Wink .
Ik zal jullie t.z.t. laten weten hoe de C4GP zich in het hoge noorden (bijna geen snelwegen) gedragen heeft .....

C4GP 1.6 HDiF EB6V - Met 162.000km op de teller ingeruild voor een Skoda SuperB

Profiel  

MaestroNL
> 200 berichten
RankRankRank
Totaal aantal Berichten: 229

Gepost: 04 augustus 2007 02:36 AM
  [ # 6 ]

zit hier heerlijk voor de caravan een goed wijntje te nippen en via mijn pda even het forum te checken Smile  Als vesrtokte BMW rijder kan ik gerust zeggen dat de voiture al mijn verwachtingen ver overtrof , wat een genot om hier een eid mee te rijden ! Morgen vanuit Serignan Frankrijk weer.een stukje terug (Parc Asterix) om maandag weer naar Nederland terug te rikden. De kids hebben veel meer ruimte en zicht achterin en het panoramisch dak is geweldig voor ze Wink Kortom, wij zijn MEER dan tevreden over de voiture!

DS4 HDi 160 Sport Chic
Grand C4 Picasso 2.0i (benzine) Exclusive EB6V

Profiel  

Gerrit T
> 400 berichten
RankRankRankRank

Gepost: 16 augustus 2007 04:52 PM
  [ # 7 ]

De vakantie zit er inmiddels weer op. We zijn via een paar dagen Bodensee, een dag of 5 Millstättersee in Ostenrijk naar Istrië (Kroatië) gereisd met 4 personen en 1100kg caravan. Bij elkaar zo’n 4000 km. Alsof de caravan er niet achter hing zo lekker rijdt het. Ik had verwacht vaak te moeten ingrijpen met de flippers maar dat was totaal onnodig. Ik reed meestal zo’n 100kmh op de snelweg en, op de grote klimmen na, in de 6e versnelling. Bij het klimmen schakelt hij snel genoeg terug om niet teveel snelheid te verliezen. In steile afdalingen handmatig terugschakelen naar de 4 of de 3 en dan afremmend op de motor naar beneden. Het koelvakje voor een koel drankje (of een stuk chocola) tijdens het rijden is ideaal. Het is meerdere keren al genoemd maar het is een ideale reisauto. Vooral de ruimte op de 2e zitrij wordt door mijn zoons als erg plezierig ervaren.
De airco had geen problemen met temperaturen boven de 30 graden.
Het enige minpunt was dat de constante stroomdraad voor de caravan het niet deed. Nu moest ik de caravankoelkast op gas laten draaien onderweg. (hoewel dit verboden is is een koel pilje bij aankomst ook wat waard!) Dit moet ik laten herstellen bij de dealer (wellicht heeft dit te maken met het aanmelden van de trekhaak op de computer van de GC4P?)
Samengevat: Ik wou dat het weer vakantie was!!

Gerrit

196.000 km rijplezier gehad! Nieuwe inmiddels afbesteld: GC4P 2.0 HDiF 150 LB EGS, Icare, Panoramisch glazen dak en een afneembare trekhaak.

Profiel  

ice96
> 1000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 1093

- C4 (2004-heden) Berline 2.0 HDI Exclusive
Gepost: 16 augustus 2007 10:00 PM
  [ # 8 ]
Gerrit T schreef:

Samengevat: Ik wou dat het weer vakantie was!!Gerrit

Gerrit, dit willen we allemaal!!!  Wink

Wel leuk om positieve ervaringen te lezen.

Profiel  

wimZ
> 200 berichten
RankRankRank

Gepost: 17 augustus 2007 04:57 AM
  [ # 9 ]

zojuist terug uit Kroatie met boottrailer

Ik ben zojuist terug gekomen na een bijna perfecte rit met de picasso.
allereerst een heerlijke reisauto, een genot om mee te rijden!
Wij reden met een boottrailer van ongeveer totaal 1200 kg, dakkoffer op het dak en 5 personen in de auto en het is perfect gegaan, ondanks dat ik een 1.6 HDi heb met EB6V was het vermogen genoeg om gemiddeld bij iedere berg met 80km/h weer boven te komen en inderdaad afremmend op de motor weer naar beneden, wel regelmatig “geholpen"met schakelen. bijna continue de cruisecontrol op 95 gehad GEWELDIG !
Bijna was alles perfect, wel een paar dingen die mijn aandacht nodig hebben en die van de dealer.
ongeveer 4 keer vlak na elkaar de storing motormanagement gehad!, regelmatig een melding dat de verlichting kapot was terwijl alles werkt en voor de derde keer mijn achterste stoeltje uit de rails, overigens wel door een bedieningsfout van mijn zoon, maar het gebeurt wel heel snel, dit gaf enigzins wat problemen bij beladen van de terug reis.
Helemaal achterin wordt het volgens mijn kinderen veel te warm en koelt de airco niet voldoende.  Na vanmorgen om 700 uur gestart te zijn met de airco aan op 20 graden liep de buiten temperatuur op tot ongeveer 24 graden en werkte ‘s middags de airco niet meer voorin???? wel achterin !!

Kleine dingen die geen afbreuk aan deze fantastische reisauto hebben gedaan, een aantal keren een andere picasso tegengekomen met en zonder caravan, en in Porec een hele mooie nederlandse exclusive op het parkeerterrein in gris fere met getinte ramen achterin misschien helpt dit tegen de warmte achterin dus wil ik dit bij mij ook laten doen. (stond ook heel mooi en het oog wil ook wat!)

Profiel  

tilanus
> 5000 berichten

- C5 X Shine Hybrid 225
Gepost: 17 augustus 2007 11:30 AM
  [ # 10 ]

Re: zojuist terug uit Kroatie met boottrailer

wimZ schreef:

....met getinte ramen achterin misschien helpt dit tegen de warmte achterin dus wil ik dit bij mij ook laten doen. (stond ook heel mooi en het oog wil ook wat!)

Het probleem is dat wanneer je het achteraf laat doen, het over het algemeen lang niet zo mooi uitziet.
Ik heb eigenlijk altijd de zonnegordijntjes in de achterportieren omhoog. Voor de ramen bij de 3e zitrij heb ik bij de dealer aparte schermpjes gekocht. Deze zijn van hetzelfde materiaal als diegene die in de portieren zitten, maar hebben zo’n metalen ring erin. Ze zijn precies op maat en passen dus perfect. Je ziet van buiten niet eens dat het losse schermpjes zijn.
(op de foto zit het nog een beetje scheef, maar nu passen ze echt perfect Wink _

Profiel  

CITROENIST TOT IN DE KIST
> 800 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 871

- C5 X Hybrid 225
- C6 (2005-2012) V6 -3.0 HDI Exclusive
- DS 9 E-Tense Rivoli+ FO
Gepost: 17 augustus 2007 11:38 AM
  [ # 11 ]

wimZ schreef:

Ik ben zojuist terug gekomen na een bijna perfecte rit met de picasso.
...ongeveer 4 keer vlak na elkaar de storing motormanagement gehad!, regelmatig een melding dat de verlichting kapot was terwijl alles werkt en voor de derde keer mijn achterste stoeltje uit de rails, overigens wel door een bedieningsfout van mijn zoon, maar het gebeurt wel heel snel, dit gaf enigzins wat problemen bij beladen van de terug reis.
Helemaal achterin wordt het volgens mijn kinderen veel te warm en koelt de airco niet voldoende.  Na vanmorgen om 700 uur gestart te zijn met de airco aan op 20 graden liep de buiten temperatuur op tot ongeveer 24 graden en werkte ‘s middags de airco niet meer voorin???? wel achterin !!

Kleine dingen die geen afbreuk aan deze fantastische reisauto hebben gedaan,....

Ik ga er van uit dat het hier een gloednieuwe auto betreft?

In dat geval:

Nou moe, dit zou ik echt niet accepteren voor een nieuwe auto. Als mij dit zou overkomen garandeer ik dat “het kot te klein zou zijn” aan het Ijzerplein. Mijn openingszet zou zijn dat ik een nieuwe (foutloze) auto wil en geen vertrouwen heb in deze, laat ze het maar uitzoeken.

Hoeveel heb je betaald?

Precies

...voor dat bedrag mag je minimaal eisen dat de auto MOET foutloos zijn

als elke Citroenist zo zou reageren zou het zeer snel gedaan zijn met dit soort “slordigheden” bij Citroën

citroenist.
1) Visa SuperE 2) CX GTI 2400 3)XM 2.0 4)BX 14Biaritz 5)XM 2.0 Break 6)Xantia Activa TCT 7) Xantia Activa Excl. HDI 8.)ZX 14 9)Berlingo Multispace 10)C8 2.0HDI 11)C5 2.0 HDI eXCL. 12) c5 2.0 HDI Break 13)C6 V6 2.7 HDI Excl. 14) DS5 1600 Bus edition 15)C4 Grand Picasso rel.1 16)C6 V6 3.0 HDI excl. 17)C4 Grand Picasso 1600 HDI Rel2 18) c5 Tourer 2.0 HDI Excl. 19) DS7 Crossback BlueHDI 180 Aut. So Chic FO 20) DS9 E-Tense Rivoli+ FO 21) C5X Hybrid 225 Magnetic Blue 22)Berlingo 1.5 HDI 23)Berlingo M 1.5 HDI XTR 2024 FO

Profiel  

Gerrit T
> 400 berichten
RankRankRankRank

Gepost: 17 augustus 2007 01:32 PM
  [ # 12 ]

@ Tilanus
Kun je wat gegevens over die 3e rij gordijntjes geven? Hoe bevestigd etc. En de kosten? Ik overweeg het ook, al was het alleen al omdat het mooi staat. (Originele kosten € 69,- incl. montage)

Alvast bedankt!

Gerrit

Profiel  

tilanus
> 5000 berichten

- C5 X Shine Hybrid 225
Gepost: 17 augustus 2007 02:06 PM
  [ # 13 ]

@Gerrit,

Ik heb dus ook die orginele genomen. Kost effe wat maar het is het geld dubbel en dwars waard. Gewoon besteld bij de dealer.
Je vouwt ze er zo in. toen ik mensen op de 3e rij had zitten heb ik ze er even uitgewipt om hun wat uitzicht te geven. Dan draai je ze zo in mekaar en berg je ze ergens in een vakje op.

Wat mij betreft een aanrader!!  Wink

Profiel  

Gerrit T
> 400 berichten
RankRankRankRank

Gepost: 17 augustus 2007 03:37 PM
  [ # 14 ]

@Tilanus
Bedankt voor de info! Ziet er prima uit!

Gerrit

Profiel  

wimZ
> 200 berichten
RankRankRank

Gepost: 18 augustus 2007 08:47 PM
  [ # 15 ]

Ik ga er van uit dat het hier een gloednieuwe auto betreft?

In dat geval:

Nou moe, dit zou ik echt niet accepteren voor een nieuwe auto. Als mij dit zou overkomen garandeer ik dat “het kot te klein zou zijn” aan het Ijzerplein. Mijn openingszet zou zijn dat ik een nieuwe (foutloze) auto wil en geen vertrouwen heb in deze, laat ze het maar uitzoeken.

Hoeveel heb je betaald?

Precies

...voor dat bedrag mag je minimaal eisen dat de auto MOET foutloos zijn

als elke Citroenist zo zou reageren zou het zeer snel gedaan zijn met dit soort “slordigheden” bij Citroën

Nou nou, storingen die niet van dien aard zijn geweest dat ik een dealer op moest zoeken maar gewoon mee kon doorrijden zonder problemen.
De dealer krijgt van mij de gelegenheid om alles op te lossen en hier heb ik volledig vertrouwen in!
Het is inderdaad een nieuwe auto die veel geld kost maar dat wil niet zeggen dat er geen storingen komen of dat er geen fouten gemaakt worden. Daarnaast zit de storingen van de verlichting misschien wel in mijn overigens nog nieuwere boottrailer, dit moet eerst uitgezocht worden, dan de problemen oplossen en dan weer vol plezier verder rijden !!!

Profiel  

1 van de 2
 1 2 Volgende > 

© Citroën-Forum 2003 - 2025 | adverteren
Facebook